مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام میکند- هیئت مدیره دو شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار چگونه و با چه شرایطی برگزیده شده اند؟

[box]مخابرات ما- مدتها تصمیم گرفته بودم هیچ حرفی نزنم.به سفر قشم رفتیم.5 روزهم از سایت دور بودیم ولی متاسفانه انتخابها نهایی نشد.باز هم حرف نزدیم! اما نشد! … نشد که حرف نزنیم! [/box]

[box type=”info”]سردبیر- در این نوشته هرگز قصد نام بردن مستقیم از کسی را نداشتم.ناچار به ذکر نشانه ها شدم تا خواننده بداند من از افرادی واقعی حرف میزنم. اما هرگز نمی خواهم شکل تبلیغ داشته باشد.لذا هرگز نشانه ها را به افراد منطبق نکنید.چرا که قطعا اشتباه می کنید.[/box]

 

مخابرات ما- در مجموع 12 نفر قرار است شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار را اداره کنند. 10 نفر عضو هیئت مدیره و دو نفر مدیر عامل.

ظاهرا مدیر عامل ها مشخص شده اند ولی هنوز احتمال تغییر در اسامی اعضای هیئت مدیره  وجود دارد.هر چند سیتنا زدن احکام را هم تایید کرده اما بعید میدانم این اتفاق افتاده باشد.شاید یکشنبه دو شنبه آینده این اتفاق بیفتد.

شب گذشته بدنبال اطلاعاتی می گشتیم تا بتوانیم اعضای هیئت مدیره دو شرکت را معرفی کنیم.اما هر چه گشتیم کمتر یافتیم.یعنی ممکن است کسانی عضو هیئت مدیره بشوند ولی یک خط اطلاعات از آنها در سرورهای جهان وجود نداشته باشد؟

شما بگویید وظیفه اعضای هیئت مدیره چیست؟

 

  • وظیفه اعضای هیئت مدیره چیست؟

فقط کافی است یک جمله بگوییم: کمک کردن به مدیر اجرائی در مسیر خواسته ها و برنامه های سهامدار عمده! تهیه طرح و برنامه برای رسیدن به آینده مورد نظر ذی نفعان.

واقعیت این است که باید اعضای هیئت مدیره  مغزهای متفکر و به روز باشند. مغز متفکر به روز! یعنی نسبت به علم مخابرات و ارتباطات دارای آخرین اطلاعات باشند!

راستش ما که شبانه روز در این مخابرات کار میکنیم.رسانه داریم.مجبوریم مطالب متنوعی از ftth و …. مرور کنیم تا بتوانیم جواب ماموران دکتر سرائیان را بدهیم, در عین حال از دنیا عقبیم! چه برسد به کسانی که چند سال است در کشور دیگری مامور کار دولتی بوده اند! چه برسد به کسانی که اصلا مخابراتی نیستند! چه برسد به افرادی که اصولا در این زمینه تخصصی نداشته و کاری هم نکرده اند.آنهایی که صرفا مدیریت کرده اند چگونه می توانند یاور مدیر عامل این شرکت باشند؟

 

  • آیا کسی شایسته بوده که از قلم افتاده باشد؟

بله!

انضافا اگر می خواستند بصورت شیر/خط یا بصورت تصادفی آدم ها را برای هیئت مدیره انتخاب کنند, اینقدر ناهمگون و کم توان نمی شد.

در همان محدوده ارتباطات سیار خوب نگاه کنید! برای من بسیار یاس آور است وقتی آدم هایی به توانایی مهندس …  را  می بینم, اما هرگز نامی از او حتی بعنوان کاندیدا نمی خوانم!

به مدیران بازنشسته اخیر  مخابرات توجه کنید! آن مدیر آذری, آن مدیر خراسانی و …. حتی سرائیان حاضر نشد رهایشان کند! اینها سالها مدیریت کرده اند! در بالاترین رده اجرائی کار کرده اند! همه چیز را در مورد مخابرات می دانند! آیا برای هیئت مدیره مناسب نیستند؟

اگر قرار است از پیرمردها  استفاده کنید چرا از بازنشستگان مخابرات استفاده نمی کنید؟ مهندسی که  فارس و اصفهان و … سالها مدیر عامل بوده است یعنی با هیئت مدیره استانی کار کرده , بعد هم در تهران معاون مدیر عامل بوده و هنوز هم برای مخابرات قلبش می تپد.آیا نمی تواند عضو هیئت مدیره باشد؟

میترسم کسی از قلم بیفتد و من شرمنده شوم!

اصلا افرادی هستند که هنوز به جمع مدیران برتر مخابرات ایران نیامده اند. اینکه نیامده اند اشکال از مخابرات بوده است که آنان را هنوز نمی شناسد! نمایندگان کارکنان در شسکام از این نمونه ها دارد.

کمی دایره را بزرگتر میکنیم.

چه می خواهید که در میان مدیران استانی پیدا نمی کنید؟حدال یک هیئت مدیره از بین آنان می توان انتخاب کرد! اصلا آن مدیر عامل استان زلزله خیز ده بار برتر از مدیران منتخب شما هستند. اما چشم های همه ما عادت کرده است فقط تا لبه میز خودمان را نگاه کنیم. هر کس همانجا تعظیم کرده دیده می شود.باز هم هست.اگر روزی کسی از من خواست, نام خواهم برد!

برگردیم به داخل مخابرات ایران! مگر قرار است ما در مخابرات ایران مدیران استانی را بیاوریم تا ترشی بیندازیم؟ یا فقط دوره ای کوتاه سمتی به آنان بسپاریم و بعد در گوشه ای تنها, تسبیح بچرخانند؟الآن چند نفر در مخابرات ایران از این افراد داریم؟ نمی توانند طراح مخابرات باشند؟

سوال دیگر! معاونان مدیر عامل را برای چه چیزی آماده می کنیم؟ باز هم برای ترشی بندری؟ وقتی کسی سالها سابقه معاونت دارد چرا نتواند عضو هیئت مدیره باشد؟ همین امروز از معاونتهای کم سابقه و پر سابقه حداقل چند نفر در حد و اندازه های هیئت مدیره هستند ولی چون کسی حمایت نمی کند تنها مانده اند. حداقل دو نفرشان را  که من میگویم توسط دکتر سرائیان برگزیده شده اند و آزمون خوبی داده اند! هر دو بی سر و صدا! باور کنید حفظ انان در این شرایط ظلم مضاعف به مخابرات است.

می خواهم اصطلاح جدیدی وارد مطالب کنم! بدسنجی! همان انتخاب بد, سنجش بد آدم ها , و کلا رفتار نامناسب در انتخابها مورد نظر من است. وقتی شما بهترین افراد را برای مدیر عاملی شرکت مخابرات ایران پیشنهاد می دهید, در نهایت فقط یک نفر انتخاب می شود! دیگران چه؟ بقیه کاندیداها قطعا شایستگی بالاترین سمت مخابراتی را داشته اند ولی ناچارا باید یکی را انتخاب می کردید!

مثلا حالا که مهندس صدری را برگزیده اید, چرا باید کشائی و شایستکی هایش فراموش شود؟! چرا باید کاندیداهای دیگر به بوته فراموشی سپرده شوند؟ چرا نباید بقیه کاندیداها به عضویت هیئت مدیره درآیند تا به مدیر عامل منتخب کمک کنند؟! چرا؟

 

  • یک کلام, ختم کلام!

یک جواب قانع کننده به من بدهید! چرا نباید کاندیداهای دیگر مدیر عاملی را به هیئت مدیره مخابرات ایران ببریم؟ وقتی کشائی آنقدر شایستگی دارد که تا آخرین لحظه , انتخاب گران را به چالش کشیده است, چرا نباید شایستگی حضور در هیئت مدیره را داشته باشد!

اگر به دور و بر خودتان در مخابرات ایران و استانها نگاه کنید دهها مدیر شایسته می بینید.مدیرانی که دست و پایشان را بسته اند. چرا نباید اینان را به هیئت مدیره فراخواند؟

اعضای هیئت مدیره مخابرات و ارتباطات سیار باید مردان شجاع, مطلع, قدر, قدرتمند و دانشمند باشند.البته بدون دلبستگی افراطی به دنیای ما!آیا براستی منتخبان هیئت مدیره این ویژگی ها را دارند؟

 

861110cookie-checkسردبیر سلام میکند- هیئت مدیره دو شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار چگونه و با چه شرایطی برگزیده شده اند؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.