مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نکته ای بر یک گفتگو- مدیر کل منابع انسانی استان تهران.

[box]مخابرات ما – مدیر کل منایع انسانی مخابرات تهران گفتگویی با پیام تهران آنلاین انجام داده است که نکاتی ظریف دارد![/box]

نویسنده: نادری 80

مخابرات ما – ابتدا از مدیر کل منابع انسانی تهران بسیار سپاسگزاریم که با رسانه ها گفتگو کرده است.همینقدر هم غنیمت است.اما اگر ما انتقاداتی مطرح می کنیم دلمان نمی خواهد این کار خوب زیر سوال برود.

ابتدا این گفتگوی کوتاه را بخوانید:

?پیام تهران آنلاین: طرح بازنشستگی بیش از موعد توام با پاداش تشویقی دوباره اجرا می شود؟

?زیارانی: فعلا خبری نیست. به نظر می رسد مخابرات ایران بررسی هایی انجام داده است . بعید به نظر می رسد مخابرات ایران طراحی مبنی بر طرح تشویقی برای بازنشستگی پیش از موعد باتوجه به وضعیت موجود نیروی انسانی داشته باشد.

?پیام تهران آنلاین: از بازگشت سرمایه های کارکنان به صندوق شش درصد صحبت کنید. در مصاحبه قبلی عنوان شد که هیئت امنا دستور به انحلال موسسه افق پایتخت داد، هم اکنون در چه مرحله ای است؟

?زیارانی: هیئت امنای صندوق پس انداز کارکنان تصمیم به انحلال موسسه گرفت تا با ایجاد هیئت تصفیه، زمینه بازگشت سرمایه های کارکنان به صندوق، از سرمایه گذاری هایی که انجام شد، فراهم آید، این موضوع زمانبر است و هیئت امنا باید هیئت تصفیه را تعیین کند.

?پیام تهران آنلاین: باوجود یکپارچه شدن شرکت های مخابرات انسانی در قالب مناطقی از زیرمجموعه های شرکت مخابرات ایران، چرا همچنان تفاوت هایی بویژه در میزان وام، ساعت ورود و خروج، اماکن رفاهی وجود دارد و شاهد رویه ای یکسان بعنوان کارکنانی از یک شرکت نیستیم

?زیارانی: یکپارچه گرایی کاری بسیار سخت است، تجمیع صندوق ها به حسابدار خبره نیاز دارد، کمک هایی که در طول سال های گذشته به صندوق های متعدد سطح شرکت شده است، باهم متفاوت دارد، هر شرکت براساس میزان دارایی صندوق خود به کارکنان عضو ، وام پرداخت می کند. کار ، کار آسانی نیست، بعنوان مثال منطقه تهران با منطقه البرز که قبلا مشترک بود باید تفکیک شود. جدا شدن صندوق ها مسئله دارد که البته همه این موارد توسط همکاران شرکت مخابرات ایران در دست بررسی و تحقیق است تا عملیاتی شود. ساعت کار براساس استانداردهای مشخص در سیستم HR تعریف شده است. ورود و خروج ها و متمرکز شدن حوزه های آموزشی، پرداخت حقوق و خلاصه همه چیز مطابق HR است و ما نیز بر همین اساس حرکت می کنیم.

?پیام تهران آنلاین: و سئوال آخر این که پیگیری های کارکنان بابت مطالبات ادامه دارد یا خیر؟

?زیارانی: کم شده است، از زمانی که از دیوان عدالت اداری وحدت رویه اخذ شد، پرسنل متوجه شدند که این موضوع یک مطالبه است و نه یک حق. با این حال موضوع در شرکت مخابرات ایران ساماندهی می شود و امیدوارم آنچه که به حق است به همکاران تعلق گیرد و همکاران ایران پاسخ مناسب و درستی بگیرند.

امیدوارم به دقت خوانده باشید.

1- از بازنشستگی تشویقی فعلا خبری نیست! بعید میدانم …..

خبری نیست با بعید میدانم در تناقض است.اگر خبری نیست پس چه چیزی را بررسی می کند؟اگر بعید است پس چرا باید منتظر بررسی بمانیم؟آیا باید منتظر بررسی بمانیم؟

زندگی ما به حساب احتمالات,تا بحال از دست مخابرات و بلاتکلیفی هایش دقیقا،قطعا، صد در صد،به احتمال قریب به یقین داغون شده است.

بالاخره تکلیف کارکنان چیست؟

2-هیئتی که نام برده شده ،برای تصفیه نیامده احتمالا تسویه است.از تصفیه خاطره خوشی نداریم.میرویم به سالهای خاصی که آدم ها به بهانه هایی تصفیه می شدند!

3- زمان بر است! صندوق شش درصد! بازنشستگی …. چه می توان گفت! حالا  که شرکتی خصوصی شده ایم و قوانین دست و پا گیر دولتی مانع ما نیست چرا باید طول بکشد؟… حداقل شرایطی ایجاد شود تا حساب و کتاب اولیه روشن شود! … در این مورد تهرانی ها باید حرف بزنند ولی باور کنید این رسمش نیست!

4- یکپارچه گرایی کار بسیار سختی است! بله … باور بفرمایید سخت است ما هم میدانیم.اما چرا ما همیشه سرنا را از سر گشادش می نوازیم؟ اول باید حساب و کتابها روشن میشد بعدا ادغام میکردیم یا اینکه اول ادغام کنیم تا ببینیم صدای چه کسی درمی اید؟

باز اگر آن ضرب المثل شمردن را بنویسم می گویند از جاده ادب خارج شده ای! اما غیر از این است که بعدا شمرده اید؟

5- پیگیری کارکنان نسبت به مطالباتشان:

“کم شده است. …پرسنل متوجه شدند که این موضوع یک مطالبه است و نه یک حق.”

ایشان واژه های جدیدی وارد ادبیات کارکنان مخابرات کرده اند. برای ما سخت و ثقیل است با این سن بالا،دوباره پای درس و کلاس بنشینیم.خودتان بفرمایید فرق مطالبه با حق چیست؟

مگر حق را مطالبه نمی کنند؟ شاید خودش خودبخود می آید؟

مگر غیر حق نیز می تواند مطالبه باشد؟ الان که حق را مطالبه می کنیم کم مانده دندانهایمان را توی حلقمان بریزند! تا چه برسد که مطالبه ناحق بکنیم!

لطفا چیزی نگویید.این آتش زیر خاکستر را دوباره باز نکنید.اطمینان داشته باشید بزودی بادی خواهد وزید یا کسی فوتی خواهد کرد یا کارگزاری از کنار ساختمان ما رد خواهد شد یا نیروی شرکتی فوت خواهد کرد ….. و …. با اجتماع این فوت ها، تکلیف مطالبه روشن می شود که می تواند ناحق باشد یا خیر!

تا همینجا بنظر می رسد کافی است.ما مخابراتی ها صبرمان زیاد است.اما قطعا بقدر فرصت سوزی برخی ها نخواهد بود!

 

 

776910cookie-checkنکته ای بر یک گفتگو- مدیر کل منابع انسانی استان تهران.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
17 نظرات
  1. زرتاب می گوید

    سلام خدمت سردبير محترم !
    باور كنيد اوضاع صندوق ٦٪‏ بهتر از صندوق ذخيره فرهنگيان نيست حداقل اينكه آنان مشكلشان را رسانه اي وحتي به مجلس كشاندند ولي ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم .

  2. همیشگی می گوید

    با سلام
    تکلیف ما نیروهای جدید الاستخدام که ۴ سال است جذب شده ایم با وجود درخواستمان برای عضویت در صندوق پس انداز مخابرات استان ما به این دلیل مخابرات ایران خواسته است که استخدامیای جدید را عضو صندوق نکنیم ۴ سال است که از ما مبلغی کسر نگردیده است. با وجود نیاز مبرم ما واسه آینده به این صندوق که پولش هم از حقوق خود ما کسر میشد واسه بهره برداری در آینده تکلیف ما چیست‌
    اگر صندوق متمرکز شود در تهران با وجود این که تمام استانای دیگه نیروهای قدیم و جدید عضو صندوق هستند و ایشان از اول استخدام هر ماه کسورات داشتند با مایی نداشتیم چه می شود. گیرم که صندوق تهران هم رفت تکلیف این ۴ سال ما که ما رو عضو نکردن چه می شود. یعنی همه مبلغ ۴ سال را یکجا از ما کم خواهند کرد. ما به همان هم راضی هستیم ولی ما رو هم مثل بقیه عضو کنند.
    نظر شما چیست جناب سردبیر و پیشنهادتان که به حق قانونی مان بعد از چند سال برسیم.
    التماس دعا

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      این صندوق از وقتی رسمی میشین عضو میگیره
      ما هم تا زمان یکه قراردادی بودیم عضو صندوق نبودیم.
      اول باید آن مشکل حل شود

      1. گیلانی می گوید

        سردبیر عزیز سلام نماز وروزه شما قبول اگر یادتان باشد آن روز که صندوق عضو میگرفت قرار بود6% ازز حقوق کار کنان عضو 6% خود شرکت بگذارد در باز نشستگی 20برابر وام به کار کنان پرداخت نماید وآن 12% حالا مثلا شده 20میلیون ددر بانک بماند تا قسط وام تمام شود بعداز چند سال که قسط تمام شده آن پول هم برای کار مند شود ککه فعلا برای باز نشستگان اجرا نشد شاید من یادم رفته اینطوری نبوده چون 25سال از ان زمان می گذرد لطفا شما اگر عنایت فرمایید تحقیق فرممایید درست است یا نه

        با تشکر وسپاس ازز شما

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          سلام
          راست میگین.این موضوع بوده.اقساطش هم از سود اون پول برداشت میشد.
          من دقیق نمیدونم چونکه بازنشسته نشدم تا حالا، از دوستانم هم نپرسیدم ولی بوده اینی که شما میگین
          کسی از اعضای سایت چیزی میدونن؟

      2. همیشگی می گوید

        نه خیر جناب سردبیر. اکثر دوستانی که با ما استخدام شدند در سال ۹۲ الان عضو صندوق مخابرات هستند. چند دفعه هم وام گرفتن . عضو صتدوق پس انداز مخابرات . صندوق تعاون مخابرات .
        میتونین از دورو بریا سوال کنین

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          الان یادم اومد.راست میگین.
          چند وقت پیش یکی از دوستان که استخدامی 92 است از من پرسید چرا ما نمی تونیم عضو صندوق 6 درصد بشیم> من هم پرسیدم و پیگیری کردم بمن گفتن که این دوستان عضو صندوق هستن و از حقوقشون 6 درصد کم میشه.
          راست میگین.
          دوباره باید بپرسم.تا مطمئن بشم.

        2. همیشگی می گوید

          اون نفری هم که از شما پرسید خود من بودم که شما در جواب گفتید همکاران کنار من از استخدامیای جدید هستند و از همه ایشان از بدو استخدام کسورات صندوق کسر می شود و همه عضو صندوق هستند.
          قضیه مخابرات اصلا یک بام و دو هوا نیست‌
          یک بام و بی هوا است‌
          هر کس بنا به دلخواه خودش هر جور که خواست عمل می کند آخر مگر می شود موضوع به این مهمی را به سلیقه درآمیزند و ۴ سال که از استخدام ما گذشته اصلا ما را عضو صندوق نمی کنند و هیچ کس هم رسیدگی نمی کند. مخابرات ایران نمی تواند یک نامه به مخابرات استانها بزند و آنها را مکلف نماید در این چنین موضوعاتی ثبات رویه در پیش گیرند.
          بحث یک روز دو روز نیست‌‌…

          1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

            دوست همیشگی من, همیشگی
            درسته یادم اومد …بله … سوال رو شما پرسیده بودید ….
            استانی که انجام نداده, اسمشو میدونید؟

      3. ناشناس می گوید

        استان ایلام بنده تا حالا چهار سال ازم کم شده و یک قران هم وام بهم ندادن چون مدیرعامل نازنین قبلی همه پول رو داد جای قرضاش الانم ما موندیم و صندوق خالی بنظر من داداش پولت رو بندازی بانک از مخابرات بهتره زودتره وام بهت میدن .

  3. سنجانی می گوید

    با سلام “از زمانی که از دیوان عدالت وحدت رویه اخذ شد ” صحت ندارد هنوز شعبات دیوان رای های متنافض له و علیه میدهند

  4. بهمن می گوید

    بررسیِ جالبی بود!!!! در اصل یکی اینجا نشسته که می گه:”همینه که هست! میخوای ، بخواه . نمی خوای، نخواه.”
    در اصل به سَلَفِ خودش ، اقتدا کرده که:” بروید شکایت کنید”.
    در اصل برایِ توجه به حقوقِ کارکنانِ مخابرات، با ایشون ، آبی گرم نمیشه.

  5. بهمن می گوید

    بررسیِ جالبی بود!!!! در اصل یکی اینجا نشسته که می گه:”همینه که هست! میخوای ، بخواه . نمی خوای، نخواه.”
    در اصل به سَلَفِ خودش ، اقتدا کرده که:” بروید شکایت کنید”.
    در اصل برایِ توجه به حقوقِ کارکنانِ مخابرات، با ایشون ، دآبی گرم نمیشه.

  6. ظهرابی می گوید

    سلام.
    ایشون قبلا هم فرموده بودند پاداشی که شرکت به کارکنان می دهد “احسان” شرکت به آنهاست. بنابراین کسانی که برای رفاهیات از شرکت شکایت کرده اند مستحق دریافت احسان شرکت نیستند. احتمالا با این رویه حقوق کارکنان کم کم به باقیات صالحات یا خیرات و یا … تبدیل خواهد شد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      احسان؟!
      میشه مستندش رو بمن بدین؟
      باور این جرف خیلی مشکل است!
      اطمینان دارید نفرموده اند صدقه است؟ رفع بلاست؟
      برخی حرفها در شان برخی آدم ها نیست!
      یا شاید این مقام ها به اشکال به برخی چسبیده اند!

  7. مخابراتی مظلوم می گوید

    لطفا ازمدیریت منابع انسانی بپرسیدکه تکلیف نیروهایی که قبل ازخصوصی سازی درشرکت کارمی کرده اند وقراردادمستقیم هم داشته اند وهنگام خصوصی سازی بایدتبدیل وضعیت می شدند ولی به خاطرمنافع مالی و… حقشان ضایع شده ،چیست؟لطفا پاسخ را به اشتراک بگذارید.سپاسگزارم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      الان قرارداد شما چی شده؟
      تمدید شده؟
      به بخش خصوصی تبدیل شده؟
      چی شده؟

نظرات بسته شده است.