مشتری قلب تحولات دنیای دیجیتال است.
[box] مخابرات ما – پاسخگوی معیارهای خرید مشتری بودن ماندگاری او را بیشتر خواهد کرد. [/box]
مخابرات ما (محمد) – مطالب زیر سخنان دکتر سرائیان در باره ره نگاشت و اهمیت مشتری در دنیای دیجیتال و ماندگاری او می باشد :
مخابرات ایران در مسیر ره نگاشت تحول ، به تجربه و سفر مشتری توجه هدفمند دارد، چرا که مشتری قلب تحولات دنیای دیجیتال است.گام اول آغاز سفر مشتری و اینکه به یک مشتری وفادار تبدیل شود؛ برقراری و حفظ ارتباط مفید، مطلوب و مؤثر شرکت با مشتریان و مخاطبان است.در دنیای امروز آنقدر انتخاب ها افزایش یافته که دیگر نمیتوانیم انتظار داشته باشیم مشتری به برندها و کالاها، همانند گذشته وفادار بوده و به فکر جابجایی نباشد.امروز نمونه این تغییر رویکرد را در کل دادوستدهای مجازی و تجارت الکترونیک میبینیم؛ آنقدر تنوع در خدمات اپراتورها و پیام رسان ها به وجود آمده که خریدار بر اساس معیارهای خود هر کس را که بهتر پاسخگو باشد، انتخاب میکند. بنابراین، ماندگاری زمانی ادامه پیدا میکند که بیشتر از سایر شرکتها، پاسخگوی معیارهای خرید مشتری باشیم.گام بعدی که در سفر مشتری باید به آن توجه کرد، فرایند ارتباطات، اطلاعات و مبادلات است. قطعاً سفر مشتری یک سفر خاطرهانگیز خواهد شد؛ اگردر سازمان، اساس تحول را درک کرده و آمادگی و باور این را داشته باشیم که باید از اساس تغییر کنیم.این تحول از یک نقطه ساده آغاز میشود؛ حتی ممکن است در سادهترین نیازهای مشتری، در نحوه برخورد با وی و نوع پاسخگویی به انتظاراتش باشد.در همین راستا یک معاونت جدید با نام معاونت امور مشتریان ایجاد شده که قطعا با فعالیت این بخش شاهد تغییرات محسوس در وضعیت مشترکان مخابرات خواهیم بودبا اجرای برنامه ره نگاشت پنج ساله در شرکت مخابرات ایران باید همانند تمام شرکتهای خصوصی، فرایند تحول را همزمان با تغییرات فناوری درک کرده و متناسب با نیازهای فزاینده جامعه، پاسخگوی انتظارات مشتریان باشیم.
***
همه اين فرمايشات در كتاب هاي مديريت هست و كسي انكار اين موضوع را نميكند ، انچه در مورد مخابرات صدق ميكند ، براي خدمت به مشتري اول بايد تجهيزات ،تكنولوژي جديد . وخدمات لازم در كل شبكه فراهم باشد .كه نيست
و انگار رسيدگي عملي به ان در دستور كار هم نيست چه در حرف و چه عمل ، بخش دوم اينست كه اين ماشين خدمات و تكنولوژي در سراسر كشور به فرض تامين شدن(كه بسيار دشوار هست) بايد توسط راننده اي به حركت درآيد كه ان هم نيروي انساني شاداب ،با تخصص و با انگيزه هست كه هيچ تلاشي هم در اين مسير چه در گفتمان و چه عمل از سوي مديريت محترم شركت مشاهده نميشود .
پس فقط شعار وحرف از مشتري و توجه به ان يك نوع شعار تلقي ميشود