مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حذف عضویت ناخواسته در سرویسهای محتوایی

[box] مخابرات ما – برخی مشترکان همراه اول درباره مبالغی که تحت عنوان خدمات مبنی بر محتوا در قبوض تلفن همراهشان درج شده اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. [/box]

مخابرات ما (محمد – ایسنا) –  اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع‌رسانی، بهداشت و سلامت و تبلیغات در دسته‌بندی خدمات مبتنی بر محتوا یا ارزش افزوده پیامکی قرار می‌گیرند و اپراتور تلفن همراه باید در مورد تمامی خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، قبل از شروع ارائه خدمات، از طریق یک پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کند و درصورت تائید مشترک آن را فعال کند.

در موارد زیادی مشاهده شده که در شبکه های اجتماعی پیام هایی با مضامین دعوت به عضویت در سرویسها با متن‌های فریبنده و جذاب مانند شرکت در قرعه‌کشی، شما برنده شدید، شارژ رایگان و … ارسال می‌شود که در آنها هیچ اشاره‌ای به عضویت و محاسبه هزینه نشده و در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مشترکین به این صورت برای دریافت خدمات عضو شده‌ و درنتیجه مبالغی در قبوض تلفن همراهشان درج و محاسبه می‌شود که از آن‌ها  بی‌اطلاع هستند.

طبق اعلام رگولاتوری، در حال حاضر نحوه ارسال پیامک‌های مربوط به خدمات به گونه‌ای است که هزینه و روش لغو عضویت آن در هر پیامک ارسالی درج می‌شود اما در برخی برنامه‌های رادیوئی و تلویزیونی داخلی و خارجی، سایت‌های اینترنتی و سایر رسانه‌ها با تبلیغات کاذب و گمراه‌کننده مشترکین را به ارسال کد عضویت به سرشماره‌های مورد نظر تشویق می‌کنند که ممکن است از آن برای عضویت ناخواسته مشترکین استفاده شود.

به گفته مسوولان سازمان تنظیم مقررات رادیویی در اجرای مصوبه ۱۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی، حوزه نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در مورد نحوه عضویت مشترکین تلفن همراه در سرویسهای خدمات مبتنی بر محتوا حساسیت ویژه‌ای دارد و درصورت مشاهده هرگونه عضویت ناخواسته مشترکین در اینگونه سرویسها پیگیریهای لازم را انجام می‌دهد.

500-khabar-23

مشترکین همراه اول می توانند با ارسال پیامک خالی به شماره ۸۰۰ و یا شماره گیری کد #۸۰۰* (ستاره هشتصد مربع)، سرویسهای محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به قطع آنها اقدام کنند. هم چنین در این سامانه امکان قطع و وصل کردن پیامک‌های تبلیغاتی نیز در نظر گرفته شده است.

بنا بر اعلام اپراتور اول تلفن همراه، تمامی سرویس‌های خدمات پیامکی همراه اول با ارسال کد معرفه آن سرویس (کد فعالسازی)، به شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس (شرکت‌های ارائه دهنده سرویس های خدمات پیامکی و شماره های کوتاه آنها در بخش شرکت های همکار آمده اند) فعال می‌شوند. به این ترتیب که برای فعال‌سازی سرویس مورد علاقه، یکی از کدهای فعال‌سازی فارسی و یا لاتین درج شده در جدول به شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس ارسال می‌شود.

به طور مثال با ارسال کد فعال‌سازی ام بی ای(کد فعالسازی فارسی) و یا MBA (کد فعال‌سازی لاتین)به سرشماره ۲۰۳۰ میتوانید عضو سرویس مدیریت موفق شوید. همچنین مشترکان برای آگاهی از خدمات هر یک از شماره‌های کوتاه باید یک پیامک خالی به آن شماره ارسال کنند و لیست تمامی سرویس های تعریف شده بر روی آن شماره به رایگان قابل دریافت می‌شود.

اما مشترکان برای غیرفعال سازی هر یک از سرویس‌های فعال خود، کافی است کد غیرفعال‌سازی فارسی و یا لاتین آن سرویس (ترکیب کد معرفه فارسی سرویس با کلمه خاموش و یا کد معرفه لاتین سرویس با کلمه OFF) را برای شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس ارسال کنند.

راه ساده تر غیرفعال‌سازی، ارسال یکی از عبارات “OFF” و یا “خاموش” به شماره کوتاهی است که سرویس از آن دریافت می شود. به طور مثال با ارسال کد غیرفعال‌سازی ام بی ای خاموش(کد غیرفعالسازی فارسی) و یا MBA off (کد غیرفعالسازی لاتین)به سرشماره ۲۰۳۰ می‌توان عضویت سرویس مدیریت موفق را لغو کرد.

همراه اول اعلام کرده که مشترکان در صورت بروز هرگونه خطایی در فعال‌سازی و یا غیرفعال‌سازی سرویس ها می توانند از طریق تلفن های دائمی و اعتباری همراه اول با شماره ۹۹۹۰ (بصورت رایگان) و با سایر خطوط با شماره ۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرند.

پیامکهای خدمات مبتنی بر محتوا با پیامکهای تبلیغاتی فرق دارد؛ پیامکهای تبلیغاتی گونه ای از سرویس تبلیغاتی بر بستر موبایل است که در آن از بستر پیامک برای مشترکین، محتوای تبلیغاتی ارسال می گردد. همچنین از این طریق نیز سازمانها، موسسات، شرکتها و … می توانند با مخاطبان خود ارتباط دو سویه برقرار کنند.

درصورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، این خدمات باید حداکثر تا ۲۴ ساعت قطع شود البته قطع سرویس، پیامک‌های تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل می‌شود و درصورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، خدمات پیامکی مبتنی بر تراکنش شامل خدمات تراکنشی بانکی، خریدهای الکترونیکی و … همچنان برای مشترکان فعال خواهد بود.

500-khabar-23

***

753400cookie-checkحذف عضویت ناخواسته در سرویسهای محتوایی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
37 نظرات
  1. حسین می گوید

    سلام برای من از مخابرات پیامک اومده میگه
    مشتری گرامی
    شماره همراه شما از سیستم حذف گردید. لطفاً بگید دلیلش چیه

  2. محمد می گوید

    من ۳ ماهه این گپ فیلم و کلیپ دونه رو دارم تمام پولم رو می خورن احتمالا یه چیزی هک شده.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این سرویس ها شرکتی است
      واقعا ربطی به مخابرات نداره
      اینا حسابهاشون شفاف نیست تا وقتی شفاف نیست واقعا اعتماد نمی کنم

  3. شمیلا می گوید

    سلام. به خدا صدها بار با کد ۹۸ هم off و با ۱off و ۲ offو… ارسال کردم نشده.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      صدها بار حرف شما رو قبول دارم.

  4. شمیلا می گوید

    سلام. سرویس قاشق که اصلا نمی دانم چیه روزی ۵۰۰ تومن بیهوده برای من هزینه ایجاد می کنه یعنی ماهی ۱۵۰۰۰ تومن. مخابرات میگه off را به سر شماره ی قاشق ارسال کن. هر دفعه ارسال می کنم هیچ تاثیری نداره فقط ۵۰۰ تومن ۵۰۰ تومن بابت سرویس قاشق که اصلا نمی دونم چیه کم میشه. میگه شما فلان شماره را وارد کرده اید که در عمرم چنین کاری نکرده ام. یعنی اگر ده بار آف را بزنم ۵۰۰۰ تومن برام هزینه داره و اصلا قطع هم نمیشه. پلیس فتا و سربازان گمنام امام زمان ع لطفا شما کاری کنید تا از شر این سرویس قاشق دزد نجات پیدا کنم.

  5. علیرضا می گوید

    جمع کارکرد قبض موبایلم ۱۵هزارتومنه ولی با طرح هایی که ناخواسته برامون فعال میکنن میشه ۱۵۰تا۲۰۰هزارتومن. من که واگذار میکنم بخدا ولی نامردتر از شما تو دنیا نیست

  6. مهدی می گوید

    مشترک گرامی
    پاسخ استعلام هزینه های پرداختی شما بابت خدمات ارزش افزوده در سه سال گذشته به شرح زیر است‌:
    نام سرویس: اسکوربورد
    نام شرکت: پیشگامان همراه هزاره
    هزینه کل به تومان: ۱۱۴۰۰
    شماره پشتیبانی: ۰۲۱۸۸۰۰۹۱۲۲
    کد محصول: ۴۰۷۷۴۱

    نام سرویس: فرش قرمز
    نام شرکت: بادبادک هفت آسمان
    هزینه کل به تومان: ۱۵۲۰۰۰
    شماره پشتیبانی: ۰۲۱۴۱۵۴۷۰۰۰
    کد محصول: ۴۰۵۸۱۴

    در صورت هرگونه شکایت کد محصول را به ۸۰۰۷ پیامک نمایید. چند بار بفرستم اف چند بارشکایت کنم قطع چرا نمیشه حروم خورا

  7. ناشناس می گوید

    یه سالی هست رادیو بوک برام فعال شده . oFFرومی فرستم برای ۵۰۹۸۸برای غیر فعال سازی.میگه پیام ارسال نمیشه.روزی ۶۰۰تومان از هزینه ی تلفن من میره.خدا ازتون نگذره.تو رو خدا کسی راه کاری داره بگه

  8. ali می گوید

    مشتری گرامی لیست سرویس های مبتنی بر محتوای فعال شما به شرح زیر است:
    سرویس افکتینو با تعرفه روزانه ۵۰۰ تومان از سرشماره ۳۰۷۵۳۵۳
    سرویس اطلاع رسانی سازمان ثبت اسناد با تعرفه هر پیامک ۵۰ تومان از سرشماره ۲۰۱۲۱۲
    سرویس ثبت درخواست و اعلام فرآیند خدمات الکترونیک انتظامی با تعرفه هر پیامک ۱۵۰ تومان از سرشماره ۱۱۰۰
    سرویس سمفونی با تعرفه روزانه ۵۰۰ تومان از سرشماره ۴۰۵۰۵۵
    در صورت تمایل به غیرفعالسازی هر یک از سرویس های خود، همواره می توانید off یا خاموش را به سرشماره آن سرویس ارسال نمایید.

    ***هرکاری میکنم غیر فعال میشه ولی دو دقیقه بعد پیام میاد که باز فعال شده بدون اینکه من کاری کنم!!!!!!****
    خداوند نگذره از کسایی که میدزدن و ناظرایی که چشماشونو بستن!

  9. ناشناس می گوید

    سلام اول سرشماره کد کشورمون و اضافه کنید بعد off و ارسال کنین
    مثال ۹۸۴۰۵۲۵ بعد ارسال off،صددرصد لغو خواهد شد من انجام دادم

نظرات بسته شده است.