در برخی موارد شاهد تضییع حق مردم از سوی مخابرات هستیم.
[box] مخابرات ما – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از زمانی که مخابرات به بخش خصوصی واگذارشده در برخی موارد شاهد ضایع شدن حق شهروندان هستیم که تمام تلاشمان را برای برطرف کردن آن بهکار خواهیم بست.[/box]
مخابرات ما (محمد – تسنیم) – محمود واعظی ظهر دیروز در سخنان بین صلاتین نماز جمعه آستانهاشرفیه با بیان اینکه این دولت متعلق به این گروه و آن گروه نیست اظهار داشت: این دولت نمیخواهد تنها رضایت یک جناح را به دست آورد و به همین دلیل میگویند که این دولت مظلوم است.
وی با اذعان به اینکه از همه فرصتها برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی گام برمیداریم گفت: راه فعالیت اقتصادی و روابط بینالملل هموار شده و شاهد مثبت شدن تمامی شاخصهای استانی و کشوری هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیش از 700 هزار شغل در دولت یازدهم ایجاد شده افزود: علاوه بر خوب شدن رشد اقتصادی، شاهد بالا رفتن تولید گندم هستیم.
وی با بیان اینکه امروز نرخ تورم تکرقمی و رشد اقتصادی بالای 7 درصد شده است گفت: باید تمام این آمار و ارقام تبدیل به معیشت و بهبود اقتصاد مردم شود و تا زمانی که این آمار بر سر سفره مردم نرود برای آنها قابللمس نیست و ما این موضوع را در دولت بهخوبی میفهمیم.
واعظی با بیان اینکه همه مشکلات گذشته حاصل از تحریم و فشار خارجی برطرف شده است افزود: امروز شاهد صادرات 2 هزار و 950 هزار بشکه از کشور هستیم و ما آینده بسیار خوبی برای مردم متصور هستیم.
وی با اشاره به برخی مسائل مطرحشده توسط امامجمعه آستانهاشرفیه درباره حقوق شهروندی گفت: باید درباره موضوع حقوق شهروندی فرهنگسازی لازم صورت گیرد و به همین منظور رعایت حقوق شهروندی باید از دولت آغاز شده و در نهایت از مردم انتظار رعایت آن را داشته باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اذعان به اینکه هیچ مشکلی بدون حضور مردم قابلحل شدن نیست افزود: برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب نیز دولت نباید تصدیگری کند و باید خود مردم کننده کار بوده و دولت نظارت لازم را صورت دهد.
وی با بیان اینکه فضای مجازی یکی از دغدغههای اصلی بنده بهعنوان مسئول محاسبه میشود گفت: بهعنوان یک مسلمان و پدر نمیتوانم در زمینه فضای مجازی بیتفاوت باشم و فضای مجازی برای ما هم میتواند فرصت و هم تهدید باشد.
واعظی با اشاره به اینکه سایتهای غیراخلاقی اندیشه دینی و امنیت کشور را هدف قرار دادهاند افزود: شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور راهاندازی شده است و ما بهدنبال تولید محتوای دینی و فاخر هستیم که در همین راستا بیش از 120 هزار برنامه کاربردی در داخل کشور تولید شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شهرستان آستانهاشرفیه از نظر زیرساخت مخابراتی و اینترنتی کامل است گفت: در دو سال گذشته 30 میلیارد هزینه شده و اینترنت نسل چهار ایرانسل هماکنون و نسل چهار همراه اول تا پایان سال در این شهرستان راهاندازی میشود.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال دولت 14 میلیارد تومان دیگر در شهرستان آستانهاشرفیه سرمایهگذاری میکند افزود: از زمانی که مخابرات به بخش خصوصی واگذارشده در برخی موارد شاهد ضایع شدن حق شهروندان هستیم که تمام تلاشمان را برای برطرف کردن آن بهکار خواهیم بست.
***
اقاي وزير ازوقتي امديدبه وزارت خونه چندتامديرعامل عوض كرديد 1سراييان2دهناد3ابراهيمي 4پوررنجبر5….بسه اقادست ازسرمخابرات بردار
سراییان که حاضره و سرِکار، دهناد که سر پرست بود، ابراهیمی رو هم که سیدهاشمی حذف کرد، پوررنجبر هم که همیشه در سایه حاضره ، عینِ صابرِ فیضی، “نبود؟ برو”
خبرگزاری ایسنا
میانگین مبلغ قبضهای تلفن چقدر است؟!
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران میانگین رقم قبضهای تلفن را رقمی بین ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان و در تهران رقمی حدود ۹۰۰۰ تومان اعلام کرد.
بابک تراکمه اظهار کرد: باید به این مساله نیز توجه داشت که در آمارها هزینههای مربوط به اینترنت به طور جداگانه در نظر گرفته شده و کارکرد تلفن ثابت بهطور تفکیک شده لحاظ میشود.
وی در عین حال گفت: البته بخشی از این ارقام هم به حساب مخابرات واریز نشده و بحث بدهیها و لاوصولیهای مخابرات در استانهای مختلف ارقام متعددی را شامل می شود.
تراکمه ادامه داد: از این میان بخش قابل توجهی نیز سهم دولت، سازمانها و شرکتهای خدماتی و سازمانهای عمومی و … میشود که طبیعی است پرداخت این بدهیها تاثیر بسزایی در حل مشکلات مخابرات خواهد داشت.
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در پاسخ به وضعیت تخلیه پورتهای ADSL مخابرات نیز، توضیح داد: تخلیه پورتهای اینترنت فرآیندی دائمی است که به دلایل متعددی مانند جابهجایی صورت میگیرد و مربوط به یک شرکت خاص هم نیست.
وی درباره گلایههایی که گاهی مبنی بر عدم رعایت قوانین در برخی مراکز مخابرات مطرح میشود، اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران حدود ۷۰۰۰ مرکز دارد که قطعا نمیتوان ادعا کرد با تمام این دفاتر ارتباط مستمر داریم، اما به هر صورت در قالب رهنگاشت پنج ساله مخابرات، یک معاونت جدید به نام معاونت امور مشتریان ایجاد شده که قطعا با فعالیت این بخش طی شش ماه آینده شاهد تغییرات محسوس در وضعیت مشترکان مخابرات خواهیم بود.