مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پرونده مطالبات کارکنان (۳) -گروههای عقب افتاده (حداقل 8 میلیون تومان)!

[box]مخابرات ما- وقتی پرونده مطالبات کارکنان را باز کردیم حداقل انتظار ما این بود که مدیر عامل گروهی را مامور صحت حرفهای ما کند! مدرک از اینها هم بالاتر؟![/box]

tahlil-analiz-nazar-80x250مخابرات ما – قطعا تیم جدید مدیریتی , مایل است بر پایه اعتماد سازی حرکت کند.از ابتدا هم مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفته است:

[box]اگر چیزی حق کارکنان است باید پرداخت شود! من نمی خواهم مدیون کارکنان باشم![/box]

وقتی چنین ادعایی مطرح می شود , وقتی ما پرونده مطالبات کارکنان را باز میکنیم حداقل انتظار ما این است که مدیر عامل , گروهی را غیر از مدیران فعلی مامور بررسی کند.

این همه مدارک و مستندات, بی دلیل در سایت مطرح نمی شود!

اما این انتظارات , تا امروز برآورده نشده است.ولی باید بدانند به بازنشستگان و کارکنان مبالغ کلانی بدهکارند!

یکی از این موارد , گروههای معوقه است.

خوشبختانه شاهد از غیب رسید و امروز همراه اول یا همان ارتباطات سیار , گروههای معوق کارکنان را حساب کرده است و معوقاتشان را با پاداش های سالهای قبل سر به سر کرده است.

اما مخابرات , از کدام پاداش نداده کسر میکند؟

بگذریم!

ساده اش این است که بازای همین 8 سال باید دو گروه به کارکنان داده میشد…

البته محاسبات دقیقش در این مطلب آمده است.بهترش این است که با همان روش گروه های افراد به آنان داده شود.اما خلاصه اش همین است که به هر نفر دو گروه اضافه می شود.

هر گروه, ماهانه 150 هزار تومان به حقوق ماهانه فرد اضافه میکند.

در 4 سال آخر , حداقل ماهی 150 هزار تومان و در سال باید حدود 2 میلیون تومان پرداخت می شد.در 4 سال حدود 8 میلیون تومان.

این عدد, فقط یکی از طلب های زندگی کارگری-کارمندی ماست!

آیا مبلغ کمی است؟ چرا باید به حساب سود شرکت ریخته شود؟

 

725000cookie-checkپرونده مطالبات کارکنان (۳) -گروههای عقب افتاده (حداقل 8 میلیون تومان)!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
18 نظرات
  1. 111 می گوید

    چرا کارمندان برتر شرکت را ترک می‌کنند؟

    دنیای اقتصاد – چکیده: دلایل متعددی برای تغییر شغل وجود دارد و امروزه در کشورهای پیشرفته آنچه غیر عادی است این است که یک فرد شغلی را انتخاب کرده و تا آخر عمر به آن بچسبد و شغل دیگری را اختیار نکند.
    به همین دلیل در دنیای کسب‌وکار، جابه‌جا‌یی افراد و نیروها در درون و بیرون سازمان امری طبیعی و پذیرفته شده است. با این همه گاهی اوقات ترک شرکت از سوی آن دسته از کارکنان برتر و کارآمدی که عامل پیشرفت شرکت بوده‌اند، همه از جمله مدیران را غافلگیر و شگفت‌زده می‌کند و این سوال برای مدیران پیش می‌آید که چرا و به چه علت این کارمندان تصمیم به ترک شرکت گرفته‌اند. در ادامه به هشت دلیل عمده‌ای اشاره خواهد شد که موجب می‌شود کارکنان یک شرکت یا سازمان با وجود علاقه زیاد به کارشان تصمیم بگیرند شغلشان را ترک کنند. شما مدیران با مطالعه این دلایل خواهید دانست که چگونه می‌توانید از خروج کارکنان موفق و موثر از شرکت تحت رهبری‌تان جلوگیری کنید.
    ۱) مورد بی‌احترامی و بی‌مهری قرار گرفتن
    اغلب کارکنان موثر و برتر شرکت‌ها به دنبال انگیزه‌ها و محرک‌هایی غیر از پول و درآمد هستند و مورد احترام قرار گرفتن و حفظ شأن و منزلت آنها از سوی مدیریت برایشان بسیار اهمیت دارد. گاهی اوقات توجه و تمرکز بیش از حد مدیران بر فاکتورهایی همچون سودآوری، به دست آوردن دل سهامداران و افزایش بهره‌وری موجب می‌شود آنها از توجه به احساسات و اولویت‌های درونی کارکنان غفلت کنند، درحالی‌که تحقق اهداف سازمانی بدون برخورداری از کارکنان با انگیزه و علاقه‌مند به‌کار غیرممکن است. بنابراین ایجاد یک محیط کاری شاد و دوست‌داشتنی و مملو از احترام و اعتماد متقابل می‌تواند از تمایل پیدا کردن کارکنان برای ترک شرکت جلوگیری کند.
    ۲) عدم ارتقای شغلی
    هر فردی پس از مدتی از انجام کارهای تکراری و قرار داشتن در یک موقعیت ثابت دلزده و خسته می‌شود و روحیه و انگیزه کار کردن را از دست می‌دهد. این افراد دوست دارند مانند شرکتی که برایش کار می‌کنند رشد کنند و از نردبان ترقی بالا بروند، اما اگر پس از مدتی از این مساله ناامید شوند و به این نتیجه برسند که دیگر کار کردن در شرکت برایشان جالب و مفید نخواهد بود، ترجیح می‌دهند این خواسته را در شرکتی دیگر جست‌وجو کنند.
    ۳ ( وجود نابرابری و تبعیض
    دنیای امروز، دنیای انعطاف‌پذیری و مملو از تفاوت‌ها و تنوع‌ها است و دیگر تبعیض‌های جنسیتی، سنی و نژادی در آن محلی از اعراب ندارد و اگر کارکنانی که به تازگی وارد یک شرکت شده‌اند شاهد وجود تبعیض‌هایی از این دست باشند، قبل از به پایان رسیدن سال اول خدمت خود در آنجا، اقدام به ترک شرکت خواهند کرد. اگر هم به دلایل مختلف امکان پیدا کردن شغل دیگری نداشته باشند، با حداقل بازدهی و انگیزه به کارشان در آنجا ادامه خواهند داد که این امر در بلندمدت موجب سقوط و شکست شرکت خواهد شد.
    ۴( فقدان اخلاقیات
    هنگامی که اصول اخلاقی در محل کار رعایت نشود و مدیران و کارکنان با کنایه و بی ادبی با هم سخن بگویند، همه افراد با بی‌میلی تمام به کارشان ادامه خواهند داد و به‌طور پیوسته به دنبال بهانه‌هایی برای کار نکردن و پشت گوش انداختن وظایف محوله به خود هستند یا اینکه اقدام به ترک شرکت برای همیشه خواهند کرد. برای جلوگیری از ایجاد چنین جوی لازم است اصول تیم سازی و متحد کردن کارکنان از طریق تقویت و ترویج فرهنگ اصیل و موثر شرکتی و سازمانی در تمام ارکان شرکت پیاده شود.
    ۵) نه پاداش، نه قدردانی
    کارمندان مانند هر انسان دیگری دوست دارند مورد توجه و قدردانی قرار بگیرند و پاداش‌هایی هر چند کوچک نصیب‌شان شود. متاسفانه اغلب مدیران به اشتباه فکر می‌کنند پاداش به کارکنان صرفا به پرداخت پول یا دادن هدایای گران‌قیمت محدود می‌شود، درحالی‌که برای برخی از کارکنان، به‌ویژه کارکنان خبره و موفق، پاداش‌هایی همچون اظهار تشکر و قدردانی از صمیم قلب و ارزش قائل شدن مدیران برای کارشان آنچنان تاثیر مثبتی دارد که آنها را هیچ‌گاه به فکر ترک شرکت نخواهد انداخت.
    ۶) بی‌توجهی به نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها
    نوآوری و خلق ایده‌های نو مانند ضربان قلب برای سازمان عمل می‌کند و اگر قلب سازمانی فاقد ضربان باشد، آن سازمان دیر یا زود خواهد مرد. همه افراد خلاق و مبتکری که وارد یک سازمان می‌شوند با ایده‌ها و افکار خلاقانه‌ای پا به آنجا می‌گذارند و در گام نخست مایل هستند افکار و ایده‌هایشان را به سازمان عرضه کنند و انتظار دارند به این ایده‌ها توجه شود. اما اگر چنین نشد و جوی خشک و انعطاف‌ناپذیر را بر آنجا غالب ببینند، پس از مدتی ناامیدی تصمیم خواهند گرفت به سازمان یا شرکت دیگری رفته و ایده‌های مبتکرانه خود را در آنجا عرضه کنند.
    ۷)ارتقا پیدا کردن افراد نالایق
    گاهی اوقات خود افراد چندان به دنبال ارتقای مقام و گرفتن پست‌های کلیدی در سازمان نیستند اما از سوی دیگر نمی‌توانند تحمل کنند افرادی نالایق و بی‌عرضه خیلی سریع ترقی می‌کنند و به مقام‌های بالا می‌رسند. متاسفانه در برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها فرهنگ ارتقای افراد بدون صلاحیت حاکم است، آن هم به این دلیل که مدیران ارشد و روسای شرکت دوست ندارند افرادی باهوش و کارآمد را در کنار خود ببینند و در نتیجه ترجیح می‌دهند کسانی را ارتقای مقام دهند که ضعیف‌تر از خودشان باشند تا بتوانند برای همیشه بر آنها مسلط باشند. نا‌گفته پیداست که در شرکت یا سازمانی که چنین فرهنگی را در خود جای داده، افراد لایق و قدرتمند چاره‌ای جز ترک شرکت نخواهند داشت.
    ۸) سلسله مراتب به جای ارزش‌مداری
    هنگامی که سلسله مراتب خشک اداری مهم‌تر از ارزش واقعی کارکنان باشد و برخورد با افراد صرفا بر مبنای موقعیت آنها در سلسله مراتب اداری باشد و ارزشی برای قدرت استدلال و قضاوت شخصی افراد قائل نباشند تمایل ادامه کار نزد کارکنان به‌ویژه آنهایی که با دلسوزی و علاقه کار می‌کنند، به تدریج از میان خواهد رفت و افراد به ترک شرکت و رفتن به جایی که برای دلسوزی‌های آنها ارزش قائل شوند گرایش پیدا می‌کنند. با توجه به این هشت عامل موثری که برای توجیه و تفسیر فرآیند ترک خدمت کارکنان برشمرده شد، باید گفت که در صورت وجود چنین شرایطی است که یک شرکت یا یک سازمان به تدریج از افراد موثر و لایق خالی خواهد شد و این یعنی مرگ ایده‌آل‌هایی چون بهره‌وری، پیشرفت و موفقیت.

    سالهاست تمامی مطالب ذکرشده را ، میتوان به روشنی در شرکت مخابرات ایران مشاهده نمود وحتی دلایل دیگری بر آن افزود. ممکن است که کارمندان به لحاظ شرایط سخت بیکاری در جامعه امروز ،نتوانند شرکت را ترک کند اما انگیزه های لازم را برای انجام امور محوله از دست خواهند داد.

    1. مریم می گوید

      دقیقا این چند مورد باعث فرار میشه. ولی همه سازمان ها در ایران همینه از طرفی هم مثل کشورهای دیگه نیست ورود به اداره ها خیلی سخته حتی شرکت های پژوهشی هم بعد از اینکه باهاشون کار میکنی به جایی اینکه پول کارهایی را که انجام دادی بهت بدن متهمت میکنن به اینکه ما قبلا این کار شما را انجام دادیم. تا اونجا که بتونن استفاده علمی ازت میکنن بعد از اون هم میگن دیگه لازم نداریم . حداقلش اینه مخابرات یه دفعه بیرونت نمیکنه . حقوق هم خدآیی اکثرا سر وقت میده. یه خورده مثبت هم بایست نگاه کرد . الان ایراد مخابرات اینه طبقه بندی مشاغل و گروهها را نداده. اینکه دیگه کی مدیر شده و داره چکار میکنه و اینا فکر نمیکنم مهم باشه اشتباهی هم در زیر مجموعه مدیریت در حیطه تخصص خودمون دیدیم میتونیم با مدیر مربوطه صحبت کنیم که پیگیریش کند و بهش راه حل بدیم نه فقط که چرا تو مدیری،البته اون مدیر هم بایست انتقاد پذیر باشه .

      1. بابک می گوید

        آیا مدیریت که راس هرم سازمانی است مهم نیست که چه فعالیتی داشته باشد و چگونه تصمیم گیری کند؟
        آیا بعداز 9 ماه باید منتظر ساختار سازمانی باشیم؟ این شرکت تا کی باید در تلاطم ساختار ساختار سازمان و تغییرات مکرر باشد؟
        آیا پرداخت پاداش فروش انگیزه بخش به کارکنان نیست؟
        تنها مشکل مخابرات گروه و طبقه بندی مشاغل؟! این کم مشکلی هست؟
        مدیر کی باشه و چگونه سرنوشت شرکت را تغییر بده مهم نیست؟!!!

    2. همکار رسمی می گوید

      سلام
      این صفحه چرا بروز نمی شود
      مگر کارکنان مخابرات را خواب برده
      یا سایه سنگین ناامیدی ، انقدر سایه انداخته که بی خیال همه چیز شدند
      یا خودمان نیز باورمان شده که حق و حقوق ما همین است
      اگر واقعاً حق ما همین است بصراحت اعلام نمایید تا ما هم بیشتر به خودمان وعده فردا و پس فردا ندهیم
      وقتی از نماینده کارکنان جویا می شویم می گویند ما تعامل می کنیم اما واقعا تا کی ؟
      خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خود بخواهند
      حق گرفتنی است نه دادنی

  2. بابک می گوید

    9 ماه از مدیرعاملی، ایشون گذشته. هیچ حرکت مثبتی نشده هیج وضع شرکت رو ریخته به هم. از نحوه پرداخت پاداش گرفته تا چارت سازمانی. بعد همکاران توقع چی دارن؟؟؟
    بنده خدا تو کار یومیش مونده

  3. همکاررسمی می گوید

    سلام
    کارکنان مبالغ زیادی را طلب کارند که مدیر عامل محترم می بایستی به ان توجه کند
    1- ما به التفاوت رفاهیات از سال 1392
    2- سود ناشی از صندوق های شش درصد کارکنان و وام های که با تناسب موجودی هر فرد پرداخت نشده و حتی موجودی کارکنان به یغما رفته است
    3- گروه های عقب افتاده
    4-حق جذب نداده شده از تاریخ شهریور 1389 که مصوب شده و در سیستم منابع انسانی با ذکر درصد بیان شده است
    5- ما به التفاوت ایام مرخصی تسویه شده کارکنان در سال 1388 تا کنون که به بازنشستگان پرداخت شده است
    اما شاغلین بی بهره مانده اند
    6- حق ایثارگری کارکنان داده نشده است

    حال ما هنوز نمی دانیم با چنین اوصافی اقای مدیر عامل چگونه به دنبال اجرای طرح ره نگاشت است خدا عالم است با روحیه قوی !!!!! که در کارکنان است اجرای ان دور از ذهن نیست!!!!!!!

  4. ناشناس می گوید

    ای اقاکوگوش شنوا/

  5. ناشناس می گوید

    آقای سردبیر سلام:اینکه نوشته اید با پاداش آخر خدمت سربه سر شده یعنی پاداشو ندادن ومبلغ گروه ها رو هم برداشتند.ویا اینکه به حساب سود شرکت ریخته می شود گنگ است لطف کنید هر دو مورد را ساده وسلیس بشکافیدکه چگونه است.اگر طلب داریم چرا به حساب خودمان نمیریزند مگر بابت چیزی به شرکت بدهی داریم .عنوان کردنش به این صورت قابل درک نیست شاید هم مشکل از من باشید.سپاس

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      ما کجا نوشتیم با پاداش آخر خدمت؟
      نوشته شده است که در طی این مدت هر ماه به سیاری ها پاداشی داده شده است بصورت علی الحساب.
      حالا که این گروهها رو دادن با اون پاداش ها یر به یر کردن. یعنی تقریبا مساوی با اون پاداش ها بوده اضافه حقوق این گروهها
      اما از حالا به بعد بهشون میدن
      حساب سود شرکت کجا بود؟
      بعدش هم , چه کسی گفته در مورد ماهاست؟ در مورد من و شما؟!
      این مال همراه اول است که پول دارن

      1. ناشناس می گوید

        سلام سردبیر جان
        مگه آئین نامه حقوق و دستمزد پرسنل همراه اول با مخابرات ایران تفاوت دارد؟
        چرا باید دریافتی کسی که در شرکت ارتباطات سیار کار میکند با بقیه همکاران تفاوت داشته باشد؟

  6. همكار می گوید

    تازه اين يه قلمش هست مطالبات رفاهيات هم بهش اضافه كن سردبير محترم

  7. همكار می گوید

    سلام ارتباطات سيار دمش گرم كه خودشو مديون كارمنداش نكرده ولي كي مديران مخابرات ميخوان اين مطالبات رو پرداخت كنند ميترسم بميريم و اون روز رو نبينيم واقعا پرداخت اين مبالغ درزندگي كارمندان تاثير بسياري داره
    سردبير عزيز ومحترم لطفا پيگير باش شايد به نتيجه رسيد البته شايد زيادخوش بين نيستيم
    بازم ممنون از خبر خوبتون نوش جان سياري ها

  8. ناشناس می گوید

    در حدِ اطلاع رسانی کافی نیست، حقوقی های مخابرات می توانند بخاطرِ خودشان هم شده ، نسبت به اقدامِ دسته جمعی برای کارکنان در شوراهایِ حلِ اختلاف عمل کنند.

  9. ناشناس می گوید

    با سلام
    خوردن حق کارکنان شریف و مظلوم و خدوم شرکت مخابرات امری عادی شده است و گویی پایانی هم ندارد
    و این خیلی جای تعجب ندارد وقتی که دادستان و متشاکی یکی باشد انتظاری بیش از این نمی رود
    خیلی دور زمانی از ابلاغیه معاونت خیلی محترم وزارت کار مبنی بر بلا اثر و توقف نمودن احکام به نفع کارکنان در ماجرای رفاهیات نمی گذرد و مادامی که چنین باشد امیدی به احقاق حقوق کارکنان از شرکت نمی رود و این بی عدالتی بر پیشانی وزارت کار تا ابد خواهد درخشید و وزارت محترم کار کلاهش را بالاتر بگذارد که چینین ناداروری ها را در حق کارکنان مخابرات روا میدارد

  10. کارمند شرکت مخابرات منطقه آذربایجان می گوید

    جناب سردبیر با سلام
    از تبریز پیغامی برای آقای دکتر سرائیان و هیئت مدیره محترم مخابرات ایران دارم ….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ارسال پیغام برای آقایان از طریق من ممکن نیست
      حداکثر منتشر میکنم
      این موضوع رو بررسی میکنم بعدش منتشر میکنم البته با اجازه شما
      ضمن اینکه بعنوان یک رسانه با همه رابطه دارم.این رابطه وظیفه رو نقض نمیکنه. ضمن اینکه بطور کلی در مورد رابطه اشتباه میکنی

      1. کارمند مخابرات منطقه آذربایجان می گوید

        منظور بنده انتشار بود . و عموم از این قضیه خبر دارند.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          چشم

نظرات بسته شده است.