[box]مخابرات ما- این هدیه را هم از ما قبول کنید.هدیه ای از گروه تلگرامی مخابرات ما بنام (کمپین ره نگاشت).این نوشته در مورد برندسازی است.[/box]
[box]
عظیم رحمانپور
:low_brightness: یکی از راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود مخابرات (طبق خواسته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران) :
شناسایی فرصت ها و تقویت برند شرکت مخابرات نسبت به سایر رقباست….
دوستان و آشنایان شما به چه میزان حاضر به استفاده از اینترنت مخابرات در مقایسه با شرکتهای آسیاتک، شاتل و یا لایزر و دیگر رقبای مخابرات تهران هستند؟ ……. این در حالیست که ما میدانیم خدمات شرکت مخابرات قابل رقابت با سایر رقباست …..
متاسفانه ضعف عملکرد صحیح و بموقع و عدم سیاست گزاری متناسب و همگون با تکنولوژی روز دنیا، موجب تضعیف جایگاه شرکت مخابرات در اذهان عمومی و تخریب برند شرکت گردیده ….
علاوه بر این، عملکرد خوب تیم بازاریابی شرکت رقیب توانسته بازار را در اختیار رقیب قرار دهد….
تقویت برند مخابرات – باتوجه به قدمت این شرکت و جایگاه آن در اذهان قشر غالب مردم – باتلاش معقول سهل الوصول خواهد بود به شرط اینکه موقعیت شناس باشیم….
واقعه ساختمان پلاسکو ابزاری مناسب برای تیمهای بازاریابی شرکتهای خوش فکر برای تقویت جایگاه خود با تاکید بر نقش مسئولیت اجتماعی سازمان ایجاد نمود…. شرکت های بیمه برای فروش بهتر…. شرکت های تولید تجهیزات اعلام حریق به نوعی…. سازندگان خودروهای اطفا حریق و … همدردی سازمانهای مختلف با حضور در جمع آتش نشانان باقی مانده از فاجعه پلاسکو و همدردی با خانواده متوفیان…. پرداخت وامهای کم بهره یا بافرصت تنفس یکساله توسط برخی بانکها و … همه و همه نشانگر وجود بازاریابان خوش فکر در مجموعه این سازمانهاست…. دریغ از یک درج پیام تسلیت این فاجعه به مشترکین شرکت مخابرات …. نه از طریق تلویزیون و رسانه های ارتباط جمعی دیگر که از طریق پیامک یا قبوض ….
شرکت مخابرات میتوانست باحضور پررنگ در این برنامه ها و ارائه خدمات به آتش نشانان و خانواده متوفیان و همچنین آسیب دیدگان ساختمان پلاسکو، علاوه بر بهبود وجهه و تقویت برند خود و معرفی بعنوان یک سازمان دارای تعهد و مسئولیت پذیری اجتماعی، با کمترین هزینه و از طریق بازاریابی ” دهان به دهان (word-of-mouth marketing) و همکاران خوب روابط عمومی شرکت خدمات خود را تبلیغ نماید….
بعنوان نمونه شرکت گوگل، رسما براى حمايت از ساناز اهرى، يكى از كاركنان ايرانى اش كه باردار است و در انتظار ديدن پدر و مادر ایرانی خود وارد عمل شد.
گوگل با حمایت از کارمند خود بار دیگر نام خود را در رسانه های مختلف به صورت کاملاً رایگان مطرح کرد و بسیاری از مخاطبان از توجه ویژه گوگل به کارمندانش آشنا شدند.
نکته کلیدی: همواره کمپین های تبلیغاتی نمی تواند آگاهی از برند سازمان را افزایش دهد بلکه این کمپین های روابط عمومی است که می تواند آگاهی از برند سازمان را بیشتر کند و کمپین های تبلیغاتی
[/box]
اما نوشته بعدی که در مورد لزوم تعریف جایگاه مدیریت برند در شرکتهاست در اینجا بخوانید:
[box]
جی.اف.سرفچگانی
«لزوم تعریف جایگاه مدیریت برند»
برای بالا بردن ارزش برند ، تعیین جایگاه مدیریت برند در مخابرات ایران ضروری به نظر می رسد . این مدیریت باید با تعیین مشی و ایجاد ارتباط در حوزه روابط عمومی ، مشتریان ، بازاریابی و حوزه های فنی ، به صورت همه جانبه در جهت افزایش سطح برند تلاش کند .
این جایگاه تقریبا با قائم مقام شرکت یک سطح دارد. تا از لحاظ ضمانت اجرا مثمر ثمر باشد. هیچ یک از بخشهای نامبرده شده نمی تواند به تنهایی در کوتاه مدت برای افزایش ارزش برند حرکت بزرگی انجام دهد.برای اولین و آخرین بار تعیین مدیر برند در اپراتور رایتل اتفاق افتاد ولی متاسفانه خیلی سرانجام مشخصی پیدا نکرد.
[/box]
7307100cookie-checkشما نوشته اید- معاونت برند در مخابرات ایجاد کنید.no
ایجاد معاونت های جدید و غیر ضروری چه نفعی برای شرکت دارد؟جز اینکه برای عده ای ایجاد سمت و اشتغال زائی (بیکاری زائی)کنیم؛ معاونت جدیدی مانند معاونت تجاری تا کنون ریالی به نفع شرکت نبوده است ماهانه صدها میلیون تومان پول به پرسنل پیمانکاری و مدیران رابطه ای و بدون دانش تجاری پرداخت می شود که اگر این پولهای بی زبون را صرف سرمایه گذاری می کردیم خیلی به نفع برند، کل پرسنل شرکت، سهامداران و حتی کشور بود. خدائی بدون تجربه نظریه صادر نفرمائید که بعضی ها مترصد فرصت هستند تا از آب گل آلود ماهی های درشتری بگیرند.
خدایی اینجوری که شما میگی باید همه مدیریت ها, روسا و کارکنان رو حذف کنیم چرا که فعلا در این زمینه و در این مدت و در این موقعیت کارایی کافی ندارند؟
این عدم کارایی بدلیل اضافه بودن اون پست است؟
چرا به همه جوانب فکر نمی کنید و نظریه صادر می فرمایید؟ ها؟!
دوست من! شما هم نظری داری بنویس بطور کلی دیگران را تخطئه نکن! خدا رو خوش نمیاد!
سردبیر عزیز
چرا این جمله را تیتر نمی کنید؟”ایجاد معاونت های جدید و غیر ضروری چه نفعی برای شرکت دارد؟”چالشی بزرگتر از این داریم؟
همین یه جمله رو تیتر کنم؟
یه تیتر کافیه دیگه؟
متن نمیخواد؟