مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام میکند- سلام بر مسئولان شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات و انجمن های صنفی استانی.

[box]مخابرات ما – انجمن های صنفی و شورای عالی این انجمن ها در لحظه تصمیم است لذا باید مراقب باشد….[/box]مخابرات ما- انجمن های صنفی مخابرات استانها، در شرایطی بسیار دشوار فعالیت خود را آغاز کرد. آن هم در موقعیتی که انجمن صنفی مخابرات ایران می خواست جایگزین تمامی انجمن های استانی شود.

شورای عالی تشکل های کارگری، برآیند تمامی انجمن های صنفی است. این شورا با اقتدار خوبی کار را شروع کرد و صد البته حمایت رسانه ای و کمک عناصر بیرونی به این اقتدار کمک کرد تا در آخرین فاز، مذاکره ای با مدیر عامل وقت داشته باشند.

کار خوب شورا این بود که برنامه کارش را اعلام کرد. این برنامه در حالتهای مختلف اجرا می شد حتی زمانی که دیگر مذاکرات به بن بست رسید و بطور رسمی اعلام شد که مدیر عامل وقت مخابرات قصد ندارد به نمایندگان کارکنان پاسخ بدهد، این برنامه ها دنبال شد.

وقتی مذاکرات به بن بست رسید شورای عالی به نمایندگان استانها تکلیف کرد ابتدا برای یک گردهمایی اعتراضی در استانها بدنبال اخذ مجوز باشند. اما بدلیل شرایط دشوار کشور در این زمان, همه می دانستیم دریافت مجوز بسیار دشوار خواهد بود. چنین هم شد. استان ها نتوانستند مجوز بگیرند.

این دوستان احتمالا پس از این مورد، می خواستند همکاران در محل کارشان دور هم جمع  شوند.

چرا به این موضوع اشاره کردم؟ دلیلش واضح و روشن است. کسانی که هنوز هم در اطراف مدیر عامل جدید حضور دارند ممکن است فکر کنند حرکت شورا به بن بست رسیده در حالی که واقعا چنین نیست.

نهایتا قرار بوده است در روز 8 بهمن ماه, شورای‌عالی و کارکنان، در صورتی که با مخابرات به نتیجه نرسند تجمعی اعتراضی داشته باشند.

در این فاصله اتفاقات بزرگی در مخابرات افتاده است. مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره تغییر یافته اند. سیاست ها قطعا عوض شده است. برای علم و آگاهی از این سیاست ها حداقل باید فرصتی داده شود. هم به مدیران، هم به کارکنان، هم به اعضای شورا و انجمن های استانی.

اینک شورا بر سر دو راهی بزرگی است.

اگر به برنامه قبلی خود عمل نکند، ممکن است مدیران قدیم مخابرات که هنوز هم سیاست نیروی انسانی را می چینند، آن را به حساب کم توانی شورا بگذارند. ضمن اینکه در آینده چه کسی می تواند دوباره همکاران را به نقطه شروع بیاورد؟

اگر به برنامه اش عمل کند، ممکن است گروه اعظمی از کارکنان این اشکال را به آنان بگیرند که چرا فرصتی برای شناخت مدیران جدید ایجاد نکردند. حتی برای مدیران جدید جای گله خواهد بود که شورا بدون اطلاع و هماهنگی آنان دست به این اقدام بزرگ و پر خطر زده است.

.

حالا شورا در سر دو راهی بزرگی قرار دارد. این بار اقدام شورا برگشت پذیر نخواهد بود. یعنی هر شیوه ای را دنبال کند عواقب زیادی خواهد داشت.اجرای تجمع در وضعیت فعلی کشور  دشوار خواهد بود … اگر اجرا نشود حرف های دیگری گفته خواهد شد.

بنابراین نظرات شما می تواند در این میان راهگشا باشد. ما ضمن تشکر و سپاس از زحمات اعضای شورایعالی تشکل های کارگری مخابرات و انجمن های صنفی استان ها، نظرات اعضای سایت را به آنان هدیه می کنیم.

لطفا نظرات خود را در این باره بنویسید تا راهگشای اعضای شورا باشد.

 

864420cookie-checkسردبیر سلام میکند- سلام بر مسئولان شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات و انجمن های صنفی استانی.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.