مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حاشیه های یک افتتاح -بقلم سردبیر! – بخش سوم

[box]مخابرات ما(سردبیر) – در خبرها و مقالات رسمی نمی توان چیز بیشتری نوشت.بهمین دلیل حس مردم آزاری ما بخوبی ارضا نمی شود! لذا تصمیم گرفتم در قالب نیمه طنز به برخی توصیفات بپردازم! امیدوارم خوشتان بیاید.[/box]

بخش اول را اینجا بخوانید.

بخش دوم را اینجا بخوانید.

بخش سوم

مخابرات ما (سردبیر) – شرحی بر یک افتتاح, نگاهی است نیمه طنز به وقایع یک روز در مخابرات ایران.روزی برای افتتاح فیبر نوری یا همان تانوما!

*************

 

  • دکتر سرائیان این بار به شیوه مدرن تقاضای وام کرد. نه مثل ما جلوی بانکها به التماس افتاد , نه تقاضای وام مسکن با سود بالا کرد , نه … فقط تقاضایش را وصل کرد به صندوق توسعه دولت! آن هم به قصد میلیارد دلار! …  معاون رئیس جمهور قول پیگیری داد!

 

  • هنوز هم من در فکر تندیس ها هستم. دادن تندیس به افراد باعث بالارفتن شان و جایگاه شرکت مخابرات هم میشد.وقتی به کارشناس تندیس داده اید خوب است ولی کافی نیست! بهتر بود جایگاههای بالاتر هم تشویق می شد.

 

  • موسیقی هارپ و سنگین یاد اساطیر یونان را زنده میکرد.در سراسر مراسم این آهنگ پخش می شد، آهنگ فتح آمریکا که از  آهنگ های ونجلیس است.

 ماجرا این است که کل قاره آمریکا توسط مهاجمین فتح شد و ساکنین بومی آنجا قتل عام شدند. تیم پیروز این آهنگ را در پیروزی هایشان پخش می کردند.این موسیقی روی صحنه هایی گذاشته شده بود که مهاجمین آمریکا را فتح کرده بودند و کشته های ساکنین اصلی و بومیان آنجا روی زمین بود.

متاسفانه این موسیقی در بسیاری از مراسم ایرانی پخش می شود بدون اینکه به خواستگاه آن توجهی بکنند.

 

  • -تفاهم نامه با دانشگاهها هم جالب بود.انگار غیر از اصفهانی ها جای دیگری دانشگاه نداشتیم.همین دانشگاه فروسی مشهد هم چیزی در حد برگ … برگ چی بود؟ ….. همون که شکر میده …. یادم نمیاد!

 

  • -120 مدیر از کجا درآمد؟! نمیدانیم!

 

  • -دکتر جهاگیری طوری حرف میزد که انگار گروهی از کره ماه آمده اند و کارهای کشور را خراب کرده اند .جالب اینکه در یکی از حرفهایش گفت : از بعد از انقلاب که ما در مسئولیت های مختلف بوده ایم …..!

شما نمی دانید چه کسانی از آسمان آمده اند و کارهای ما را خراب کرده اند؟

  • -حالا می رسیم به سرود ویژه مخابرات ! با آن عظمتش! اما من نفهمیدم ارتباطش با مخابرات چیست؟

اگر موسیقی مخابراتی است باید با المانهای صوتی مخابراتی ترکیب می شد تا قشنگ تر شود. باید سفارش دهنده ها تاکید میکردند که از المانهای مخابراتی استفاده شود.

ضمن اینکه خوانندگی آن حماسی و لحن آواز هم حماسی بود  اما ملودی و ریتم موسیقی همخوانی مناسبی با خواننده نداشت.این دو باید هماهنگ باشد.

البته اینکه مخابرات برای خودش هزینه میکند و سرود می سازد بسیار خوب است.

شرکت مخابرات حماسه غیر قابل تکرار در زندگی ایرانی ها نیست که لازم باشد سرودی حماسی برایش بسازیم. بنابراین باید طرح و اهنگ آنباید قدری فرق میکرد.بنظر می رسد خواننده ساده ترین شکل را انتخاب کرده  و بخودش زحمت بیشتری برای فکر کردن نداده است!

  • مخابرات در رسانه های صوتی و تصویری کم دیده می شود برای دیده شدن باید به سمت تولید کلیپ های تصویری و صوتی برای پخش در رادیو و تلویزیون باشند.این کلیپ ها باعث می شود در بین رسانه ها مطرح شوند.ابزاری مهم مثل رادیو تلویزیون را از خودشان گرفته اند برای فرهنگ سازی!

 

  •  غلو بد نیست! ولی گاهی از حد می گذرد! گوینده پی در پی اعلام میکرد : اینترنت مافوق سریع

بعد، قبل از اینکه دکتر سرائیان برای سخنرانی روی صحنه بیاید به حرارت خاصی گفت : دکتر سرائیان یکی از همان مدیران فعال و انقلابی و جهادی به تعبیر رهبر معظم انقلاب است!

  • دکتر سرائیان یا باید لهجه اش را عوض کند یا سرعت کلامش را کاهش بدهد. البته آنقدر پاور برای ما ارائه کرده که ما دیگر نیاز به ترجمه نداریم! (از بس تند و با لهجه حرف میزد!)

 

  • -دکتر واعظی این دفعه آمار را حسابی کشت! وزیر تمام سالهای بعد از انقلاب را با هم در ظرف ترازو قرارداد , سه سال تلاش دولت جدید را در یک طرف دیگر! .او گفت :در این سه سال، دولت جدید بزرگترین روستای جهان را کاملا مکانیزه کرده است.

البته واقعیت این است که شرایط فرق کرده ولی دیگر ….

 

  • -از بیرون هم به دکتر واعظی تقلب می رساندند!

 

  • -دکتر  واعظی دست برخی را رو کرد! برخی شبکه های اجتماعی خریده اند  ولی میخواهند بقیه نداشته باشند

 

  • این بحث شکاف هم خیلی مهم بوده ها! ایران فقط تهران یا کلان شهرها نیست! روستاهای بالای 7-8خانوار اینترنت دارند. اینها گزارش کار دکتر واعظی بود.

دولت مساوی شده است با مخابرات.حالا می فهمم چرا دولت اصرار داشت مخابرات را بگیرد.به پولش برای سرمایه گذاری نیاز داشت.

 

  • دکتر گفت : حلقه مفقوده ما FTTH  بود. فقط مخابرات و ایرانیان نت می تونست انجام دهد.حالا داریم سرمایه گذار خارجی میاریم.از شرکت مخابرات ایران تشکر میکنم که وارد شدند و هزینه کردند.بسرعت در بخش شبکه اطلاعات جلو میریم

 

  • دکتر واعظی اصلا میخواست دست همه را رو کند! این بار گفت: برخی میخواهند دولت را تخریب کنند دستاوردها را. کسی که خودش اینجا وزیر بوده و مسئول راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بوده حالا می گوید شاید فقط ده درصدش انجام شده باشد.باز جای شکرش باقی است که ده درصدش را قبول کرده اند!

 

  • -دکتر برای مخابرات سنگ تمام گذاشت! البته نه برای مخابرات , بلکه برای مدیریتش!  ایشان گفت : از همکارانم در شرکت مخابرات تشکر میکنم.از وقتی مدیریت جدید آمده یک همراهی و همکاری و صمیمیتی در بدنه شرکت مخابرات ایجاد شده .مخابرات شرکت بزرگی است برنامه برای تجمیع برایش گذاشته شده که کار خوبی است البته ما انتظار کارهای بزرگتری از مخابرات داریم.

 

  • -مراسم که تموم شد آقای تراکمه بمن گفت : طبقه بالا نمایشگاهه! حتما ببین!

 

 

764010cookie-checkحاشیه های یک افتتاح -بقلم سردبیر! – بخش سوم

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.