مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

اطلاعات نیروهای شرکتی برای طبقه بندی در حال تنظیم است.

مخابرات ما- بر اساس سوالات شما اطلاعاتی را قلمی میکنیم که امیدواریم بتواند به شما کمک کند.

اصولا اطلاعات نیروهای شرکتی و کارشناسی برای طرح طیقه بندی مشاغل مدتهاست که در حال تنظیم است.کار امروز و دیروز نیست.از دو سال پیش که زمزمه این کار شروع شده بود , گروههایی در استانها در حال جابجا کردن نیروها بوده اند بر اساس مدرک تحصیلی.تا اینکه در این زمان بتوانند بنا به مدرک برای افراد تصمیم بگیرند.

در هر یک از حوزه ها و بخش ها, یک نفر, بر اساس مدرک و نوع کارش در یکی از 4- 5 نوع کار رده بندی می شود.این چند ردیف بر اساس ردیف های شغلی خدمات اول منظم می شود چرا که خدمات اول طرح طبقه بندی مشاغل دارد.

اگر نخواهند طرح طبقه بندی را برای جایی اجرا کنند , این ردیف ها نیز در آن وجود ندارد و برای همه بطور یکسان یک ردیف زده می شود.

به بیان دیگر افراد یک بخش , بین ردیف های مختلف توزیع می شوند بطوری که در پایان تعدادشان همانی باشد که با مخابرت ایران قرار گذاشته اند.لذا نمی توانند برای همه افراد یک ردیف را بزنند.مثلا در حوزه آی تی نمی توانند برای همه ردیف برنامه نویسی بزنند! برای برخی ردیف های بالاتر و برای برخی ردیف های پایین تر.

برای کسانی که کارشناس هستند ردیف هایی زده می شود که رتبه کارشناسی می پذیرد.

در فرم های اداری, این اصطلاح را بکار می برند, مدرک تحصیلی ,  نام فعالیت, نوع فعالیت!

یکی مدرکش نرم افزار است.نام فعالیتش برنامه نویسی می شود و نوع فعالیتش برنامه نویسی سیستم.

این نام فعالیت و نوع فعالیت, باید طوری باشد که در لیست مشاغل خدمات اول وجود داشته باشد.اگر وجود نداشته باشد یا برای کسی یکی از این نوع فعالیتها را نزنند نمی تواند شامل طبقه بندی مشاغل باشد.

پس از این تمام افرادی که در یک نوع فعالیت و یک نام فعالیت هستند , بر اساس توافق تعدادی را مشخص میکنند.

به بیان دیگر ممکن است شما مدرک کارشناسی داشته باشید, و در ستاد هم باشید اما شما را در ردیف طبقه بندی مشاغل قرار ندهند.

از طرفی ممکن است در حوزه غیر مرتبط با طبقه بندی باشید مثل 9990 , ولی نوع کار شما طوری انتخاب شود که به طبقه بندی بخورد.

البته گفته شده است بسیار بسیار بندرت و با توافق قبلی و با هزار تا چیز دیگر, از واحدهایی مثل ام دی اف, سالن دستگاه,  نگهبانی , همگانی ها, شبکه, پاسخگویی 9990 , 2020 و …. ممکن است افرادی را برای طبقه بندی انتخاب کنند.یعنی بگویند این نفر با اینکه در 9990 است ولی کار ستادی میکند. (نوع فعالیتش درست انتخاب شود)

در فاز بعدی می گویند در (  فعالیت الف)  و (نوع فعالیت الف-ب) در استان  ج, بیست نفر را انتخاب کنید تا طبقه بندی مشاغل برایش انجام شود.

اینجا دیگر قرار است بر اساس امتیاز بیست نفر را بگیرند.

اگر می شنوید که ممکن است بعدا نفرات جابجا شوند منظورشان این است که اگر در نوع فعالیت الف-ب بیست و پنج نفر باشند , پنج نفر دیگر را به این نوع فعالیت نسبت دهند.

اما تاکید میکنم در بخش هایی که نام بردم, مشمول طبقه بندی شدن, تقریبا بعید است.

در طی دو سال گذشته , استان هایی که حواسشان جمع بوده, یا آدم های بخصوصی را می خواسته اند صاحب امتیاز کنند, جابجا کرده اند و متناسب با مدرک جا داده اند!

حالا از من پرسیده اید (مدرک من برای مخابرات معتبر است اما برای اداره ای که هستم قابل قبول نیست.مثلا رشته برق در مالی! تکلیف من چه می شود!

ببینید!

برای رشته برق, بعنوان نام فعالیت, می توانند فرضا 4 نوع فعالیت تعریف کنند! (برق الف, برق ب, برق ج و برق د) این نوع فعالیت ها برای رشته برق تعریف شده است.

شما بر اساس مدرک, وقتی خیلی هوای کارتان را داشته باشند با اینکه در مالی هستید نوع فعالیت (برق ب) را مشخص میکنند.

خب, ردیف خوبی گرفته اید.

ولی وقتی با مخابرات ایران گفتگو می شود توافق میکنند که از (برق ب) در مالی هیچ کسی پذیرفته نشود! فعالیت برق -ب در مالی جایی ندارد! لذا از دو حال خارج نیست:

1- شما را با ردیف (برق-ب) در اداره پشتیبانی و تدارکات) ثبت میکنند

2- نوع فعالیت را تغییر میدهند.

3- هیچ کاری نمی کنند.

در حالت 1 -جای نفرات همان اداره را گرفته اید.صدایشان در می آید.خودشان نفراتی برای این کار دارند.لذا شما را احتمالا در آن اداره ثبت نمی کنند.

در حالت 2- رشته شما برق است.نوع فعالیت را فرصا (حسابدار) می زنند! مدرک با شغل ارتباط ندارد.لذا طبقه بندی اجرا نمی شود.

در حالت 3- شامل طبقه بندی نمی شوید.

چنانچه فرد مهمی باشید(!)  ممکن است حالت 1 برای شما اجرا شود و طبقه بندی برایتان کامل شود.ولی باید بدانید که هر لحظه ممکن است صدای بچه های آن واحد در بیاید.

.

اگر گفته می شد تمامی کارشناسان و بالای لیسانس در طبقه بندی جای میگیرند این نگرانی ها نبود.ولی باید بدانید که فقط تعدادی (آن هم بر اساس توافق استان با مخابرات ایران) شامل طرح می شوند.

.

پس چنانچه استان بخواهد, ممکن است در سالن دستگاه مرکز, شامل طبقه بندی بشوید.اگر نوع فعالیت شما را طوری مشخص کند که در ردیف های شغلی خدمات اول, مشمول طرح طبقه بندی است.

چنانچه استان نخواهد, در حوزه ستادی نیز شامل طرح نخواهید بود.

.

ولی استان خودش را با سیستم درگیر نخواهد کرد که کسی را در بخش های پاسخگویی بیاورد شامل طرح کند.

.

اینکه بگویید ما در 9990 حقوق کامل میگیریم و برون سپاری نشده است, یا زیر نظر خدمات اول هستیم, هیچ چیزی را تغییر نمی دهد.ولی استان می تواند در عین حالی که در 9990 هستید نوع فعالیت شما را چیزی دیگر بزند. چیزی که شامل طبقه بندی باشد.

.

اینها همان معجزاتی است که روابط انجام میدهد.

بنابراین باید به هر شکلی شده است بروید نوع  و نام فعالیتتان را بگیرید تا من بتوانم بگویم احتمالش چقدر است در طرح باشید.

باز هم تاکید میکنم.

دوستان خوبم

پس از قطعی شدن  اطلاعات, باز هم بر اساس تعداد مورد نیاز استان, از بین کارشناسان انتخاب مبکنند.لذا همه کارشناسان شامل طرح نمی شوند.

ولی در حوزه های ستادی می خواهند ساماندهی کنند.

جالب بود.

من نباید اینها را بگویم.ولی در شبکه, به برخی ردیف هایی داده شده است (نوع فعالیت هایی ) داده شده است که دقیقا شامل طرح میشود (مثل دفتردار …) و در همانجا نوع فعالیت را طوری انتخاب کرده است که مدرک تحصیلی شما بی اعتبار می شود( سیم کش ام دی اف)!

دفتردار, ستادی است دیگر! سیم کش چطور؟!

.

ظرایفی هست که بخواهم همه را بگویم فقط به نگرانی های شما اضافه کرده ام.

فقط نوع فعالیت خود را حتما ببینید.

 

846630cookie-checkاطلاعات نیروهای شرکتی برای طبقه بندی در حال تنظیم است.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
156 نظرات
  1. امورمشترکین می گوید

    باسلام سردبیرعزیزمن لیسانس مرتبط نیستم ولی 15ساله که مسئول امور مشترکین هستم یعنی میشه شامل من نباشه بنظرشما درحق بنده که اینهمه زحمت کشیدم اجحاف نمیشه.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      صلا شامل امور مشترکین نمیشه
      ربطی به مدرک شما نداره

نظرات بسته شده است.