مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گام هاي بلند در راه به روزرساني زيرساخت هاي مخابرات فرودگاهي

[box] مخابرات ما -مديركل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي با بيان اينكه از ابتداي سال 96 تمركز اين اداره كل بر به روزرساني زيرساخت هاي مخابراتي فرودگاه هاي كشور بوده است، از بي نياز شدن ايران به هزينه كردن در حوزه ديتا سنتر خبر داد. [/box]

مخابرات ما (محمد – وزارت راه وکشاورز) – صمد آقاجاني در گفت و گو با روابط عمومي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران به مرور مهمترين اقدامات انجام شده در اداره كل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي در سال جاري پرداخت.

وي با بيان اينكه امسال اين اداره كل بر اساس برنامه ريزي پايان سال 95  به دنبال تهيه بودجه و دريافت مجوز براي به روز رساني زيرساخت هاي مخابراتي و فناوري اطلاعات هوانوردي بوده است، گفت: امسال توانستيم زيرساختها را توسعه دهیم و ديتا سنترها را به روز رساني كنيم، به طوري كه تا 24 سال ديگر نيازي به هزينه كردن در اين حوزه نخواهيم داشت.

آقاجاني ادامه داد: آخرين پروژه اداره كل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي نيز 40 درصد پيشرفت كرده است و سال آينده به بهره برداري مي رسد. بيشتر طرحهاي اين اداره كل نيز به پايان رسیدهاند و بخشي در مرحله اجرا يا مناقصه قرار دارند.

مديركل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي با بيان اينكه امسال نرمافزارهاي اساسي قديمي بازنويسي شدند زیرا احتمال از بين رفتن آنها وجود داشت، توضيح داد: از جمله اين نرمافزارها مي توان به عوارض عبوري اشاره كرد كه كار اصلي بازنويسي آن سال 95 انجام شد ولي امسال آن را مستقر كرديم و عملياتي شده است.

وي با بيان اينكه ادارهكل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي حدود 20 پروژه قابل افتتاح در دهه فجر دارد، افزود: تمركز ما در سال آينده بر پيادهسازي نرمافزارهاي است كه زيرساختهاي آنها را فراهم كردهايم.

آقاجاني گفت: سال آينده نرمافزار پذيرش مسافر را عملياتي مي كنيم كه زيرساختهاي سختافزاري آن در حال مبادله قرارداد است و تا سه ماه ديگر اجناس آن تحويل داده ميشود. اين سيستم استفاده اشتراكي ايرلاينها از سامانه پذيرش مسافر را فراهم ميكند و همه شركتها از همه كانترها استفاده مي كنند.

وي ضمن اشاره به اينكه “براي تامين سيستمهاي مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي گاهی لازم است تا از نرمافزارهاي تجربه شده كشورهاي ديگر استفاده شود و نمي توان در آنها از طرحهاي داخلي بهره برد” افزود: در حوزه ترمينالي براي اعلان پرواز، ما بهترين تكنولوژي را كه داراي قابليت و سرعت عمل بود، انتخاب كرديم و در حوزه ديگري مربوط به عملكرد مراقبت پرواز، مهندسان داخلي طراحي سيستم FIDS را انجام داده اند كه بهترين گزينه براي پياده سازي بوده است و امسال 20 فرودگاه را به آن مجهز كرده ايم. قابليت اين سيستم كه با توان مهندسان داخلي طرحي شده، باعث تعجب و تحسين شركتهاي فرانسوي و آلماني شد؛ به طوري كه شركت فرانسوي اعلام كرد كه اين سيستم طرح توسعه آينده آنهاست و شركت آلماني نيز از پيادهسازي آزمايشي آن در تنها يك فرودگاه آلمان خبر داد. اين در حالي است كه پيادهسازي اين نرمافزار براي ايران تنها 100 ميليون تومان هزينه داشته است.

آقاجاني همچنين با تاکید بر اينكه امسال سال پرباري براي اداره كل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي بوده است، گفت: اميدواريم سال آينده بتوانيم تمام پروژههاي برنامه ريزيشده اداره كل را عملياتي كنيم.

***

855990cookie-checkگام هاي بلند در راه به روزرساني زيرساخت هاي مخابرات فرودگاهي

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.