شما نوشته اید- ادغام شرکتهای مخابرات استانی در ایران؛ باید ها و نبایدها!
[box]مخابرات ما- بحث ادغام شرکتهای استانی و ساخت مخابرات ایران چه مشکلاتی برای کارکنان ایجاد کرده است؟[/box]
مخابرات ما- به میان بحث ها و گفتگوهای شما آمده ایم تا این بار بدانیم ادغام شرکتهای استانی و تمرکز فعالیتها در مخابرات ایران چه مشکلاتی برای کارکنان ایجاد کرده است.
از ابتدا نیز کاملا مشحص بود حجم وسیعی از فعالیتها روی سر بخش کوچکی از مخابرات ایران ریخته می شود در حالیکه با نظام پروژه محوری اکثر وقت مدیران به جلسات مختلف می گذرد در نتیجه فرصتی حتی برای بررسی مشکلات ندارند.
همه میدانستند که این حجم از فعالیت ها فقط با نرم افزارهای پیچیده و سراسری قابل انجام است.ابتدا برای شناخت مشکل به این کامنت توجه کنید:
سلام
با تمرکز شرکتهای مخابراتی در ایران ، حجم زیادی کار در مخابرات ایران ریخته شده که حتی علی القول خودشون همش دارند جلسه می رند و به کار نمی رسند . از طرفی می بینیم توی سایر استانها تقریبا همه دست رو دست هم گذاشتند و نمی دانند کارشون را توسعه بدهند یا نه.
این توزیع نامناسب کار و تجمیع آن در مخابرات ایران به نفع مخابرات و پیشرفت کار نیست . در حالیکه پتانسیل های زیادی در سایر استانها هست که داره هرز می ره . بهتر است کارها تقسیم و توزیع بشه تا هم کارها سریعتر انجام شود و هم از پتانسیل ها و تجربه های سایر استانها استفاده گردد.
با تشکر
[/box]
کامنت بعدی شاید بتواند دقیق تر مشکل را تعریف کند هر چند که بنیاد هر دو بر یک منطق استوار است:
[box type=”info”]
مثلا شرکت ادغام شد که چه بشود.. وقتی شرکت مادر فقط شرکت مخابرات ایران است و مناطق فرعی آن. چه معنی می دهد بعد از گذشت ۶ ماه از طرح ادغام هنوز استانها باید صورت های مالی ماهیانه مثل گذشته ببندند و بفرستند برای ایران.. والا با طرح ادغام می بایست فقط یه تراز از استان به ایران ارسال شود و آنان همه را ثبت کنند ولی علنا هیچ کاری نشده. حجم کار بالاتر رفته. ارسال وجه مخابراتهای استانی به ایران هر روز. واریز مبلغی از شرکت مخابرات ایران به حساب استانها.
یا قضیه حسابرس که هزینه هنگفتی به شرکت وارد می سازد با شکل گیری ادغام دیگری نیازی به آن نیست. ولی عین سنوات گذشته قرارداد با سازمان حسابرسی منعقد و پرسنلش در استانها مستقر شدند..
این ادغام اگه واسه هیچ واحدی منفعتی هم نداشت فقط واسه واحد مالی حجم کاری چند برابری با همون پرسنل قدیم….
[/box]
آیا برای این بخش مخابرات ایران تعریف جدیدی دارد؟
قطعا دارد.اما آ«چه مهم است پیاده سازی سریع این شیوه ها و نرم افزارهاست.بویژه در روزهای پایانی سال 95 که حجم مبادلات مالی سر به فلک مبزند.
شما در این باره نظری ندارید؟
ادغام درست بود رانت رو لااقل کم می کنه
سلام ادغام شرکتهای استانی میبایست زودتر از اینها صورت می گرفت چون استانهای ما هنوز به بلوغ مدیریتی نرسیده اند نمونه بارز بی مدیریتی وتبعیض اشکار را جذب نیروهای شرکتی در استانها میتوان مثال زد که مدیران استانی اشتغال زایی برای پسر خاله ها ودختر خاله های خود چه مرتبط وچه غیر مرتبط انجام داده اندودر نهایت مشکلات هم برای پرسنل شرکتی وهم خود شرکت بوجود اورده اند نمونه دیگر ان مشاغل سخت وزیان اور که در بعضی استانها با لابیگری انجام ودر سایر استانها انجام نشد نمونه دیگر ان پاداش تشویقی به بازنشستگان مشاغل سخت وزیان اور که در بعضی استانها پرداخت ودر بعضی استانها پرداخت نشد نمونه دیگر جذب فرزندان همکار بصورت سلیقه ای وتبعیضی اشکار میباشد که در معدودد استانها انجام ودر سایر استانها انجام نگرفت وهزاران مثال دیگر که به این نتیجه میرسیم که میبایست هیات مدیره ها جمع میشد ولی با مدیریت ونظارت مستمرمرکز کارهای اجرایی
به استانها تفویض گردد
کارکنان و مدیران مخابرات ایران که پاداش موردی و سالانه و وام های مختلف و حق سرپرستی و پاداش بهره وری و حقوق مزایای پایه بیشتر از کارکنان استانها می گیرند، باید هم زحمت این کارها رو بکشند.
تبعیض ها تا کی ادامه خواهد داشت؟
لطفا اگر از چیزی اطلاع ندارید نظر ندهید .بنده سه سال قبل از استان به ایران انتقالی گرفتم .حقوق و مزایای بنده 60 هزار تومن هم کمتر شد .هیچ بهره وری و پاداش د وام اضافی هم خداشاهده برای کارمندان مخابرات ایران تعلق نمی گیره واین منصفانه نیست چون شماها نصف نصف ماهم در استان و شهرستان کار تعریف شده ندارید.انصاف هم خوب چیزیه !!!!
سردبیر نظرت چیه
مدیران مخابرات از تجمع میتوانند برای بهبود اوضاع مالی مخابرات استفاده کنند استخدام نیروهای شرکتی و در عوض گرفتن امتیازات مالی از جمله افزایش تعرفه و حذف شرکتهای رقیب و سرو سامان دادن به اوضاع مخابرات با جذب نیروهای کارشناس بار مالی چندانی به مخابرات تحمیل نمیشه چون در حال حاضر دارند هزینه میکند ولی میتواند از نماینده ها تقاضای حمایت از طرح های مخابرات رو داشته باشد
لطفا آقای سردبیر را محترمانه خطاب قرار دهید.
در ضمن این چه پیشنهادی است که می دهید؟ فکر می کنید مملکت قاعده و فانون ندارد که چنین می فرمائید؟
راه حل مشکل مخابرات استفاده از سیستمهای جدید و کم مصرف و نیاز به نگهداری با نفر کمتر هستش و برون سپاری برخی کارها مانند صدور قبض و امور روز مره به دفاتر خدمات دولت و همچنین خدو مدیریتی در سیتمهای مانند اینترنت و تلفن ثابت و… به طوریکه خود مشترک بتونه کارهاشو با نت انحام بده و دیگه نیاد اداره حداقل در شهرستانهای کوچک اینکار صورت بگیره .شرکتهای رقیب هم مانند ایرانسل چند استان رو دارن با سه چار نفر میگردونن و سود سرشاری میبرند ما هر روز وضعمون بدتر میشه و کارمند هم اضافه میکنیم دلیل هم لابی مدیران برای آوردن فک و فامیل به عنوان شرکتی وبعدا ادعای حق برای تبدیل وضعیت این دیگه آخرشه.
لطفا هیچکسی این یادداشت منو نخونه غیر نویسنده همین کامنت!
یه وقتی … دولت با ما چپ بود هر بلایی میخواست سر ما در می آورد
حالا دولت مشکلی نداره
اگر بتونه کمکی هم میکنه
ولی امان از این … چیه اسمش … یه معاونت هم داریم به اسمش ….
آها .تنظیم مقررات!
جای فشارهای همه رو از دولت و خصوصی سازی و … همه رو بخوبی پر کرده!
نمیذاره یه ذره …
نمیشه برادر من.نمیشه
سلام
قبل از ادغام نیز پیش بینی می کردیم. و حتی در همین سایت هم نوشتیم و شما هم منعکس کردید. چون این تجربه 20 سال گذشته مخابرات ایران است. کارها یکبار متمرکز می شود و سپس وقتی از پس کارها بر نیامدند دوباره به استانها سپرده می شود و پس از یک دوره 5 ساله مجدد با یک مدیر جدید و مدعی دوباره به تهران منتقل می شود و پس از حداکثر سه سال نمی توانند این حجم کار را انجام دهند و دوباره کارها را به سمت استانها رهسپار می کنند و این سیکل ادامه دارد …
فقط بدی کار این است که هر بار کارها به تهران منتقل می شود یک سری سازمان جدید و مدیرکل و معاون و … اضافه می شوند و وقتی کار به استانها بر می گردد سازمانهای ایجاد شده در تهران حذف نمی شوند.