بازرسی , یک بار برای همیشه؛ حجم اینترنت مصرفی مردم با حجم نمایشی اپراتور چک کند.
[box]مخابرات ما- قضیه خیلی ساده است.در عصر اتقلاب ارتباطات محاسبه میزان مصرفی اینترنت مشترکین دچار مشکل شده است.[/box]
مخابرات ما- در دوره ای که همه چیز حساب و کتابش مثل روز روشن است , در دوره ای که هزینه های سنگینی بخاطر هر سرویس باید پرداخت گردد, نمی توان از مردم انتظار داشت 100 گیگ اینترنت خود را شارژ کنند و وقتی پس از ده روز پیام “حجم اینترنت شما پایان یافت!” می خوانند , ساکت و آرام دوباره اینترنت خود را شارژ کنند!
من بعنوان سردبیر این سایت , آیا نیاز است شاهد دیگری هم بیاورم برای حرفم؟
فقط اطمینان داشته باشید که در مورد اپراتور مربوطه به اشتباه خواهید رفت , اگر فقط به مخابرات تلفن ثابت و اینترنت ADSL پر سرعت فکر کنید.
این اتفاق هم در تلفن ثابت برایم پیش آمده است , هم در استفاده از اینترنت ایرانسل , هم در همراه اول و ….! لذا این موضوع فراتر از محاسبات یک اپراتور , یا یم شرکت نلفنی منطقه ای خواهد بود.
چندی پیش یکی از دوستان از استانهای میانی با من تماس گرفت.می خواست نظر مرا بعنوان یک کارشناس نرم افزار بداند.
مشکل او این بود:
من پیمانکار فروش ADSL در یک استان هستم. عدد اینترنت مصرفی , با عدد اینترنت فروخته شده توسط من, یکسان نیست! این دو عدد با هم نمی خواند! اختلاف بر سر یک یا دو گیگ نبوده است.هزاران گیگ مورد اختلاف بوده است.
میدانید چه می خواهم بگویم؟
حرف من این است که مشکل از اشتباهات محاسباتی یک شرکت استانی یا یک اپراتور بالاتر است! مگر محاسبه پهنای باند مصرفی چقدر مشکل است که نتوان برایش برنامه ای نوشت؟
بهمین دلیل است که از همکاران بازرسی و مشاغل کنترلی می خواهم وارد قضیه شوند تا شاید مشکلی در سطح کشور حل شود.
فعلا در این مقطع , باید بیت به بیت مصرف مشترکین ADSL , توسط اپراتور ها و فروشندگان, در مقاطع و برش های مختلف محاسبه و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.تا محل اشکال پیدا شود.
هنوز هم معتقدم , این مسئله از سوء استفاده یک اپراتور , یا فروشنده ADSL بالاتر است.
نظرات بسته شده است.