مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شورای عالی تشکل ها می گوید؛ بن بست در مذاکرات با مدیران مخابرات.

[box]مخابرات ما- روز گذشته شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات, با استفاده از مرخصی روزانه دور هم جمع شدند.حاصل کار آنان یک بیانیه بود حاکی از بن بست بودن مسیر مذاکره.[/box]

مخابرات ما- تمامی تلاش های خیر اندیشان و واسطه ها به بن بست رسید و بالاخره شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات امروز بیانیه ای صادر کرده است مبنی بر اینکه مسیر گفتگو با مدیران مخابرات, برای پیگیری مطالبات کارکنان مسدود است.


شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات که عصاره تشکل های کارگری  در استان هاست برای پیگیری مطالبات حقوقی کارکنان رسمی مخابرات روز گذشته دور هم جمع شدند تا به تصمیمی جمعی برسند.

شورای عالی تشکل های کارگری کارکنان مخابرات, پس از مدتی که مسیر گفتگو با مدیران مخابرات را برای پیگیری مطالبات حقوقی و مالی کارکنان پی گرفته بودنددر این جلسه حاصل کار خود را اعلام کردند.

این شورا در متن اطلاعیه نهایی خود می نویسد:

[box]

در تاريخ 02/08/96 و پس از بيان نقطه نظرات نمايندگان تشكلهاى صنفى در حضور مديرعامل شركت ، هیئت منتخب نمايندگان و آقاى امينى به نمايندگى مديرعامل ، مأمور گرديدند تا با تعيين اصلى ترين خواسته ها ، راهكارهاى حل بحران نيروى انسانى شركت مخابرات ايران را از مسير سه جانبه گرايى پيش بينى شده در قانون كار اجرا نمايند .

نمايندگان کارکنان با بيان صادقانه مسائل اساسى نيروى انسانى و بر شمردن عوامل انحراف در سازمان ، مديريت را به صداقت در قول و عمل دعوت نموده و اطمينان دادند كه در مسير حل بحران و كسب جايگاه شايسته شركت همكارى و همراهى خواهند نمود .

شاهد بودیم در اثناى مذاكرات ، تفكر مستكبرانه اى كه از زمان خصوصى سازى در شركت مخابرات نمودار گرديده ، با عدول از قواعد تأمين منافع جمعى در اقدامى مستبدانه و غیر قانونی اصلاح و تغيير يكجانبه آيين نامه استخدامى و پرسنلى را اعلام نمود که با انذار و هشدار عواقب صعب و سخت اين عمل از جانب نمایندگان همراه بود .

مع الأسف مدیران ارشد شرکت ، مشكلات موجود را ميراث اسلاف دانسته و تصميم را بر ذمه مالكان مى دانند و به تصريح  مى فرمايند كه مالك شركت نيستند ، چنين بر مى آيد كه اراده رفع مشكل و نتيجه گيرى مطلوب اطراف وجود ندارد .

متأسفيم که اعلام نماییم تغییرات غیرمسئولانه مدیریت ها در سنوات اخیر و پاسخگو نبودن مدیران اجرایی ، روند مذاکرات را برای چندمین بار به ناکامی کشانده و با افزایش هزینه فرصتهای از دست رفته ، آينده اى مبهم را برای شرکت رقم خواهد زد . نام و اعتبار شركت مخابرات ايران ، كاركنان شريف كه با سرمايه عمر و تخصص و تعهد ، سرمایه های واقعى شركت هستند و حتى سهامداران عمده كه مخابرات را ملك طلق خويش مى پندارند ، از واقعيت تلخ موجود متضرر خواهند شد .

نمایندگان تشکلهای صنفی در شورایعالی هماهنگی متفقاً با اعلام تعلق سازمانی به شرکت مخابرات ایران در جهت اعتراض به نحوه مدیریت و پایمال نمودن منافع و حقوق چندین ساله جامعه کارگری و اعتبار و ارزش معنوی و مادی شرکت و به تبع آن اقشار مختلف اجتماع ، وفق اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و استناد به مفاد ماده 142 قانون کار ، در نظر دارد با دعوت همکاران به تجمع آرام در محل ادارات مرکزی هر منطقه مخابرات ، وضعیت بحرانی نیروی انسانی شرکت را به مسئولین کشور اعلام نمایند .

بمنظور اجتناب از هر شائبه غیر صنفی و عمل به قوانین جاری کشور ، تشکلهای صنفی ضمن پیگیری حقوق قانونی کلیه کارکنان شرکت از مبادی مربوطه با تعیین روز و محل تجمع در هر استان درخواست مجوز تجمع را به استانداری مربوطه تنظیم و ارسال می نمایند .

شورایعالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران

[/box]

این بیانیه مهر تاییدی است بر نظرات کسانی که می گفتند مدیران مخابرات پیوسته بدنیال اتلاف وقت هستند نه رسیدن به تفاهم و گفتگو با کارکنان و نمایندگان آنان.

حالا باید دید تصمیمات جدید نمایندگان کارکنان به کجا خواهد رسید.

البته مدیر عامل مخابرات که در این میان عاقبت بخیر شد و با اتلاف همین وقت ها , خود را هرگز در موضع تصمیم قرار نداد. او اینک معاون وزیر است.

 

850360cookie-checkشورای عالی تشکل ها می گوید؛ بن بست در مذاکرات با مدیران مخابرات.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.