آقای عرب هاشمی! مدیران مناطق! باورش برایمان سخت است.
[box]مخابرات ما – نویسنده به مشکلی در تهران اشاره میکند.این مشکل یک کلمه است:حقوق![/box]
مخابرات ما- راستش سابقه مدیریت بعضی ها جوری است که شنیدن برخی چیزها در محدوده مدیریتشان قابل باور نیست.عرب هاشمی یکی از اینهاست.نمی شود مشکلی را به او برسانید و او در همان لحظه برای رفعش اقدام نکند.
البته یک چیز دیگر هم هست! همان مسائل مالی و مدیریت مالی مخابرات ایران بر استانها آنقدر مشکل ایجاد کرده است که استانی مثل تهران هم درگیر شده است.
اجازه بدهید ماجرا را برایتان تعریف کنم.
کامنتها را می خواندم.رسیدم به این کامنت که توجه مرا جلب کرد:
[box]
امین…
سلام
سردبیر جان ما نیروی پیمانکار تهران منطقه ۴ هنوز حقوق نگرفته ایم چرا اینکارو با ما می کنن.
دیگه حقوق ۹۰۰ تومن چه آش دهن سوزیه که نمیدن بهمون
خواهش می کنم پیگیری کنید[/box]
من هم این کامنت را در جایی گذاشتم که دیده شود.دیده شد اما … یک کامنت دیگر زیرش نشست:
[box]
امین
سردبیر جان اتفاقا دیروز پیمانکار اومده بود می گفت درمورد حقوق با من حرف نزنید مخابرات پول من رو نمیده دوست دارید کارارو بذارید بمونه کار نکنید تا پول منو بدن تا بهتون حقوق بدم
خداوکیلی انصافه آخه حدود ۷۰ درصد کارای مراکز به عهده پیمانکاره ولی دریغ از توجه با بیشترین کار ما کمترین حقوق می گیریم اونوقت رسمیا با ۳ تومن حقوق باید بشینن با گوشیاشون بازی کنن ماهم کار کنیم
ما چه گناهی کردیم آخه نه حقوق سر وقت داریم نه افزایش حقوق داریم نه طبقه بندی اجرا می کنن نه تبدیل وضعیت می کنن دلمون تو این … به چی خوش باشه
[/box]
باور کنید برای من هم سخت است در حالی که مشکلات استانها را میدانم برای اینجور مشکلات با آنها تماس بگیرم.اما نویسنده کامنت راست می گوید. گرفتن حقوق (هر چی که هست) سر وقت خودش،اولین وظیفه یک سیستم است.بویژه اینکه سرتاپای این حقوق مگر چند روز دوام می آورد دردست ما؟!
ضمنا درد رسمی ها هم با آن 3 تومان دوا نمی شود.وقتی به سن من برسید خواهید دید که دوا نمی شود.
بهر حال, میدانیم که مشکلات استانها از جمله استانهای بزرگ مثل تهران چیست! میدانیم که جمع و جور کردن کارها با این برنامه های مالی چقدر دشوار است.
اما همه که نمی توانند مدیر عامل یا مدیر منطقه باشند.همه که نمی توانند مرد تصمیم گیر یک سیستم باشند.این مردان توانائی های خاص دارند که انتظار ما را بالاتر می برد.بنابراین:
آقای عرب هاشمی! مدیران مناطق! لطفا با وجود همه مشکلات، نان شب همکاران را دریابید!
سلام ببخشید میشه این عکس نون بربریها را بردارید وعکس خود آقای عرب هاشمی را بگذارید. چند روزه که باباز کردن سایت چشممان به این نون بربریها میخوره با زبان روزه.
مخابرات اگر پول اضافه کار واقعی شاغلین ویا حقوق شرکتی ها را نداره بده آخه چرا برای بازنشسته ها که پاداش رویا بردند عیدی سه گانه تصویب میکنه؟ این کارا با هم جور نمی آیند.
عیدی سه گانه؟
شامل بازنشسته ها نیست!
بنده های خدا! بازنشسته ها!
کمی هم بشنوید از درد و دل نیروهای رسمی:
یکی از مشکلات رسمی ها اتفاقا حضور همین نیروهای پیمانکاره. اطرافم زیاد بوده اند. عمدتا از کانالهای خاص و سفارشی وارد سیستم شده اند. بهشون امکانات بسیاری داده میشه (مثل مرخصیها و ماموریتهای یواشکی و … و دوره ها و …!). در ابتدای خدمت بلا استثنا یا به تحصیل کنار پیمانکاری مشغولند و یا شغلهای دیگه را کنار این شغل پشتیبانی می کنند. در بسیاری مواقع دیده شده خیلیهاشون تا از دستشون برمیاد زیرآب رسمی ها را می زنند و کوتاهی نمی کنند و خبرپراکنی و ….!
تعهدی هم ندارند برای ماندن در سیستم و تعهدی ندارند به سازمان. انگار بچه های رسمی خار چشم اونان! بعد از چند سال هم اگه یه جای دیگه حتی رقیب مخابرات باشه پیشنهاد چربتر بده بشون و یه کم جنم کار داشته باشند به سادگی با همه اطلاعات جمع آوری شده میذارن میرن.
کار در کنار اینا برای خیلی ها فرسایشی شده با حواشی که این طرز استخدام نیرو به کل افراد تحمیل کرده و انگیزه سازمانی را به شدت پایین آورده.
قبول که بین اونا افرادی دلسوز با تعهدهای اخلاقی شخصی وجود داره و اینکه برخی برای دفاع از حقشون حتی مرزهای اخلاق را هم می شکنند ولی باور کنید این شیوه جذب به ویژه در بخشهای حساس شرکت که پرسنل رسمی از کلی فیلتر حراستی باید بگذرن تا یه پست این جاها بگیرن و تعهدهایی بدهند و سوابق مرتبطی داشته باشن و جوونی شونو گذاشته باشن، اشتباه محضه و بسیار مضر برای سیستم از هر حیث.
مثل همیشه از ما گفتن بود. و از مسئولین مثل همیشه نشنیدن.
آخ که چه خاری شده این نیروهای رسمی وباز نشسته تو چشم قراردادیا
سردبیر گرامی سلام….از سال 1380در یکی از مراکز مخابرات مشغول به کار شدم اون زمان 50پرسنل از رسمی وخصوصی بودندبه مرور زمان تعدادی از همکاران همان مرکز به باز نشستگی نائل اومدند الان هم 18نفر هستیم حتی یک نیرویی جایگزین نکردند فشار کاری روی دوش همکاران روز به روز بیشتر شد که الان هم فرقی نکرده خواهشا نگیم جوانانمان بیکار هستند یک مراکز 50هزار شماره ای درشبکه هوای وزمینی باید 4تا پرسنل داشته باشه فشارکار از یکطرف دادفریاد مشترک از یکطرف به علت کمبود نیرو آ خه یک پیمانکار ماهیانه بایستی چند سود بخوره به قول خودشان میگن زیر 30تومن برامون فایده نداره چرا حق کارگر زحمت کش مظلوم باید پیمانکار بخوره امسال سال سوم هست که حقوق خودرو شبکه اضافه نکردن..برادر من ماشینی که از ساعت 7صبح استارت میخوره تا ساعت 4عصر خامو ش نمیشه روزی16هزارتومان بااین خرج استعلاک بالا اگر بگیم ماشین نمیاریم پیمانکار سریع نامه اخراج مینویسه…دوره قدیم هم اینجور نبود ….تورا به صاحب این ماه رمضان رسیدگی بکنید نگدارید پرسنل از مخابرات دل سیاه بشه .ممنونم
البته فراموش نشه که سیستم دولتی بود و بریز و بپاش تامین منابع انسانی زیاد. در ضمن اتوماسیون خود به خود به کاهش نیروهای انسانی به ویژه در بخشهای پشتیبانی منجر میشه. خیلی وقتها عدم استفاده صحیح از سیستمهای اتوماسیون کار را سخت تر کرده. به هر حال اگه طبق اصوص عمل بشه اون حجم کار فیزیکی سال 80 قابل قیاس با الان نیست و اکنون ساده تره. به عبارتی اصلا اینطور نیست که کار 50 نفر را الان 18 نفر دارن به دوش می کشند. در قضاوتها انصاف داشته باشیم.
سردبیر بزرگوار سلام علیکم ….
یکروز در سال 1380که بنده. به صورت قرار دادی به مخابرات اومدم مخابرات اسمی ،رسمی داشت اصلا فکرش هم نمیکردیم که مخابرات اینجور بشه موقعی که ما زیر نظر خود مخابرات بودیم اینجوری نبود از روزی که تحویل پیمانکار دادند اینجوری شد در حال حاضر انبار مخابرات شیراز که یک استان بزرگی هست 100متر کابل تو این انبار وجود ندارد چرا اینجوری بشه …
شاید برای مخابرات با اومدن پیمانکار بهتر شده ولی متاسفانه مخابرات رو به نابودی هست نگذارید ازاین بدتر بشه به قول قدیمیا میگن هر موقع جلو ضرر بگیری منفعت هست …
من خودم یک نیروی فنی هستم اگر یک شرکتی بر اثر حفاری یک کابل مخابرات قطع بکنه …حدودا یک هفته الی ده روز طول میکشه که مرمت بشه چون که امکانات در مراکز به طور کلی وجود ندارد ..
قبلا که اینجوری نبود چون خود مخابرات متقبل بود این اقلام در اختیار مراکز قرار داده بود ولی الان پیمانکار هیچ چیز در اختیار شبکه مراکز نداره به همین علت مخابرات رو به نابودی هست آ خه مشترک چه تقصیری داره مشترک ثبت نام اولیه تلفن حدود 40الی50روز طول میکشه که بهش تلفن بدن چون تعدیل نیرو کردند نیرو کم هست اخه به رفع خرابی برسه به سیم کشی برسه به کارای دیگه شبکه برسه چرا چرا. نگذارید از این خراب تر بشه ………،
علی جان
باور کنید همه حرفهاتونو حس میکنم.
بقیه هم اگر کمی با دقت بخونن قبولش دارن.
یعنی میشه؟ …
پیمانکار محلی (باوربفرمائیدازنوشتن کلمه محلی هم بدمان میایدچه برسدقبول اوبع عنوان سرپرست!!!!!!)شبکه کابل وهوایی تبریز علی الحساب پانصدهزارتومان حقوق واریزکرده میگه سه ماه ازجیبم حقوق دادم دیگه نمیدم.مخابرات بده تا منم بدم
البته کارکنان مرکز هم زیادهستند !! 7 نفر!!
با گره نمی شود گره های کور قبلی را باز کرد!الان مسئولین بی توجه به تقدم وتاخر افعال سامان بخش در شرکت مخابرات ایران فقط بر گره های موجود می افزایند .به نظر من حقیر عملکرد مشاوران واتاق فکر مدیر عامل وهیئت مدیره چندان واقع بین نیست .پیش از هرگونه افزایش تعهدات وبار مالی برای شرکت وتمایل به حفظ سهم بازارونیل به سیستم های نسل 3 و4 و…. وحتی اصلاح ساختار سازمانی وادغام وحذف ردیف های سازمانی (اما نه با رویکرد حفظ منافع مدیران در قالب سمت های کاذب وردیف های غیر ضرور ویا صدور ابلاغ های مشاور برای مدیران !بعضا حتی بازنشسته ها!و…) نیاز است که انگیزه نیروی کار موجود ویاس وناامیدی عملکرد های سنوات ماضی مدیریت را تسکین بخشدوتمامی همکاران را به آینده امیدوار نمود.متاسفانه بال وپر های این همه برنامه وطرح با عدم دقت واولویت بندی در انجام آن یقینا” به نتایج دلخواه نخواهد انجامید.نیروی کار رسمی متاثر از اجحاف حق وحقوق خود طی 9 سال گذشته وبی توجهی مراجع ذیصلاح ونیز عدم بهره مندی از پاداش وابلاغ بخشنامه بازنشستگی تشویقی ونیز سیاهی فضای موجود برای سایر همکاران به خصوص نیرو های شرکتی وحتی قراردادی و… همه وهمه حصول به نتایج مطلوب را دشوار می نماید .آینده شرکت وآرامش همکاران ! متاثر از وضعیت فعلی ما همکاران در شرف باز نشستگی است .ما آیئنه تمام نمای پیش روی همکاران هستیم اهتمام به ما !اهتمام به شرکت واهداف وآینده همکاران است .