مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بخش پایانی گفتگو با مهندس صدوقی (خانواده , مخابرات ایران پس از ادغام, شعار همراه اول)

[box]مخابرات ما- این هم بخش سوم گفتگوی ما با مهندس صدوقی است.شاید مهمترین و کوتاهترین بخش مصاحبه باشد…[/box]

مطالعه بخش اول

مطالعه بخش دوم

*****

mokhaberatema-ekhtesasi-4

بخش سوم از گفتگوی سردبیر سایت مخابرات ما با مهندس صدوقی

1- مهندس صدوقی و خانواده شخصی اش

مخابرات ما – خانواده شما چند نفری است آقای مهندس؟

مهندس صدوقی- من سه فرزند دارم.البته بچه ها حالا بزرگ شده اند.کوچکترینش 27 سال سن دارد.ضمن اینکه دو تا هم نوه دارم.

مخابرات ما- – چه می کنند؟

مهندس صدوقی– پسر بزرگم فوق لیسانس صنایع و مدیریت اجرائی است.کار کنترل پروژه انجام میدهد.فرزند دوم من, دخترم ازدواج کرده. هر کدام از اینها یک فرزند دارند.یعنی دو تا نوه دارم.پسر آخرم هم 27 سالش است مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران قبول شده بود , الان هم همانجا کار می کند.

مخابرات ما –پس فرزندانتان بزرگ شده اند, دیگر نمی شود از ارتباطات خانوادگی چیزی پرسید.اما  آخرین باری که دور هم جمع شده اید چه زمانی بوده است؟

مهندس صدوقی– معمولا جمعه ها همه دور هم هستیم.ظهر جمعه ها.

مخابرات ما- سرکار خانم غذا درست میکنند یا از بیرون تهیه می کنید؟

مهندس صدوقی- هر دو حالتش هست.

مخابرات ما- آخرین کتابی که خوانده اید چه بوده است؟

مهندس صدوقی- من بیشتر گزارش ها و مقالات فنی می خوانم.واقعا کمتر فرصت می کنم کتاب بخوانم.ولی گزارش های تخصصی بسیار زیادی می خوانم.معمولا شبها یا ایام تعطیل مطالعه میکنم. ضمن اینکه سعی میکنم کمتر کار اداری را به محیط خانه ببرم.

مخابرات ما- آخرین سفر داخلی شما به کجا بوده است؟

مهندس صدوقی– هفته قبل زنجان بوده ام.البته همین الان هم مشهد هستیم.

مخابرات ما- با خانواده چه زمانی رفته اید؟

مهندس صدوقی– کم پیش میاید واقعا.

مخابرات ما- آخرین سفر خارجی شما به کجا بوده است؟

مهندس صدوقی- برای مزایده عمان بوده است حدود دو هفته قبل.

مخابرات ما – دقیقا برای چه کاری رفته بودید؟

مهندس صدوقی- دولت عمان مزایده اپراتور سوم برگزار کرده است  ما  هم اسنادش را خریده ایم در حال بررسی آن هستیم.نحوه شرکت, نوع فضای رقابتی در عمان و .. همه اینها را در حال بررسی هستیم.

ما سالها دولتی بوده ایم و فقط در ایران فعالیت می کردیم.اما اپراتورهای دیگر, در کشورهای مختلف حضور دارند.در برنامه راهبردی همراه اول تعیین شده است که همراه اول غیر از ایران در جاهای دیگر هم حضور پیدا کند.با سابقه ای که داریم توانش وجود دارد.در برنامه 5 ساله ما , یکی از محور ها این بوده است.

یک جای دیگر هم در حال صحبت هستیم که امیدواریم بزودی اعلام شود.

 

2- مهندس صدوقی و خانواده کاریش -همراه اول

مخابرات ما – یک کشور اروپایی را نام ببرید , بعد مقایسه کنید با شرایط ما از نظر امکانات و تجهیزات حوزه موبایل و ارتباطات.

مهندس صدوقی- چیزی که صریحا و اخیرا وندور اروپایی ما اعلام کرد  این بوده که ما بعنوان همراه اول  بهترین تجهیزات روز دنیا را خرید کرده ایم ,میدانید که ما  LT advanced pro  خریده ایم یعنی آخرین تکنولوژی نسل 4 و4.5 .

وندور می گفت فقط یک شرکت پرتغالی حدود 1000 سایت از ما خرید کرده است , فروش بعدی آنها 6000 سایت به همراه اول بوده.یعنی بهترین تجهیزات روز دنیا را داریم.

مخابرات ما- یعنی اگر این تجهیزات شما نصب شود , ما پیشرفته  ترین تجهیرات روز دنیا را در کشورمان خواهیم داشت.

مهندس صدوقی- ببینید! این یک وندور ما بوده است. یک وندور دیگر وقتی از او خرید می کردیم نمی توانست قطعات و تجهیزات  دلخواه ما را تحویل بدهد ما تجهیزات رادیویی که می خواستیم بخریم باید می توانست هر سه نسل 2g/3g/4g  را پشتیبانی کند.اما تجهیزات تحویلی او فراتر از این بود وتجهیزات روز تحویل می داد.

با این شیوه مورد نظر ما , وقتی الان در روستا سایتی 2g نصب میکنم , فردا همان سایت براحتی تبدیل می شود به   3g یا  4g.  . فقط لایسنس تغییر میکند.بهمین خاطر تمام وندورهایمان  این را پشتیبانی میکند. فقط یکی از وندورها گفت  RNC   سیستم آنها نمی تواند این مورد را پشتیبانی کند.می دانید که RNC  کلاک است و باید عوض شود. برای رفع این مشکل , خودش 16 میلیون یورو هزینه تقبل کرد که در سال 2017  تقریبا با پارت چهارم , پنجم بیاید همه RNC  های ما را با هزینه خودش swap  و جایگزین کند.

ما برای کیفیت و به روز بودن در مقابل وندور کوتاه نمی آییم . واقعا آخرین تکنولوژی روز برای همراه اول خریداری شده است.

 

 

rahnegasht-0091

 

3- مهندس صدوقی و مخابرات ایران در طرح ادغام

مخابرات ما-  حالا اجازه بدهید جلوتر برویم .فکر می کنید پس از آنکه شرکت ارتباطات سیار و مخابرات ایران ادغام شود چه اتفاقی می افتد؟ بنظر شما پس از ادغام حرکت رو به جلوی ارتباطات سیار متوقف می شود یا خیر؟

مهندس صدوقی- بنظر من حرکتی که طی این سالها در همراه اول شکل گرفته , هرگز رو به عقب نخواهد رفت. این تصمیمات در واقع سهامداری, مدیریتی و راهبردی است اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد و چه برنامه ای وجود دارد باید صبر کرد. حقیقتا تا بحال هر آنچه تصمیم گرفته اند چه هیئت مدیره همراه اول ,چه مجمع ما که اکثریت با مخابرات ایران است , چه سهامدار تماما به نفع همراه اول بوده است و در این حوزه ما کوچکترین دغدغه ای نداریم.

مخابرات ما- برخی فکر میکنند همراه اول برای خودش ساز جدایی میزند.خود محور عمل می کند. شما هم به این موضوع اعتقاد دارید؟

مهندس صدوقی- من تا آنجا که  در توانم بوده سعی کرده ام هماهنگ عمل کنم. خود شما هم اشاره کردید که در آن فضای کار و مسائل مختلف, همراه اول با همه تعامل داشته است.

وظیفه من بعنوان مدیر ارشد همراه اول این بوده است که با همه -با همه همکاران و همه ذی نفعان-  در فضای کار تعامل داشته باشم. ولی اختلاف و ناهماهنگی موجب عقب افتادن همراه اول میشود.

 

mokhaberatema-ekhtesasi-4

4- مهندس صدوقی و شعارش

مخابرات ما- آقای مهندس این کلمه همراه اول , هیچکس تنها نیست! از کجا آمد؟

 

انتخاب شعار ویژه همراه اول در رابطه با همان سوالی است که قبلا مطرح کردید (مدینه فاضله شما چیست؟) .واقعا تمام نگاه و ایده های ما در قالب این شعار دیده می شود.

در زمان دکتر غفاری , قرار شد شعاری را انتخاب کنیم.لذا از مردم هم نظرخواهی شد  نظرات مردم جمع شد و انتخاب شعار وظیفه من بود.

 من شعاری که انتخاب کردم این بود  (همراه اول , هیچکس تنها نیست.)

راستش من نگران بودم که این اسم و شعار شبهه ایجاد نکند.لذا سوال کردیم. آقای جوادی آملی چنین نظر دادند که این شعار مشکلی ندارد.بعد به نکته جالبی اشاره کردند که  صنع بشر , صنع خداست.و بشر احسن الخالقین و بهترین مخلوق خداست شما هر خدمتی انجام دهید چون صنع بشر صنع خداست , در واقع ذره ای از ذات باریتعالی است. نظرشان این بود که خیلی هم خوب است که با این اسم کارتان را انجام بدهید.

لذا شعارما این شد که:

همراه اول, هیچکس تنها نیست!

این شعار , هدف و نگاه ما را به آینده  بخوبی نشان میدهد.

hamrah-avval-logo

 

5-مهندس صدوقی و انتقاد

مخابرات ما- بعنوان آخرین سوال , بفرمایید نظرتان نسبت به وجود سایتی منتقد مثل مخابرات ما چیست؟ آیا می تواند به مخابرات کمک کند یا بخاطر انتقاداتی  که میکند مانعی است بر سر راه پیشرفت مخابرات؟

مهندس صدوقی- من واقعا نتوانسته ام دقیق ببینم ولی از همکاران شنیده ام. ذکر خیر شما بوده است. بنظر من انتقاد کمک میکند.من شاید نتوانم همه ابعاد شرکتم را ببینم.اگر همکاران , یا بخشی از داخل خانواده این نقاط را ببیند و خیرخواهانه خبر بدهد بسیار خوب است.

لذا اگر چنین چیزی باشد قطعا من خودم استقبال می کنم .چنانچه  در سبک رفتار یا مدیریت من اشکالی  ببینند اگر بمن بگویند من استقبال می کنم. اگر با این نیت باشد قطعا موجب پیشرفت و تعالی حوزه خواهد بود. من در مجموعه همکاران مخابرات ایران واقعا غیر از این نمی بینم البته نه در کل مجموعه.

اما نباید بشکل سیاه نمایی منعکس شود. همیشه گفته ام , یک لیوان هرگز نمی تواند پر شود, همیشه یک بخش آن خالی است یک بخش هم پر.اگر نگاه به بخش خالی لیوان باشد بی انصافی است. اگر هم بخواهیم  فقط  بخش پر را ببینیم باز هم بی انصافی است.باید همه اینها را با هم دید.هم بخش های خالی هم بخش پر را. اگر هم از بخش خالی حرف میزنیم به این نیت باشد که این بخش هم پر باشد.

اگر انتقاد از سر دلسوزی باشد همه باید استقبال کنند.

 

توضیحات پایانی سردبیر

مخابرات ما – از شما تشکر میکنم که با وجود تمامی مشغله ها وقتتان را به ما دادید از بقیه دوستان هم همینطور.لطف کردند و در اینجا حاضر شدند و برایتان آرزوی توفیق می کنم.

مهندس صدوقی- من هم برای شما,  هم در حوزه ای که شاغل هستید و هم در حوزه رسانه ای که قلم میزنید آرزوی توفیق دارم.

sadooghi-1

[box]

چند کلمه ای از سایت مخابرات ما برای مهندس صدوقی

سردبیر مخابرات ما خطاب به مهندس صدوقی , در ابتدای گفتگو و همچنین در انتهای گفتگو مواردی را نسبت به سایت توضیح داد و به نمایش کوتاهی از سایت پرداخت.سردبیر گفت:

سال 1386 دو سال قبل از خصوصی سازی, هنوز حرف از خصوصی سازی بود.من میخواستم بدانم بعد از خصوصی سازی چه اتفاقی می افتد.دنبال اطلاعاتی بودم تا بدانم در کشورهای دیگر چه شده است.

هر چه بیشتر گشتم, کمتر یافتم.

دوران التهاب بود برای ما کارمندان که از بدنه دولت جدا می شدیم.ولی بی خبری مطلق بود.

لذا تصمیم گرفتیم  سایت را از همین مشهد شروع کنیم. پایگاه اصلی آن از همین شهر بود و از همین حرم آقا که می بینید. تا امروز که نزدیک به ده سال از آن روز می گذرد, اینجا نقطه ای است که در آن قرار گرفته ایم.

اگر فقط وقت و زمان میداشتیم , بدلیل کار شرکتی از صبح تا عصر وقتی برای کار سایت نداریم, قطعا بهتر کار میکردیم.ولی تا این لحظه هم روزانه بین …. تا … نفر بازدید داریم. در محدوده سایت های ایرانی موقعیت مناسبی داریم.

….. از آنجا که شما در حوزه خودتان می خواهید به مردم ما بهترین سرویس داده شود, هر جا نتوانستید و یا برای مردم مشکلی ایجاد شد,  به شما خبر خواهیم داد.این نقشی است که در این میان برای خود قائل شده ایم.

البته در حوزه نیروی انسانی هم همین است.هر گاه محل رجوع نیروی انسانی باشیم برای مشکلی , حتما به شما خبر خواهیم داد …

[/box]

729610cookie-checkبخش پایانی گفتگو با مهندس صدوقی (خانواده , مخابرات ایران پس از ادغام, شعار همراه اول)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. سیار می گوید

    باعرض سلام وخسته نباشید
    ما جمعی ازکارکنان استان گیلان ازشهرستانهای تابعه
    کلیه خدمات همراه اول شامل فروش سیم کارت ونظارت دفاتر وپاسخگوئی مردم و حذف پیام های تبلیغاتی ودیگر موارد وباهجمعه زیادی در شهرستان مواجه میشوم ولی متاسفانه هیچکونه پاداشی ازطریق به شهرستانها تعلق نمی گیرد لذا ازمقام محترم مهندس صدوقی تقاضای رسیگی داریم

  2. ناشناس می گوید

    خلاصه اینکه همه ی آدمای این مصاحبه ، بَلَدِن انگشتایِ دستاشونُ به هم قفل کنن وصحبت کنن!
    کاری که پیش نمی ره ، خُب، حرف بزنیم.

  3. ناشناس می گوید

    سلام متاسفانه نفرات نگهداری در استانها با تمام وجود کار می کنند ولی هیچ اهمیتی به کار آنها داده نمی شوند در مخابرات منطقه آذربایجان شرقی همکاران نگهداری سیار متاسفانه مورد بی مهری معاونت سیارمی باشند سر سال پاداشها کاملا بر اساس بی عدالتی تقسیم می‌شود در خارج از ساعات اداری همکاران در حال انجام کار میباشند ولی در رابطه با اضافه کار ریالی به آنها پرداخت نمی شوند

    1. ناشناس می گوید

      واقعا این همه ریخت و پاش برای چیه؟؟

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        کدومش منظورتونه؟

    2. بخش فنی می گوید

      این تغییر نام میدونی چقدر پول بابتش دادن؟؟ کمی بفکر معوقات کارکنان باشند بفکر طرح مناسبی برای بازنشستگی کارکنان زحمت کش باشند نه حیف و میل پول زبون بسته

  4. شرکتی می گوید

    سلام خدمت همه همکاران
    ما نفرات مشترکین که کارهای همراه اول را انجام می دهیم هیج توجه ای به ما نمیشه .نه از طرف مخابرات نه از طرف همراه اول و این توجه به کارکنان که شده شعار مدیران مخابرات فقط بازی با کلمات است.

  5. ناشناس می گوید

    بشینن تا بازنشست بشیم. ما کارمندان تا بالای سی سال هم هستیم.

  6. ناشناس می گوید

    سایت دچار ایرادی شده سردبیر عزیز لطفا رسیدگی کنید

  7. ناشناس می گوید

    سلام . خوش بحال کسانی که رفته بودند زیارت اقا امام رضا. هم زیارت کردند هم تفریح کردند . هم کلی پاداش از همراه اول گرفتند. چرا باید همه چی برای مدیران باسه. مگر مابقی کارمندها حقی ندارند.

  8. ناشناس می گوید

    کاش در این برنامه به اصطلاح ره نگاشت کمی رعایت شان همکاران نیز گنجانده میشد چه در پرداخت های ماهانه و چه در رفاهیات و چه در بازنشستگی همکاران. الان در استان ایلام استخر بخاطر بدهی مارو راه نمیده واقعا شرم آوره اونوقت جناب صدوقی از فناوری و تکنولوژی روز دنیا حرف میزنه

نظرات بسته شده است.