دستاوردهای برتر استانها در سال ۹۵- بخش دوم معاونت راهبرد
[box]مخابرات ما- اینک سومین دستاورد منتخب 95 را معرفی میکنیم.دومی اصفهان بود که …[/box]
مخابرات ما- در ادامه وعرفی دستاوردهای منتخب مخابرات در سال 1395 , نوبت می رسد به معرفی نمونه ارائه شده توسط معاونت راهبرد. البته می خواستیم مورد اصفهان را معرفی کنیم اما راستش از مطالعه متن پاورپوینت آنان متوجه نشدیم که طرح است ، تغییر است ، یا هر چیز دیگری .کسی هم از اصفهان با ما تماسی نداشته است لذا از آن می گذریم.البته بیشتر بنظر میرسد اصفهانی ها با تغییر الگو و استفاده از نرم افزارهای آنالیز به نتایجی رسیده اند که ما در موردش چیزی نمی توانیم بگوییم.
*****
دستاوردهای برتر 95- انتخاب سوم
بودجه ریزی عملیاتی در شرکت مخابرات ایران
معاونت راهبرد و توسعه کسب و کار
معاونت راهبرد شرکت مخابرات ایران, با زیرکی و تیزهوشی در زمینه ارائه پائر پوینت و نحوه ارائه آن توانسته است فعالیت خود را در ذهن و یاد حاضران برجسته کند.البته بودجه ریزی عملیاتی دستاوردی است که در صورت ارائه،خود بتنهایی یک انقلاب بزرگ در شرکت مخابرات ایران خواهد بود یعنی جملات قبلی ما به معنی کم ارزش بودن این طرح نیست بلکه مفهومی فراتر از نشانه های موجود را به شما نشان میدهیم تا ببینید که کار کردن,همه چیز نیست! ارائه و نمایش آن نیز بسیار مهم است.
همان ابتدا گفته شد: بودجهریزی انجامشده در ابعاد مختلف سرویس، مشتری، زمان، و منطقه جغرافیایی، امکان انجام تحلیلهای سودمندی را فراهم میسازد.
البته این از مزایای وجود بودجه ریزی عملیاتی است.
گفته شد این بودجه ریزی پیشران محور است به این معنا که:
بودجهریزی بر مبنای پیشرانها، ارتباط میان سطح عملیات و فروش سازمان، و منابع و هزینههای مورد نیاز برای تحقق آن را برقرار میسازد.
برنامه ریزان مشکل را در سیستم موجود چنین تعریف کردند:
عدم شفافیت
عدم هدفگذاری مناسب و نظاممند
عدم امکان مقایسه مناطق
عدم اطمینان از همسویی با راهبردها
عدم امکان محاسبه بهای تمام شده
و …
راهکار پیشنهادی نیز این است:
-حرکت از بودجه برنامه محور
تا
بودجه عملیاتی
در دو صفحه از پاور پوینت ارائه شده, می توانید چیستی و چگونگی طرح را دریابید.
این هم از چگونگی اجرا:
اما افرادی که در این طرح فعالیت داشته اند در پایانی ترین صفحه پاور پوینت به این ترتیب آمده است:
اما آنچه موجب شده است این طرح یا فعالیت یا دستاورد از سوی حاضران به عنوان یکی از سه طرح برجسته معرفی شود این صفحه است:
سادگی, روانی،فهم سریع توسط بیننده،اعلام و درخواست کمک تا بیننده با حس یاری به طرح نزدیک شود از جمله تیزهوشی های طراح این پاور پوینت است که در عین گنگی،پیچیدگی و کم مطلبی توسط حاضران نمره قبولی بگیرد.
در کارهایی مثل این،که به ارتباط مستقیم با دیگران نیازمندیم,این شیوه کاملا جالب و مناسب انتخاب شده است.
برای تمام کسانی که در این فعالیت تلاش کرده اند آرزوی رسیدن سریعتر به هدف داریم.مخابرات به این طرح بسیار نیاز دارد.اما واقعیت این است که تا فعالیت برجسته فاصله دارد.
*****
نظرات بسته شده است.