مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارش – ارائه خدمات اجتماعی در اروپایی.

[box]مخابرات ما- می خواهید بدانید در اروپا چگونه سرویس می دهند؟[/box]

انتخاب از: همراه

منبع: آتیه نو

مخابرات ما-   الگوی خدمات اجتماعی در تمامی کشورهای اروپایی، یکسان نیست؛ اما اغلب آنها شاخصه‌های مشترکی دارند. این شاخصه‌ها عبارت‌اند از، اشتغال کامل، امنیت اجتماعی برای تمامی شهروندان، مشارکت اجتماعی، تحصیلات عالی رایگان و استانداردهای بالای بهداشتی. اغلب کشورهای اروپایی، پوشش خدمات و بیمه درمانی به شهروندان خود ارائه می‌کنند و قوانین خود را به نفع حقوق کارگران بازبینی کرده‌اند. در صورت وقوع بیکاری یا بازنشستگی نیز حمایت همه‌جانبه‌ای از شهروندان به عمل می‌آید. بسیاری از کشورهای اروپایی، پس از جنگ دوم جهانی توجه ویژه‌ای به ارائه خدمات اجتماعی سخاوتمندانه معطوف کردند. اروپاییان در آن زمان خود را با استانداردهای آمریکا مقایسه می‌کردند و به لطف انرژی ارزان و افزایش زادوولد، پیشرفت خوبی در این زمینه داشتند. البته برخی کارشناسان کارایی آینده الگوهای اروپایی را با توجه به روند جهانی‌شدن و سونامی پیری، زیر سوال می‌برند، اما تاکنون این الگوها، بسیار موفق بوده است.

.
به همین دلیل است که در فهرست ده کشوری که بهترین استانداردها را برای شهروندان خود می‌خواهند، هفت کشور اروپایی حضور دارند؛ کشورهایی که به شهروندان خود کمک می‌کنند تا بین کار و زندگی سالم، توازن برقرار کنند. برای مثال، در فرانسه قانونی به اجرا درآمده است که طبق آن، کارمندان می‌توانند ایمیل‌هایی را که پس از ساعت 6 بعدازظهر دریافت می‌کنند، نادیده بگیرند. در سوئد نیز ساعت کار به 6 ساعت در روز محدود است.

.
هرچند برخی نگاه منتقدانه‌ای به میزان بالای مالیات پرداختی توسط شهروندان اروپایی دارند، اما اروپایی‌ها در مقابل مالیاتی که پرداخت می‌کنند، از بالاترین سطح کمی و کیفی خدمات برخوردار می‌شوند. البته سوئد و فرانسه، تنها کشورهای سخاوتمند در زمینه ارائه خدمات اجتماعی به شمار نمی‌روند. هلند نیز در این فهرست قرار دارد. هر شهروند مشغول به کار در این کشور، می‌تواند برای دوسال مرخصی درمانی بگیرد و 70 درصد از حقوق خود را دریافت کند. این دست و دلبازانه‌ترین قانون مرخصی درمانی با حقوق، در اروپا به شمار می‌رود. در لیتوانی نیز کارفرمایان باید دست‌کم 28 روز و حداکثر 58 روز مرخصی با حقوق، برای کارمندان خود درنظر بگیرند. سوئد، فرانسه و دانمارک، حداقل 25 روز مرخصی با حقوق برای کارمندان درنظر گرفته‌اند. همچنین مادران می‌توانند 52 هفته مرخصی زایمان بگیرند که 39 هفته آن با حقوق است. این در حالی است که در ایسلند، پدران نیز می‌توانند به همراه همسران خود برای مرخصی زایمان به خانه بروند و سه‌ماه استراحت کنند؛ درحالی‌که 80 درصد حقوق خود را دریافت می‌کنند. اسپانیایی‌ها نیز با درنظرگرفتن 14روز تعطیلی عمومی، زمان مناسبی را برای تفریح شهروندان خود درنظر گرفته‌اند.

در دانمارک، افرادی که شغل خود را از دست داده‌اند، تا 104 هفته، بیش از 90 درصد حقوق خود را دریافت می‌کنند که بیشترین میزان در اروپا است. در فنلاند، علاوه بر مرخصی مشترک 158 روزه برای مادران و پدران، بسته‌ای از محصولات موردنیاز نوزادان، به‌طور رایگان در اختیار والدین قرار می‌گیرد. پس از آن نیز تا دوسال، ساعت کار والدین کاهش یافته و یک روز مرخصی برای رسیدگی به کودک درنظر گرفته می‌شود.

 

845100cookie-checkگزارش – ارائه خدمات اجتماعی در اروپایی.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.