اخذ گواهینامه استاندارد آموزشی ISO 10015 توسط شرکت مخابرات ایران
[box] مخابرات ما – شرکت مخابرات ایران با هدف بهبود مستمر و روان سازی فرایند آموزش در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک شرکت و ره نگاشت تحول مخابرات، گواهینامه استاندارد آموزشی ISO 10015 را دریافت کرد.[/box]
مخابرات ما (محمد – ایران اکونومیست) – شرکت مخابرات ایران با هدف بهبود مستمر و روان سازی فرایند آموزش در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک شرکت و ره نگاشت تحول مخابرات، گواهینامه استاندارد آموزشی ISO 10015 را دریافت کرد.
این گواهینامه با ممیزی های انجام شده توسط شرکت توف نورد دارای مجوز از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در روزهای 14، 15 و 16 دی ماه سال جاری، به شرکت مخابرات ایران اهدا شد.
در اجرای این ممیزی ، فرایندهای آموزش یعنی نیازسنجی آموزشی،برنامه ریزی آموزشی،اجرای دوره های آموزشی ،ارزیابی اثربخشی آموزش و نیز مدیریت ، پایش و بهبود این فرایند ها ارزیابی شده و تطبیق کامل آنها با استاندارد آموزشی ایزو 10015 مورد تایید قرار گرفت.
آقای باطنی معاون توسعه سرمایه انسانی شرکت مخابرات ایران در مراسم دریافت استانـدارد آمـوزشی ISO 10015 ضمن تشکر از همکاران اداره کل توسعه و آموزش کارکنان در جهت تدوین و پیاده سازی فرآیندهای آموزش برای آماده سازی زیرساخت های دریافت این استاندارد بر تأثیر این گواهینامه در راستای بهبود مستمر فرآیندهای آموزش تأکید نمود.
خانم دکتر پورمهدی، مدیر کل توسعه و آموزش شرکت مخابرات ایران نیز گفت: از اواخر سال 92 عملا در چارچوب استانداردهای آموزشی بین المللی فعالیت می کنیم.
وی افزود: شفاف سازی و بهبود فرایندهای آموزشی، کم کردن دوباره کاری ها و استفاده از روندهای تجربه شده جهانی و در نهایت افزایش رضایت مندی مشتریان از اهداف حرکت به سمت دریافت این استاندارد بین المللی است.
این استاندارد بینالمللی راهکارهایی به دست میدهد که سازمانها و منابع انسانی آنها را در زمینه مسائل مربوط به آموزش یاری میدهند.
نقش این استاندارد، تهیه راهنما برای سازمانها به منظور شناسایی و تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی و طراحی و برنامهریزی آموزش، تدارک برای آموزش، ارزشیابی آموزش، کنترل و بهبود فرایند و اثربخشی بیشتر است و هدف آن کمک به سازمانهاست تا آموزش خود را به یک سرمایهگذاری موثرتر و کاراتر تبدیل کنند.
بر مبناي اين اصول، مشتريان به هر دو جنبه، يعني ميزان تعهد سازمان به منابع انساني خود و همچنين توانايي سازمان براي نشاندادن راهبرد مورد استفاده براي بهبود شايستگي كاركنان خود، توجه داشته و به آنها ارج مينهند.
كاركنان در تمامي سطوح بايستي آموزش ببينند به گونهاي كه تعهد سازمان در عرضه محصولات با كيفيت لازم و در يك بازارِ به سرعت در حال تغيير كه در آن خواستهها و انتظارات مشتريان دايماً افزايش مييابد، برآورده گردد.
اداره کل توسعه و آموزش کارکنان شرکت مخابرات ایران همچنین در راستای بهبود فرایندهای یادگیری، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مختلف نموده که اهم آن ها به شرح ذیل است:
-طراحی الگوی شایستگی شرکت مخابرات ایران
-تدوین استانداردهای آموزشی مشاغل شرکت مخابرات ایران مبتنی بر شایستگی های شغلی، حوزه ای و محوری
-تدوین و پیاده سازی نظام مدیریت دانش درشرکت مخابرات ایران و مناطق مخابراتی
-برگزاری دوره های آشنایی و طراحی شبکه های فیبرنوری همگام با توسعه استفاده از تکنولوژی های جدید در مخابرات
گفتنی است اداره کل توسعه و آموزش کارکنان شرکت مخابرات ایران برای سال آتی در جهت اخذ گواهینامه ایزو 29990 و تبدیل شدن به تأمین کننده خدمات آموزش و یادگیری در حوزه اطلاعات و ارتباطات در کلاس جهانی اقدام خواهد نمود
***
سلام- در دنیای امروزی که تکنولوژی هر روز پیشرفت می کند :
1-پیاده کردن ISO در سازمان خدماتی که به مشتری سرویس می دهد هیچ مفهومی به جز بازی با کاغذ وجود ندارد
2-به جز ایجاد ردیف شغلی برای عده ای تاثیری در سازمان ندارد
3-پر کردن فرمها یک روز قبل از ارزیابی چه تاثیری دارد به جز اتلاف وقت
4- البته در اکثر استانها به علت بی تاثیر بودن حذف و اما در تعدادی از استانها مانده
5- آموزش در تمامی استانها حذف شده به جز موارد جزئی
با سلام لطف کنید این کاسه کوزهایتان را جمع کنید مگر از مخابرات قسمت آموزش مانده که حالا شما برایش گواهینامه آموزشی میگیرید چاه اگر آب نداشته باشد برای عده ای نان دارد مردم و مشترکین دنبال خدمت هستند نه گواهینامه آموزشی لابد با این گواهینامهایتان و آن ایزو قبلی از شرکتهای رقیب جلو هستید
سلام- دادن پول بیت المال وگرفتن یک برک گواهی A4 به چه درد می خورد برای سازمانی که تولید کننده یا صادر کننده نیست این گواهی به درد نمی خورد به جز بازی با یک سری کاغذ و ارم ایزو و برای بهره وری سازمان حتی 1% هم تاثیر ندارد
سلام
امروز تقریبا به این نتجه رسیدم که حتی اگر من یا شما و یا هر کس دیگر هم در شرکت مخابرات به صندلی مدیریت تکیه بزنیم کاری به جز مستند سازی و امور تبلیغاتی برای بزرگ نشان دادن خودش هیچ کار زیر بنایی و یا علمی انجام نمی دهد
تقریبا ۹ ماه از آمدن آقای دکتر سراییان گذشت واقعا چه اتفاقات مهمی در باره شرکت مخابرات رخ داد که باعث شود کسب و کار سراسر سود باعث بالا بردن در آمد کارکنان ، رضایت مشتریان و سود سهامدارانش بشود؟؟؟
یا کدام مشکل درون سازمانی به صورت ۱۰۰ درصد ریشه یابی و حل و فصل گردید؟؟
کدام مدیر جوان با توجه به سابقه و تخصص از بدنه کارشناسی شناسایی گردید و به کار گمارده شد؟؟
و در حقیقت کدام حرف و کلام کارمندان را مدیر جدید شنید و جامعه عمل پوشاند؟؟
متاسفانه فقط تبلیغ پوشالی از کانال ارتباطی با مدیر عامل قرار دادند در حالی که خراب است و این نشان دهنده این موضوع است که مدیر عاملی که بازنشسته هست برایش فرقی نمی کند که کارکنان مشکلی داشته دارند و یاخواهند داشت
ارتباط با مدیر عامل قطع است و ایشان در حصر مدیران قدیمی بدون کارکرد خود را مخفی نموده است
مهمترین دستاوردش پرزنت و پاور پوینت بدیهیات است که در زمان مدیر قبلی اسمش سیمرغ اکنون ره نگاشت و حتما برای مدیر آینده نام پرآوازه ی دیگری را انتخاب می کنند
براستی شرکت مخابرات ایران را چه کسی هدایت می کند؟؟
مدیرعامل ، هیئت مدیره و یا ……
فقط از مخابرات یک مطلب خوب در ذهن کارکنان در حال نقش بستن است و آن هم بودن سایتی هست که حداقلش می توان فریاد و نارضایتی را عنوان نمود
امیدوارم شما اگر روزی مدیر شدید این طور نباشید چون روزگاری نیز دکتر سراییان اینطور نبود
بامید روزی که ۸۰ در صد قوانین ، بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و …………….. اجرا شونند
الآن که از ۳۰ در صد بلاتر نمی رود
اما با آمار به ۱۰۰ می رسانند