مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما پرسیده اید – میزان افزایش حقوق با طرح طبقه بندی جدید؟

مخابرات ما- سوالی که این روزها پرسیده می شود این است که “طرح طبقه بندی نیروهای شرکتی اجرا می شود؟ یامتوقف شده است؟” پاسخ این سوال را در مطالب و نوشته های قبلی داده ایم.

اما سوال بعدی این است که “تقریبا چقدر به حقوق مشمول طبقه بندی اضافه می شود؟”

حالا می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم.

با یکی از دوستان وارد و آگاه به طبقه بندی و مسائل نیروی انسانی در این مورد صحبت کردم. او مسئله را طوری برایم توضیح داد که دگر هیچ سوالی برایم ایجاد نشد حالا می خواهم عینا حرف ایشان را برای شما نقل کنم.البته ایشان خاص مخابرات حرف نزد بهمین دلیل عرض میکنم که صحبتش برایم کافی بود.

او گفت:

میزان افزایش حقوق به گروه قبلی شخص بستگی دارد.کسی که در حال حاضر در گروه 6 طبقه بندی شده است حدود یک میلیون تومان دریافتی دارد.کسی که در گروه 8 طبقه بندی شده حدود یک میلیون و دویست هزار تومان حقوق می گیرد.

حالا این افراد با طرح طبقه بندی به گروه 12 می رسند.گروه 12 به آنان تعلق می گیرد.حقوق گروه 12، معادل یک میلیون و هشتصد هزار تومان تا یک میلیون و نهصد هزار تومان خواهد بود.

 

 

با این توضیحات براحتی می توانید میزان افزایش حقوق خودتان را محاسبه کنید بشرطی که در طبقه بندی مشاغل قرار بگیرید.

گفته می شود حدود سه هزار نفر از نیروهای شرکتی مخابرات، در طرح طبقه بندی مشاغل قرار می گیرند.یعنی دارای مدارک لیسانس و یا بالاتر مرتبط با مخابرات هستند و در شغلی متناسب با مدرک خودشان مشغول لکار هستند.

آرزو می کنیم  شما هم جزو این تعداد باشید.

در پایان بد نیست سوال یکی از همکاران را برای شما هم مطرح کنم.او وقتی شنید من بصورت تلفنی در مورد طبقه بندی مشاغل صحبت میکنم سوال خود را اینطور مطرح کرد:

آیا برای کسانی که مدرک فوق لیسانس و یا بالاتر دارند، بابت این مدرک به حقوقشان چیزی هم اضافه می شود؟

برای او توضیح دادم که در مشاغل کارگری فقط حداقل ها مطرح است.یعنی شما برای گرفتن یک شغل باید لیسانس مربوطه را داشته باشید.همی کافی است.اما اگر مدراک بالاتری گرفتید, هیچ تاثیری در حقوق شما ندارد.چرا که اصولا مدارک بالاتر برای این شغل مورد نیاز نیست.

اما در سیستم دولتی چنین چیزی نبود بلکه بازای مدرک یک یا دو گروه به شما اضافه می شد بهمین دلیل حقوق بالاتری می گرفتید.

یعنی در مشاغل کارگری, حقوق به شغل داده می شود نه به مدرک , نه به شخص! یعنی شما با گرفتن شغل کارشناسی در گروه 12 طبقه بندی می شوید و حقوقتان همین مبلغ است.در صورتی که حقوق بالاتری -متناسب با مدرکتان -می خواهید باید شغلتان را عوض کنید.این مشاغل در محدوده مشاغل کارگری نمی گنجد.

بنابراین کارفرما نسبت به مدارک بالاتر هیچ تعهدی ندارد.در صورتی که شخص بخواهد باید محل کار خود را از مخابرات تغییر دهد.

امیدورام با این توضیحات پاسخ سوال شما را داده باشم.

 

864900cookie-checkشما پرسیده اید – میزان افزایش حقوق با طرح طبقه بندی جدید؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.