مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

محدودیت شبکه های اجتماعی آزمایشی بود

[box] مخابرات ما – سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که محدودیت شبکه‌های اجتماعی از سوی این وزارت به گونه آزمایشی روی دست گرفته شده بود.[/box]

مخابرات ما (محمد – حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان) –  سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که محدودیت شبکه‌های اجتماعی از سوی این وزارت به گونه آزمایشی روی دست گرفته شده بود.

هفته گذشته اسنادی از وزارت مخابرات به بیرون درز کرد که در آن اداره اترا از شبکه مخابراتی افغان تلی کام، خواسته بود برخی شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های توئیتری و فیسبوکی را مسدود کند.

سرپرست وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی که در مجلس سنا صحبت می‌کرد، با تایید این تصمیم گفت که محدودیت بر شبکه های اجتماعی، واتس آپ، تلیگرام و برخی حساب‌های تویتری و فیسبوکی به گونه آزمایشی وضع شده بود.

شهزاد گل آریوبی افزود: این وزارت محدودیت شبکه‌های اجتماعی را به گونه امتحانی شروع کرده بود تا در زمانی که خطری برای امنیت ملی کشور احساس شود، بتواند شبکه‌های اجتماعی را کنترل کند.

او خاطر نشان کرد که به دلیل افزایش واکنش ها، وزارت مخابرات این برنامه آزمایشی را متوقف کرده است.

محدودیت برشبکه های اجتماعی از سوی وزارت مخابرات، واکنش های تندی را در افغانستان به همراه داشت و این کار خلاف قانونی اساسی و آزادی بیان عنوان شد.

نهادهای مدافع آزادی رسانه ها در کشور خواستار پاسخگویی مقام های وزارت مخابرات به نهادهای عدلی و قضایی شدند.

این نهادها، آزادی رسانه ها را در کشور بزرگترین دست آورد دولت و حق قانونی مردم افغانستان خواندند و با وضع هرگونه محدودیت مخالفت کردند.

ریاست جمهوری و ریاست اجرایی نیز در پیوند به این نگرانی‌های مردم واکنش نشان دادند و تاکید کردند که هیچ گونه محدودیتی بر آزادی رسانه‌ها در کشور وضع نخواهد شد.

***

835520cookie-checkمحدودیت شبکه های اجتماعی آزمایشی بود

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.