سرائیان در کیش-بخش دوم : مسئله بود ونبود است, نه سود!
[box]مخابرات ما- سرائیان در بخش دوم از گفته هایش , تبدیل می شود به همان مدیر ایده آلی که دنبالش هستیم! بخوانید![/box]
سرائیان گفت :
[box]
تا کی میخواهیم دنباله رو غربی ها باشیم؟ آنها بدهند و ما استفاده کنیم؟
نگرش فرصت طلبانه به موقعیت ها خیلی مهم است.یک مدیر باید دائم دنبال این باشد که چه کند؟ کار جدید خدمت جدید مشتری جدید , از همه مهمتر ریسک پذیری است.
مدیریت ریسک جزو الزامات مدیریت شرکت مخابرات ایران است.
کمیته مدیریت ریسک در سطح هیئت مدیره است منشورش هم یکشنبه در هیئت مدیره تصویب شد.نه آنقدر محافظه کار باشیم که بود و نبود ما فرق نکند نه آنقدر بی پروا که شرکت را به ورشکستگی بیندازیم.
جمع بندی این بخش :
[box]مدیران همیشه باید به آینده دید داشته باشند و در جستجوی سیگنال هایی باشند که می تواند تبدیل به فرصت شود آینده را ترسیم و به حال بازگردند بنحوی عمل کنند که آینده ترسیم شده را بسازند و آن را محقق کنند.[/box]
اینها دغدغه امروز همه صنایع است.
ره نگاشت سال دومش است. حالا می خواهم مفهوم حرکت به سمت شرکت تمام آی تی را باز کنم.و اینکه چگونه باید حرکت کنیم.
شرکتها مجبور هستند برای میلیاردها مشتری محصولی را رد حداقل زمان ممکن وارد بازار کنند.بدون آی تی این کار شدنی نیست.هر کسی در هر جایی هست باید تخصص آی تی خودش را بالا ببرد.
دانش آی تی امروز الزام است.
آی تی به این دلیل توانسته جای خودش را باز کند که بسیاری از فعالیت ها باید share service انجام شود .تمرکز اصلی باید روی share service باشد. 50 درصد از هزینه را من دارم که share service انجام نمی دهد. هزینه عملیاتی تا 40 درصد قابل کاهش است.
پروژه های یک پارچه سازی در حال رسیدن به نتیجه است.
نه اینکه بخواهیم سود نشان بدهیم.نه! … برای اینکه زنده بمانیم… برای اینکه در فضای رقابتی زنده بمانیم ..برای اینکه اگر نتوانیم این 40 درصد را ذخیره کنیم نمی توانیم ادامه بدهیم.دغدغه بود و نبود است.
امروز ارزش یک منطقه به این است که سرعت عملش روی سرویس ها چقدر است. منطقه ای که زودتر از دیگران و بهتر از دیگران به SHARE SREVICE برسد برتر است. حرکت جزیره ای معنا ندارد… اینها برای این است که بتوانیم زنده بمانیم.
امسال سال ارائه تجمیع سرویس ها رد مخابرات است.
هر بخشی باید بهترین تولزهای رشته اش را داشته باشد ما باید به سمتی برویم که خودمان این تولزها را طراحی کنیم.
خلاصه این بخش :
ارنقای سطح دانش و سواد آی تی راهی است که شرکت مخابرات ایران بویژه مدیران آن باید طی کنند.نهضت ارتقای دانش باید در شرکت مخابرات ایران شکل بگیرد.یکی از ملاک های شایستگی تسلط مدیران در آی تی است.
[/box]
نظرات بسته شده است.