آمار مقایسه ای کیفیت مکالمات در سه اپراتور موبایل.
[box]مخابرات ما – اخیرا اپراتور های موبایل آماری منتشر کرده اند که کیفیت ارتباطاتشان را تا حدی نشان میدهد.[/box]
نوشته : یادآور86
مخابرات ما- کیفیت مکالمات تلفن های همراه یا همان موبایل را می توان از طریق این داده ها تست کرد.اخیرا اپراتورهای موبایل آمار خود را منتشر کرده اند که ما آن را به شکل جدولی قابل مشاهده تقدیم می کنیم:
اینک به شرح این جدول بر اساس گزارش ایسنا می پردازیم.ضمنا هر جا اعداد در متن خبر جابجا شده است, شما فقط به جدول استناد کنید.
[box]مشترکان تلفن همراه در مواردی از قطعیهای مکالمه گلایه هایی دارند. این در حالی است که مروری بر آمارهای رسمی ارائه شده گویای آن است که بیش از ۹۰۰ درصد مکالمات اپراتورها با موفقیت به انجام میرسد. آمارهای رسمی گویای آن است که تا پایان آذرماه سال جاری در اپراتور اول ارتباطی یا شرکت همراه اول متوسط میزان برقراری موفقیتآمیز مکالمه (CSSR) در شبکه 76/ 98 درصد است. همچنین در این اپراتور میزان کارآیی مدارات اتصال متقابل (CER) 53/ 96 درصد اعلام شده و میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR) 21/ 49 درصد بوده است. از سوی دیگر در اپراتور دوم ارتباطی یا ایرانسل متوسط میزان برقراری موفقیتآمیز مکالمه (CSSR) در شبکه 79/ 98 درصد بوده و میزان کارآیی مدارات اتصال متقابل (CER) 96/ 99 درصد اعلام شده است. همچنین میزان مکالمات موفق (ASR) اپراتور دوم 31/ 49 درصد اعلام شده است. اپراتور سوم یا رایتل نیز در زمینه متوسط میزان برقراری موفقیتآمیز مکالمه (CSSR) در شبکه به آمار 59/ 99 درصد دست یافته و میزان کارآیی مدارات اتصال متقابل (CER) در آن ۹۹ درصد اعلام شده است. همچنین میزان مکالمات موفق (ASR) در رایتل 33/ 45 درصد بوده و درصد مکالمات قطع شده این اپراتور در شبکه سیار (CDR) 45/ 0 درصد اعلام شده است.علاوهبر این طبق آمارهای منتشر شده میزان مکالمات موفقیتآمیز حین جابهجایی (HOSR) در این شبکه 91/ 99 درصد بوده است[/box]
نظرات بسته شده است.