حاصل نظرسنجی ارزش های سازمانی با انتخابهای غیر متعارف!؟
[box]مخابرات ما- من هم امروز در نظر سنجی ارزش های سازمانی شرکت کردم.بهمین دلیل نظرات این عضو سایت برایم جالب بود.[/box]
مخابرات ما – نظرسنجی ارزش های سازمانی در نوع خود بدون رقیب بود.شما در این نظر سنجی از بین 11 مورد , از بهترین ویژگی های یک شرکت ایده آل, باید 5 تا را انتخاب می کردید که در شرکت مخابرات وجود دارد!
وقتی من 3 تا را علامت گذاشتم از من قبول نکرد! بلافاصله توضیح آمد که حداقل باید 5 تا را انتخاب کنید!
چرا؟
این مطلب کاملا گویاست!
[box]
روشنگر …
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ
در ذیل مطلب : نامه وارده- نگاهی به مدیریت منابع انسانی در مخابرات ایران از بلندای هرم مازلو.
سلام بر همکاران گرامی
کمی به نظر سنجی زیر ارائه شده در HR دقت کنید .
۱۱ مورد و ویژگی خوب و ایده آل در یک شرکت اشاره شده که فعلا از نظر بنده هیچ کدام از آنها جزئ ارزشهای سازمانی فعلی شرکت نیستند . ولی نظر سنجی بنحوی نوشته شده که شما بالا جبار در صورت تمایل به شرکت در نظر سنجی باید ۵ موردی را که اصلا در شرکت وجود ندارد انتخاب کنید و بگویید که اینها در شرکت ما وجود دارد .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*****
نظرسنجی: انتخاب ارزش های سازمانی شرکت مخابرات ایران ( ۱۱ سوال )
همکار گرامی قبل از پاسخگویی لطفا به نکات زیر توجه نمایید:
نظرسنجی پیش رو مربوط به انتخاب ارزشهای سازمانی شرکت مخابرات ایران میباشد. ”ارزشها“ بایدها و نبایدهای سازمانی هستند که ریشه در اخلاقیات دارد. ارزشهای سازمانی نقش موثر و تعیینکنندهای در جهتدهی به تصمیمات و اتخاذ استراتژیهای سازمانها دارد و رهنمودی برای تصمیمگیری هستند. لازم به ذکر است ارزشهایی که انتخاب میکنید مربوط به وضعیت فعلی شرکت یعنی “آنچه که در حال حاضر هستیم” میباشد. لطفا از بین موارد ذیل فقط ۵ ارزش که به نظر جنابعالی نشان دهنده وضعیت فعلی شرکت مخابرات ایران میباشد را انتخاب و روی گزینه “موافقم” کلیک نمائید.
در ضمن منظور از سوال همان انتخاب ارزش می باشد که در قالب نظرسنجی بیان شده است.
سوال۱) خوشنامی، (تعریف: کسی/ سازمانی که به نام نیک مشهور است).
موافقم ○
سوال۲) تعهد، (تعریف: سخت کوشی، جدیت، تعهد نشان از انگیزه و علاقه ما به شغل و کارمان دارد و همین باعث رسیدن به موفقیت میشود).
موافقم ○
سوال۳) مهارت، (تعریف: ماهربودن درکاری، استادی، زیرکی، چابکی و زبردستی درکار، مهارت قابلیتى است که با اطمینان معین و صرف حداقل انرژى یا زمان کارى به نتیجه برسد).
موافقم ○
سوال۴) اعتماد، (تعریف: امانتداری، نگهداری از امانت دیگران و بازگرداندن به موقع و همراه با سلامت آن، حفظ دادهها، دارایی شخصی مشتریان و مردم).
موافقم ○
سوال۵) حرفهای بودن، (تعریف: فردی که مسئولیت ایجاد اطمینان نسبت به کاربرد دانش و هر جا که لازم بود، اصول اخلاقی را برعهده دارد).
موافقم ○
سوال۶) درستی، (تعریف: صدق، صحت عمل و راستی).
موافقم ○
سوال۷) قانون مدار، (مقصود از قانونمداری حفظ و اجرای قوانین به طور عادلانه در جامعه و رعایت حقوق همه افراد می باشد).
موافقم ○
سوال۸) مشتریگرایی، (تعریف: مشتریگرایی، درک وفهم مستمر نیازهای جاری و بالقوۀ مشتریان و خریداران هدف و استفاده از آن دانش برای خلق ارزش برتر برای آنان میباشد).
موافقم ○
سوال۹) بهبود مستمر، (تعریف: یک فرایند و یا ابزار بهبود بهرهوری است که قصد دارد یک رشد ثابت و سازگار و بهبود در تمامی قسمتهای یک فرایند و یا فرایندها ایجاد کند).
موافقم ○
سوال۱۰) تحول، (تعریف: پذیرش دگرگونیهای تدریجی در ساختار و کارکرد و الگوهای رفتاری که درطول زندگی انسان/سازمان رخ میدهد).
موافقم ○
سوال۱۱) نوآوری، (تعریف: ابتکار، ابداع، اختراع، نوآوری، بکارگیری ایده های نوین ناشی از خلاقیت است. در واقع به پیاده ساختن ایده ناشی از خلاقیت که به صورت یک محصول یا خدمت تازه ارائه شود، نوآوری گویند).
موافقم ○
[/box]
بنظر شما هدف از این نظر سنجی بویژه با محدودبت انتخاب 5 آیتم , چه بوده است؟
نظرات بسته شده است.