استقبال از اپراتورها در ترابرد پذیری/ وقتی اعداد مهم میشوند
[box] مخابرات ما – ایرانسل طبق آمارهای شرکت پایا بیشترین اقبال را در طرح ترابرد پذیری تلفن همراه داشته است. این را اعدادی میگویند که در نشست خبری ایرانسل چندی قبل توسط مدیر عامل این اپراتور اعلام شده بود. [/box]
مخابرات ما (محمد- ایلنا) – مدیرعامل ایرانسل درباره طرح ترابرد پذیری در نشست اخیر خود با وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: از زمان عملی شدن این طرح بیش از 66 هزار نفر از همراه اول تقاضای ورود به ایرانسل و حدود 23 هزار نفر نیز تقاضای خروج داشتهاند که 24 هزار نفر توانستند ورود کنند و 18هزار نفر نیز خارج شدهاند.
وی با بیان این که طبق آمارهای شرکت پایا درخواستهای خروج از همراه اول به ایرانسل حدود 3 برابر بیش از حالت بالعکس آن است گفت: نسبت موفقیت مشترکان در خروج از شبکه همراه اول به ایرانسل حدود 38 درصد است در حالی که آمار مشترکانی که از شبکه ایرانسل با موفقیت به شبکه همراه اول خروج کردهاند 81 درصد اعلام شده است.
مدیرعامل ایرانسل افزود در ارتباط با رایتل نیز حدود 14هزار درخواست برای مهاجرت به شبکه ایرانسل وجود داشته است اما آمار خروج از شبکه ایرانسل به رایتل حدود 10هزار درخواست بوده است. از این میان حدود 9هزار و 200 درخواست با موفقیت به انجام رسیده است. این درحالی است که تنها 7هزار و 200 نفر از مشترکان رایتل با موفقیت به شبکه ایرانسل ورود پیدا کردهاند.
وی ادامه داد بر این اساس تقاضای ترابرد موفق از رایتل به ایرانسل حدود 50درصد ارزیابی میشود در حالی که خروج موفق از ایرانسل به رایتل حدود 90 درصد است.
پیش از این نیز در نشستی که با حضور وزیر ارتباطات در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل انجام شده بود، این شرکت به ارائه آمارهایی در خصوص ترابرد پذیری اقدام کرده بود که با واکنشهای بسیاری رو به رو شد تا آنجا که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام عددی کلی از اقدام کنندگان به امتحان این طرح ملی گفت : تنها این سازمان صلاحیت انتشار گزارشها را دارد.
با گذشت بیش از 6 ماه از آغاز این طرح ملی مواردی هنوز وجود دارند که میتوان به آنها رسیدگی کرد:
1- با توجه به شفاف بودن مسیر انتقال یا تغییر اپراتور چرا سامانه یی برای ردیابی تغییر اپراتور برای مشترکان درنظر گرفته نمیشود؟
درست شبیه سامانه ردگیری بسته های پستی.
2- با توجه به شفافیت میزان انتقالها چرا از سوی قانونگذار تخلفات صورتگرفته توسط اپراتوری که از پیش از آغاز طرح احتمال میرفت مشترکان بیشتری از دست دهد ارائه نمیشود.
به نظر میآید اگر همین دو سوال از خیل سوالات طرح شده پاسخی از نهاد حاکمیت دربر داشته باشد میتوان امیدوار بودکه طرحی ملی برای رفاه بیشتر مردم درنظر بوده است.
***
در استان ما مصرف تجهیزات ایرانسل در مراکز نشان داد که بدلیل مختلف از جمله رفت وامد نفرات شرکت ایرانسل در ساعت های غیراداری و نبود نفرات برای نظارت بر کار ایرانسلی ها و همچنین نبود برچسب روی فیوزها در بسیاری از نقاط چند برابر توان درخواستی طرح فیوز نصب شده و مصرف شده ما همه مصارف رو بررسی کردیم و نتیجه رو گزارش دادیم بنظرم بهتره استان های دیگه هم یه بررسی بکنند.