مخابرات چه زمانی تلفن ثابت را قطع می کند؟
[box] مخابرات ما – ممکن است برخی تلفن مشترکان تلفن ثابت مطلع نباشند که صرف نظر از مبلغ صورتحساب، در صورت عدم پرداخت دو دوره متوالی، تلفنشان قطع خواد شد.[/box]
مخابرات ما (محمد – ایسکانیوز) – بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در صورتی که مشترک تلفن ثابت، صورتحساب دو دوره متوالی خود را با هر مبلغی پرداخت نکند، تلفناش قطع میشود.
همچنین در مورد تلفنهایی که نزد شرکت مخابرات ودیعهدار هستند، در صورتی که صورتحساب میاندوره و یا پایاندوره به ۸۰ درصد ودیعه برسد، با اطلاعرسانی قبلی یکطرفه و سپس قطع دوطرفه میشود.
اما برای تلفنهایی که ودیعه ندارند، چنانچه هزینه صورتحساب به مبلغ ۲۰ هزار تومان برسد، ابتدا اطلاعرسانی انجام شده و سپس اول قطع یکطرفه و در صورت عدم پرداخت، تلفن به صورت دوطرفه قطع میشود.
اطلاعرسانی به صورت پیامکی و یا تماس تلفنی انجام میشود؛ پس از اطلاعرسانی، یک هفته به مشترک برای پرداخت صورتحساب زمان داده شده و پس از یک هفته، تلفن مشترک قطع یکطرفه میشود و در صورتی که پرداخت همچنان انجام نشود، قطع دوطرفه صورت میگیرد.
تلفنهایی که از سال ۱۳۸۸ تا کنون ثبتنام شدند، بدون ودیعه هستند. پیش از این تاریخ، خطوط تلفن با ودیعه به مشترکان داده میشد که بالاترین ودیعه ۱۰۰ هزار تومان بوده و کمترین ودیعه نیز به سالهای اول انقلاب برمیگردد که حدود ۲۵۰۰ تومان بوده است. اما از سال ۱۳۸۸ به جای ودیعه، مبلغی تحت عنوان قیمت اتصال یا Connection fee گرفته میشود که زمانی ۵۰ هزار تومان بوده، سپس به ۱۰۰ هزار تومان رسیده و اکنون۲۰۰ هزار تومان است.
بنابراین در صورتی که تلفن مشترک ودیعه داشته باشد، مطابق با هزینه ودیعه اگر مبلغ صورتحساب به ۸۰ درصد برسد و در صورتی که تلفن ودیعه نداشته باشد، با رسیدن صورتحساب به مبلغ ۲۰ هزار تومان، باید صورتحساب پرداخت شود؛ در غیر این صورت و یا با گذشتن دو دوره متوالی از صورتحساب، خط تلفن قطع خواهد شد.
***
نظرات بسته شده است.