کجای دنیا سراغ دارید مخابرات کشوری که یک شبه واگذار شود؟
[box]مخابرات ما- آخوندی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید «هما» مطرح کرد:کجای دنیا سراغ دارید مخابرات کشوری که میلیاردها دلار سرمایه دارد، یک شبه و عجولانه واگذار شود؟[/box]
مخابرات ما- وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه رئیس جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) جلوگیری از واگذاری شتاب زده هما بهعنوان برند هواپیمایی کشور به بهانه خصوصیسازی را یکی از موفقیتهای بزرگ عنوان کرد و گفت: هما را به هرقیمتی که قرار بود بفروشند فقط ارزش مقداری ساختمان و زمین آن بود و تمام سرمایه انسانی، فنی و ملی آن نابود میشد.
روز گذشته مراسم معارفه رئیس جدید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی و بسیاری از مسئولان صنعت هوایی کشور انجام شد. در این مراسم فرزانه شرفبافی بهعنوان نخستین بانویی که به این سمت میرسد جایگزین فرهاد پرورش شد.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در روز معارفه رئیس جدید هما یکی از کارهای مهم رئیس سابق هما را حفظ این شرکت مهم ملی در برابر واگذاریهای یک شبه نام برد و گفت: 100 میلیارد دلار از سرمایه صنعتی ایران مانند شرکت مخابرات یک شبه واگذار شد، اما نکته بسیار مهمتری که در کنار این سرمایه مادی وجود داشت فرهنگ صنعتی، سازمانی و دانش این شرکتها بود در بحث خصوصیسازی بدون توجه به این ارزشها و سرمایهها جفای بزرگی در حق ملت ایران روا شد و تمام ثروت به ثروت مادی تبدیل و فروخته شد.به گفته آخوندی در واگذاریها میخواستند بهعنوان دفع شر از شر این بنگاهها خلاص شوند و انگار نه انگار که اینها ثروت ملی است.
آخوندی با بیان اینکه بدترین کار واگذاری صنایع به تأمین اجتماعی بود، گفت: پیشنویس قانون خصوصیسازی را من نوشتم، با خصوصیسازی مخالف نیستم اما گفتهام که قبل از واگذاری باید تغییر ساختار بنگاهها انجام شود در کجای دنیا سراغ دارید که مخابرات کشوری که میلیاردها دلار سرمایه دارد را یک شبه و با تصمیم عجولانه واگذار کنند.
وی تأکید کرد: بنگاههای بزرگ را بدون اصلاح ساختاری نباید واگذار کنیم و برنامه هما نیز در آینده اصلاح ساختاری آن است.
هما را در شرایط تحریم حفظ کردیم
رئیس سابق هما نیز در مراسم تودیع خود 8 سال گذشته را به خاطر تحریمها سختترین سالهای هما نام برد و گفت: بیش از 4 هزار پرواز بیشتر به خاطر سوختگیری در شرایط تحریم سوختی انجام دادیم.
وی گفت: به خاطر تحریم، بانک مرکزی پول و ارز نداشت که به ما بدهد در حالی که در آن شرایط برای هر پرواز حدود 20 هزار دلار هزینه میکردیم خدا را شکر میکنم که برجام اجرایی شد. خرید هواپیما، تعمیرات موتور، انتقال پول، مجوز اوفک و … پس از برجام در صنعت هوایی اجرایی شد.
سردبیر راسته که میگن مخابرات میخواد کارهای نگهداری و نیروهای نگهداری را به شرکت ناک بدهد آخه چطوری گه راست باشه دارن با آینده کارگران بازی میکنن . خب 2 صبح دیگه هم ما هم میشیم مثل نیروهای شرکتی بیچاره . اگر راست باشه دکتر سراییان اصلا حال خوبی نداره.
میشه منظورتون رو کامل توضیح بدین؟
من متوجه نشدم. بخش هایی که به کارکنان رسمی اختصاص داره میخوان بدهند به ناک؟
بخش های شرکتی رو میخوان بدهند؟
اون وقت با هم میتونیم صحبت کنیم و من هم پرس و جو کنم.
در زمان دولت دهم به عبارتی با نشانه گرفتن شرکت های پولدار و سرمایه دار برای انها خط و نشان کشیدند و انها را به بخش خصوصی واگذار کردند . و کلیه سرمایه های انها را شامل سرمایه اصلی و فرعی و نیروهای متخصص و دانش فنی انها را نابود کردند . به طوریکه بهترین مخابرات خاورمیانه را به سمت و سویی سوق داده اند که عملا به قول خودشان به یک شرکت زیان ده تبدیل شده!!!!!!!
شرکتی که در کشور بهترین و پویاترین با کارکنانی حدود 60 هزار نفر با در امد تنها تلفن ثابت در ایام قدیم بود اما حالا با داشتن نیمی از این کارکنان و خدمات موبایل و ADSL و تلفن ثابت و دیتا و چندین خدمات دیگر به شرکتی از نفس افتاده تبدیل شده!!!!
اینست ان بخش خصوصی پویا؟!!!!
در ایران بخش خصوصی جز فلاکت و در ماندگی برای یک شرکت و کارکنانش توشه ی دیگری ندارد.
تازه جدیدا یکی از فرماندهان فرمودند که ما بجای طلب شرکتهای زیان ده رو بهمون تحمیل کردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینو کجای قلبم بذارم
درست گفتند سرمایه ملی مخابرات و فنی و دانش آن و پرسنل متخصص آنرا نابود کردند.