مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شاغلین و بازنشسته ها بخوانند! دیوان عدالت ، تامین اجتماعی و عدم تمکین!

[box]مخابرات ما – جالب است! اگر اجکام قرار نیست اجرا شود چرا انشا می شود؟[/box]

نویسنده – حسین بوشهری

مخابرات ما- آنچه اینجا می خوانید مدارکی حیرت آور است! انگار هر جا پای منافع مردم در میان است هیچکدام از شرکتها و سازمانها ، چه خصوصی و چه دولتی از اجرای قانون سر باز می زنند!

آن هم حکم دیوان عدالت اداری! آن هم برای تامین اجتماعی!

به موارد زیر توجه کیند:

1- کارکنان بیمه پرداز خدمات کشوری (صندوق 8 درصد) که الان تحت قانون کار مشغول بکار هستند نمی توانند از مزایای مشاغل سخت و زیانآور استفاده کنند چرا که تابع صندوق بازنشستگی کشوری هستند یا به بیان دیگر بیمه پرداز صندوق تامین اجتماعی نیستند.

2- با توجه به اینکه مرجع تشخیص مشاغل سخت و زیان آور کمیته های بدوی ( که شامل: 1- کارشناس اداره کار  2- کارشناس تامین اجتماعی  3- کارشناس بهداشت و درمان  و نماینده کارفرما می باشد) و کمیته تجدید نظر  ( که شامل : 1- مدیر کل اداره کار  2- مدیر کل تامین اجتماعی . 3- مدیر کل بهداشت و درمان آموزش پزشکی و نماینده کارفرما می باشد) می باشند ولی تامین اجتماعی (اشاره به نامه بالا) با کارگرانی که حکم قطعی از اداره کار دارند  و نسبت به اجرای حکم تمکین نمی کند.

نامه تامین اجتماعی از نظر حکمی بالاتر از حکم قانونی دادگاه یا  اداره کار می باشد که خلاف عرف قضاوت است.چون حکم دادگستری بر تمام احکام ارجحیت داشته و در صورت اجرا نشدن توسط قوه قهریه به اجرا در می اید ولی متاسفانه نامه تامین اجتماعی جلوی اجرای حکم اداره کار را گرفته است.

 

تامین اجتماعی بدلیل اینکه در سالهای قبل از 88 کارکنان مخابرات کارمند دولت بوده اند و  تابع قانون خاص استخدامی ذکر کرده است از اجرای حکم برای سالهای قبل از 88 جلوگیری کرده است در حالی که حکم قطعی توسط مرجعی قانونی صادر شده و باید اجرا گردد چنانچه تامین اجتماعی دلیل و مدرک معتبری داشت باید برای مرجع قانونی ارائه می کرد تا در حکم تاثیر بگذارد.

وقتی در زمان  تشکیل کمیته های بدوی و تجدید نظر  مدرک و مستندی ارئه نشده است نامه تامین اجتماعی (نامه ای بدون شماره  و ثبت در دبیرخانه)  یارای مقابله با حکم صادره مرجع قانونی را ندارد.

اینک که چنین اتفاقی افتاده است باید:

1- اجرائیه ای از اداره کار دریافت گردد (توسط شاکی)

2- در  شعبه اجرای احکام دادگشتری به اجرا بگذارد.

3- اجرای احکام حکم را اجرا میکند و حقوق از دست رفته شاکی را به او بازمیگرداند.

 

اگر باز هم تامین اجتماعی تمکین نکرد از طریق دادگاه درخواست تمکین وی از دیوان عدالت اداری درخواست می گردد.

تضویر اول عین حکم دیوان عدالت اداری است که برای یکی از همکاران بازنشسته -حتی قبل از 88 – صادر شده است.

تصویر دوم عین نامه تامین اجتماعی برای استانهاست!

 

 

821230cookie-checkشاغلین و بازنشسته ها بخوانند! دیوان عدالت ، تامین اجتماعی و عدم تمکین!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.