مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید – پاسخ به معاونت راهبردی .

[box]مخابرات ما – در جلسه پایانی سال مخابرات ایران , معاونت راهبرد هم مطالبی گفته بود که این کامنت پاسخی است به آن حرفها.[/box]

گفته های معاونت راهبرد را اینجا بخوانید.

 

[box]

گزارش معاونین …

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ در ۱۰:۲۶ ب٫ظ

 

سلام
در پیام عملکردی برخی معاونین موضوعاتی را می شنویم که جای بحث دارد.
آقای دکتر نبی زاده:
در تبیین پنجره فرصت صحبت از ضرورت R&D می کنند. لطفا بفرمائید جایگاه R&D در مخابرات کجاست؟ آیا R&D را برون سپاری کرده اند؟ و کدام محصول بعنوان محصول آینده از این R&D بیرون آمده است؟
آیا داشبوردهای عملکردی و سیستمهای گزارش دهی در شرکت مخابرات نبود؟ پس این ۳۰ سال پس از انقلاب ما آمارها را از کجا می آورده ایم؟
آیا معاون مالی فعلی شرکت کسی نبود که با بی منطقی هر چه تمامتر موضوع هزینه یابی بر مبنای فعالیت را با حسابداری صنعتی شرکت فولاد مبارکه و در قالب نرم افزار آن شرکت جستجو می کرد و آیا شما توانسته اید منطق ایشان را اصلاح کنید؟
تدوین ره نگاشت اولیه تعالی، تدوین سند ارزیابی تعالی، تدوین سند خودارزیابی، جاری سازی فرایندهای منتخب ، تدوین نقشه راهبردی سطح بنگاه، تدوین سند مدیریت راهبردی ، همگی در حد یک صفحه A4 و در قالب ره نگاشت معرفی شده است که لااقل بنده هیچ سند جزئیاتی از این سندها ندیده ام. امیدوارم اسنادی وجود داشته باشد.
هر آنچه ایشان از برنامه های آتی خود در سال ۹۶ مطرح کرده اند پیشتر نیز در اسناد مشاوران میلیاردی شرکت مطرح شده بود ولی هیچکدام عملیاتی نشد.[/box]

 

748310cookie-checkشما نوشته اید – پاسخ به معاونت راهبردی .

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. رسمی می گوید

    بله درسته قصه ره نگاشت ما در همه استانها تقریبا یکی هست واقعا این خیلی مهم است که یک مدیر بفهمد که در قبل او همکاران چه طرز فکر و رفتاری را دارن در استان ما که وقتی مدیر منطقه میخواد سخنرانی یا بازدید یا حرفی را بگوید و یا تصمیمی را بگیرد همه با خنده و با اطمینان می گویند که باز … شروع شد.!!!!درس چوپان درغگو چندین چندین دفعه تکرار می شود.
    ای مومنین (مدیران) اگه واقعا وضعیت شرکت از نظر مالی خوب نیست ما کارمندان می توانیم آن را بفهمیم و درک کنیم و برا اصلاح و پیشرفت آن کوشا باشیم بشرطی که دم خروس از زیر پیراهنتان بیرون نزند.
    بین بین الله چقدر پاداش، آخر سال برا خودتون و از ما بهترا پخش کردید؟

  2. قصه ره نگاشت می گوید

    یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچکس نبود
    یک روز آقای سرائیان در حین رفتن به دفترشان فکر می کردند که چگونه مخابرات را بایستی جمع و جور کنند همینطور که در ماشین نشسته بودند شروع کردند به نقاشی کردن بر روی کاغذ. هر چه ماشین توی دست انداز می افتاد یک دایره اضافه تر روی کاغذ شکل می گرفت و نهایتا تا رسیدند به محل کارشان یک عدد 5 و 5 دایره روی کاغذ کشیده شد. همینکه از ماشین پیاده شدند یکی از همکاران قدیمی شان که بیکار شده بود به ناگاه جلوی شان سبز شد و تقاضای کار کرد. آقای سرائیان برای اینکه هم از دست کاغذ در دستشان خلاص شوند و هم از این فرد جویای کار. به وی گفتند آیا بلدی یک طرح از این کاغذ استخراج کنی؟ آن فرد گفت این کاغذ چیست؟ آقای سرائیان که حوصله نداشت و می خواست سریعتر از دست او خلاص شود بلافاصله گفت این سند ره نگاشت 5 ساله مخابرات است. چونکه آن کاغذ را در راه کشیده بود یکدفعه به ذهنش رسید که بگوید ره نگاشت. آن فرد سریع گفت بله آقای دکتر اصلا تخصص اصلی من ره نگاشت است. و کاغذ را گرفت که برود و طرح از روی آن بیرون بکشد. از اتفاق این خطوط در راه کشیده به مذاق سهامداران خوش آمد و آقای سرائیان از این رو به آن رو شد.
    بعدها آن فرد جویای کار معاون آقای سرائیان شد.
    آیا می دانید نام آن آقای جویای کار چه بود؟ بله درست حدس زدید ایشان همان دکتر نبی زاده هستند. و هم اکنون زندگی خوبی را با هم می گذرانند و وضعشان خوب شده است.
    قصه ما بسر رسید کلاغه به خونش نرسید
    بالا رفتیم دوغ بود پائین اومدیم ماست بود قصه ما راست بود.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اگر مشخصات بمن بدین احتمال داره در ردیف تندیس ها بذارم کامنت شما رو

      1. قصه ره نگاشت می گوید

        سلام سردبیر محترم
        متشکرم از اظهار محبت شما
        من هم مثل اکثر همکاران علاقه مند به شرکت مخابرات هستم.
        اگر مطلبم به مذاق شما خوش آمد، نگاه مثبت شما را نشان می دهد.

        دلم می خواهد در این فرصت که بدست آورده ام و به مطلبم توجه کرده اید. اظهار محبتی به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا س کنم و پیشاپیش سالروز ولادت ایشان را به امام زمان عج تبریک بگویم. و روز مادر و زن را به تمام بانوان در شرکت مخابرات ایران تبریک بگویم. همچنین به تمام زنانی که همسرانشان برای برقراری ارتباطات در کشور زحمت می کشند این ایام را تبریک ویژه بگویم.
        (این پاراگراف آخر از مطلبم را حذف کنید چونکه فقط برای شما سردبیر می نویسم و لازم نیست همگان بخوانند). اگر احتمالا این مطلب مورد توجه داوران شما بعنوان مطلب قابل توجه دیده شد. هدیه درنظر گرفته شده را به همسر آقای سرائیان تقدیم کنید. البته فکر نکنید که درخصوص عملکرد ایشان صددرصد راضی هستم ولی تصور می کنم ایشان تلاش خود را برای اعتلای نام شرکت مخابرات ایران می کنند و مطمئنا چنین تلاشی باعث زحمت برای خانواده ایشان است. همچنین برای مادر مدیرعامل سابق جناب آقای دهناد نیز آرزوی رحمت واسعه الهی دارم.
        اشتباه نکنید من هیچ شناختی نسبت به این افراد ذکر شده ندارم. شاید اگر کس دیگری نیز مدیرعامل بود بازهم همین را عرض می کردم.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          سلام
          اتفاقا بمن اجازه بدین پاراگراف آخر رو برای همه منتشر کنم.
          از این لحظه اسم همسر دکتر سرائیان رو هم بابت تشکر از این همه صبوریشون در لیست قرار میدم.
          امیدوارم دیگران هم با شما موافق باشند و رای بیاره

  3. بقیه دیگر هیچ می گوید

    سلام
    یه کاری که دکتر سرائیان کرد و دیگر مدیران نکردند این بود که به قول این همکارمون ایشان یه کاغذ A4 بنام ره نگاشت دستش گرفت و بدون اینکه مشاوری بگیره و بدون اینکه بخواهد هزاران صفحه مستندات بدرد نخور تولید کند. آمد و تجربه و مدیریت خودش را شروع به اجرا کرد و هم اکنون همه کارهایش روی غلتک افتاده است. اون کاغذ A4 هم سند و بهانه ای بود که بتواند یه سری آدمهایی را که فکر می کنند برای مدیریت کردن نیاز به دنگ و فنگ و سندسازی است را پاسخگویی کند. چیزی که آقای سرائیان را به جلو می برد تماما نقشه ای است که در ذهنش است و تجربه و علم و اطلاعات وسیعش در حوزه مخابرات وی را موفق خواهد کرد. آن نقشه ذهنی همان محتوای کاغذ A4 است که آن را بنام ره نگاشت می شناسیم و بقیه دیگر هیچ.

نظرات بسته شده است.