مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

به بهانه نکوداشت “برند رسانه ای” ایران؛

[box] مخابرات ما –  مانیفست انتظامی در معاونت مطبوعاتی، باجراحی گسترده کارکردهای رسانه ها بازتعریف می شود.[/box]

مخابرات ما (محمد – شوشان) –  اهالی فرهنگ ، رسانه وسیاست به فراست می دانند که شاید هیچ یک از معاونت های وزارتخانه های کشور به اندازه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دچار چالش ها و حاشیه های پرمخاطره نبوده باشد. معاونتی پر دردسر با زیرمجموعه ای مطالبه گر از طیف های مختلف سیاسی. به همین علت اغلب معاونین مطبوعاتی سابق واسبق همواره با بحران ها و سرگیجه های سیاسی و مطبوعاتی دست وپنجه نرم کرده اند.تاجایی که حتی برخی ازآنان بیشتر از یک سال دراین سمت دوام نیاورده اند این بدان معناست  که شانه های ناتوان و گام های لرزان و سیاست های ناصواب، یارای چنین مسئولیت سنگینی را ندارد.اما یکی ازاین معاونین، باخط مشی اعتدال و همگرایی و با تعامل سازنده با اصحاب مطبوعات و پرهیز ازحاشیه های غیرصنفی توانست هم پنج سال دراین سمت پُرمخاطره ایستادگی کند وهم شش بارمتوالی عنوان نماینده مدیران مسئول مطبوعات کشور را درفرایندهای انتخاباتی تصاحب نماید. درواقع وی ازمعدود مسئولان ارشد کشور است که نوعی از عاقبت به خیری و رشد مدیریت خود را شاهد بوده است واو کسی نیست جز دکتر حسین انتظامی.

انتظامی پنجاه ساله و مشهدی تبار، سیاستمدار و فعال فرهنگی و رسانه ای  از معدود مدیران ارشد کشور است که کارکردهای رسانه ای او دردهه ی اخیر، متفاوت از معاونین مطبوعاتی و اطلاع رسانی اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ نموده است. وی توانسته است با هوش مدیریتی و ذکاوت سیاسی خود با دانش آموختگی ” مدیریت استراتژیک ” به تجربه اندوزی “مدیریت رسانه” کشور  نایل آید تا مجوزی باشد که به شایستگی در اغلب دولت ها به ایفای نقش کلان فرهنگی بپردازد.وبه عنوان ” برند” رسانه ای کشور مطرح شود.

 مانیفست انتظامی در معاونت مطبوعاتی، باجراحی گسترده کارکردهای رسانه ها بازتعریف می شود.

 نظام مندی ، شفاف سازی ، تقویت و توسعه مطبوعات محلی ، بیمه خبرنگاران، طرح اشتراک نیم بهای مطبوعات و طرح رتبه بندی و… از جمله راهبردهای امیدآفرین  و چشمگیر اوست که امید داریم قوام واستمرار یابند. درواقع او درعصر بحران مطبوعات معاصر باوجود اعتبارات مالی اندک ،خودش را به آب وآتش زد تارشد و توسعه مطلوب و احیای اقتصاد مطبوعات کشور را رقم بزند.  تعامل وی با اصحاب رسانه ، خوش مشربی، مودت آمیز و صادقانه بود تاجایی که با این روش و منش توانست  اعتماد اکثرقریب به اتفاق اصحاب مطبوعات کشور را کسب کند. انتخاب شش بار متوالی او به عنوان نماینده مدیران مسئول مطبوعات کشور درهیأت نظارت برمطبوعات شاهدی براین ادعاست.این است رمز ماندگاری درهزار توی رسانه و ارتباطات

اینک که سمت معاونت مطبوعاتی را ترک می کند شایسته و بایسته است که بی مداهنه و ازباب حق شناسی سختکوشی ها ، عرقریزی ها و مداومت های مطلوب چندساله وی را ارج بگذاریم و یک “دست مریزاد ” جانانه نثارش کنیم.

 

***

852080cookie-checkبه بهانه نکوداشت “برند رسانه ای” ایران؛

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.