مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارشی از شنیده ها- دو و سه شنبه؛ در مخابرات و اقمارش چه گذشت!

[box]مخابرات ما- همه چیز پیچیده شده است.در هیچ دوره ای اینقدر پیچیدگی نداشته ایم.[/box]

 

مخابرات ما – روز  دوشنبه همه منتظر بودیم با توجه به معارفه روز گذشته دکتر سرائیان در وزارت ارتباطات , و بدون مدیر عامل بودن مخابرات ,جلسات بزرگان به نتیجه برسد و یکنفر بعنوان مدیر عامل این شرکت معرفی گردد.

ما از روز یکشنبه تایمر انتهایی همین مطلب را گذاشته بودیم.اما بدلیل اینکه امیدوار بودیم دوشنبه مدیر عامل معرفی گردد از انتشارش خودداری کردیم.

روز دوشنبه خورشید به میانه های آسمان رسیده بود اما هنوز خبری نبود!

سه ساعت پس از ظهر, خبرهایی به ما رسید که نشان میداد مهندس صدری از محل کارش خداحافظی کرده و از همه حلالیت طلبیده است. برداشت همه این بود که مهندس صدری بعنوان مدیر عامل مخابرات ایران انتخاب شده است.

اما این خبر با دانسته های دیروزش و صبح همان روز که برایتان منتشر کرده بودیم همخوانی نداشت.ما شنیده بودیم که در بین کاندیداها فقط دو نفر باقی مانده اند: مهندس صیدی و مهندس کشائی!

اصلا متوجه نشدیم چگونه نام مهندس صیدی مدیر عامل پیشین مخابرات تهران به لیست اضافه شده است.ما حدس میز دیم تشابه اسمی بین مهندس صدری و مهندس صیدی موجب این اشتباه شده است.

بنابراین باید به دو سوال پاسخ میدادیم:

1- چرا مهندس صدری حلالیت طلبیده از همکارانش و خداحافظی کرده! مقصد او کجاست!

2- نام مهندس صیدی در لیست کاندیداها واقعی است؟ نفر بعدی کشائی است؟

نام صیدی در لیست  جدی بود.با توجه به حامیانش باید امتیاز زیادی به او میدادیم.وقتی با این شتاب نامش وارد لیست شده , پس می تواند رقیبی جدی باشد. مهندس کشائی هم انتخابی پر امید است.گمانه زنی ها روی او تاکید دارد.

وقتی پیگیر حرکت مهندس صدری شدیم متوجه شدیم تودیعش واقعی بوده است.گفته می شد برای او بطور موقت مدیریت یکی از شرکتهای همراه اول زده شده است. یا بهتر بگوییم در حال امضاست. دلیل آن نیز باید روشن باشد.اولین تغییر مدیریتی در مخابرات , برای مهندس صدری است.این تغییر احتمالا در حوزه همراه اول خواهد بود.

ما برای این پیش بینی دلیل خاص خود را داشتیم.اگر قرار بود مهندس صدری برای ریاست هیئت مدیره مخابرات یا عضویت در هیئت مدیره مخابرات انتخاب شود لزومی نداش ت به این سرعت حکمی زده شود.

اما شایعه ای می گفت  دستور رسیده بود  حکم مهندس صدری فعلا امضا نشود. نه اینکه مانعی بر سر آن باشد.نه! بلکه شاید برای اتفاقات بعدی باید او باقی بماند.

همین شایعه باعث شد همه بپذیرند که خداحافظی مهندس صدری برای مخابرات ایران و نشستن بر کرسی مدیر عاملی مخابرات ایران باشد.اما اینها فقط شایعه بود.شایعه ای که شاید برخی دوستان با سکوت در تاییدش تلاش کردند.

اما همانطور که گفتیم قرار بود حکم دیگری برای مهندس صدری زده شود تا این مرد توانای مدیریت ارتباطات, خود را به همراه اول نزدیک کند…. فقط نزدیک کند!

اما تا عصر خبری از انتخاب مدیر عامل از بین دو گزینه کشائی و صیدی نشد!… شب هم خبری نشد! … این آرامش تردید عجیبی به جان ما انداخته بود!

اگر مدیر عامل انتخاب نشده بود, اینک التهاب مخابرات, این تنور داغ , باید بیش از این می بود.در حالی که همه ساکت بودند!

بنابراین با اطمینان می توان گفت , با هر انتخابی ,  و با هر شکلی , به نظر ما دفتر مدیر عاملی بسته شده است.تمام! … هر کسی که باشد!…. ممکن است  از بین این اسامی باشد ممکن است نباشد! ممکن است خودش هم نداند اما همانطوری که ما در چند روز پیش , پیش بینی کرده بودیم هنوز سر حرف خودمان هستیم.هر نامی مطرح شود مدیر عامل همانی است که چند روز پیش خدمت شما گفتیم.

می خواهید به این نام ها فکر کنید, می خواهید نکنید! می خواهید اسامی جدیدی بیاورید, بیاورید! مدیر عامل همانی است گه گفته ایم.

صبح امروز دیگر آرامش خبری د رمحدوده انتخاب مدیر عامل, صحت خبر ما را تایید می کرد.هر چند که هر لحظه در این مخابرات, هر اتفاقی ممکن است!

حالا باید مشخص می شد که چرا نام مدیر عامل اعلام نمی شود!

پاسخ این سوال ساده تر از سوالات قبلی است.حتما کار دیگری دارند که می خواهند به سامان برسانند!

اگر بپرسید (کدام کار ناتمام؟) بطور کلی در هوش و ذکاوت شما تردید خواهم کرد! مگر چند تا کار در مخابرات باید انجام شود؟

با این شیوه طرح و نویسندگی, ما  چیزی نگفتیم, ولی خواستیم با طرح چند سوال  حرف هایمان زا زدیم. آیا در این امر موفق بوده ایم؟

اگر هیچ فشار بیرونی نباشد , با برگزاری جلسه هیئت مدیره مخابرات ایران در روز یکشنبه آینده, مخابرات به آینده لبخند خواهد زد! البته امیدواریم لبخند بزند!

 

حالا باید ببینیم این تایمر , چند روز دیگر کار خواهد کرد.

[wpcdt-countdown id=”85364″]

854210cookie-checkگزارشی از شنیده ها- دو و سه شنبه؛ در مخابرات و اقمارش چه گذشت!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.