مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بنگلادش به برنامه ساخت ماهواره هند پیوست

[box] مخابرات ما – بنگلادش طی توافق‌نامه‌ای با کشور هند به برنامه ساخت ماهواره کشورهای سازمان همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا موسوم به سارک پیوست. [/box]

مخابرات ما(محمد – اسپش) – شاه‌جهان محمود، مدیر کمیسیون رگولاتوری مخابرات بنگلادش با اعلام این خبر اضافه کرد که قرار است در این پروژه در زمینه‌هایی مانند تله آموزش، تله پزشکی، شبکه‌های بین دولتی، برقراری ارتباط اضطراری در زمان فاجعه، پخش تلویزیونی و خدمات تلویزیون DTH با هند همکاری داشته باشد.

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) در حال ساخت ماهواره مخابراتی به وزن 2 تن با 12 فرستنده باند ku  (هرکدام 36 مگاهرتز) است.

گفتنی است، اولین ماهواره ناوبری هند موسوم به IRNSS-1A در جولای سال 2013، دومین ماهواره موسوم به IRNSS-1B در آوریل سال 2014، سومین ماهواره به نام IRNSS-1C نیز در 16 اکتبر سال 2014 و چهارمین ماهواره به نام IRNSS-1D در سال 2015 به فضا پرتاب شد.
این سری از ماهواره‌ها که با شعار «تلاش مشترک برای همکاری به نفع مردم این منطقه» ساخته‌شده‌اند، تمامی کشورهای جنوب آسیا به‌جز پاکستان را در برمی‌گیرند.
هند پس از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و چین جدیدترین میهمان باشگاه دارندگان سامانه ماهواره‌ای ناوبری مستقل در جهان است.

757210cookie-checkبنگلادش به برنامه ساخت ماهواره هند پیوست

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.