مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- سلام بر زنگوله های پای تابوت!

[box]مخابرات ما – هر وقت پیرمردی صاحب بچه می شد مادربزرگم میگفت: زنگوله پای تابوت برای خودش درست کرده! این را داشته باشید تا به مخابرات برسیم.[/box]

مخابرات ما (سردبیر) – هر وقت پیرمردی یا پیرزنی صاحب اولاد می شدند مادر بزرگم سری تکان می داد و می گفت: زنگوله پای تابوت درست کرده اند!

حرف جالبی است. این حرفش کنایه از این بود که این بچه ها پای تابوت زنگ خواهند زد. بد صدا و بد ادا! در حقیقت در سالهای آخر عمرشان زنگوله ای برای پای تابوتشان درست کرده اند.

حالا شده است حکایت ما و این مخابرات مادر مرده!

عده ای صاحب منسبان، مدیران، مدعیان  و … همه و همه، راست راست راه می روند و عین زنگوله های پای تابوت مخابرات زندگی می کنند!

از هر جهتی حرکت میکنی این زنگوله های دم تابوت صدایشان در می آید! زنگوله های نازدردانه ای که سالها از قبل مخابرات در ناز و نعمت زندگی کرده اند و تخم هایشان را نیز در دکان و شرکت همسایه گذاشته اند! زنگوله هایی که ادعای مدیریتشان گوش فلک را کر کرده است اما نتیجه اش در این مخابرات ورشکستگی و بیچارگی بوده است!

از ابتدای حضور مهندس فیضی تا همین امروز که مهندس صدری بر این شرکت بازنده مدیریت می کند هر گاه منافع این زنگوله های بد صدا  به خطر افتاده است صدا داده اند و جلب توجه کرده اند!

بدبختی ما در این کشور این است که هر کسی بسادگی جایگاه خود را از پاسخگو به منتقد تغییر می دهد!

امروز تمامی اعضای هیئت مدیره های 30 استان کشور، مدیران عامل 30 استان کشور، معاونین 30 استان کشور که وقتی دور هم جمع می شوند مدل های اتومبیلشان همه مخابرات را یک جا می خرد،نیم ریال راه نجات معین نمی کنند!

مگر نه اینکه این مخابرات فلک زده از سال 1388 در اختیاز این مدیران، هیئت مدیره ها و معاونین آن بوده است! پس چرا در آن هیچ چیزی، جز وضع زندگی همین آقایان بهتر نشده است؟

.

امروز اگر یقه همین افراد را نگیریم پس باید یقه چه کسی را بگیریم و از او بپرسیم که چرا مخابرات با آنهمه ثروت انبوه به خاک افتاده است؟

.

اما هر گاه از اینان سوالی می پرسی، این زنگوله های پای تابوت مخابرات، خود بلافاصله تغییر جایگاه می دهند و از موضع مخالف به نقد می پردازند! اینان خود می شوند منتقدانی که باید ما به زور آنان را ساکت کنیم!

یگی نیست بگوید عزیزم! چرا  در زمان  هیئت مدیره ای یا مدیر عاملی  یک بار نیامدی بگویی این حقوق بر من حرام است چرا  که اینقدر بازدهی ندارم؟! یا چرا یک بار نگفتی ایده ها من قابل اجرا نیست من حقوق نمی خواهم! ؟ چرا؟

با بازدهی شما کاری ندارم! توانائی های شما بیش از تمامی 124 هزار پیامبر خدا بوده است! میدانم!

اما در مخابرات مفید نبوده اید! نباید این حقوق را می گرفتید! نباید … !

.

یا همین امروز!

کدامیک از این بزرگان که پس از حذف هیئت مدیره بی سمت ماندند یک بار به صدا در آمدند که (آی  آدمها! … یا ایهالناس … من بی کارم! … من کم کارم! …. من پول مفت می گیرم!….)

حقوقی بین 10 تا 15 میلیون تومان برای چه می گیرند؟

شاید چون شرکت خصوصی است بیت المال حساب نمی شود! … اما باید بدانید اگر بیت المال نبوده، بیت الحال هم نبوده است!

.

هر گاه در این سیستم قرار شده است تغییری صورت بگیرد همین مدیران مانع شده اند! مدیرانی که منافع شخصی آنان ارجح است بر زنده ماندن مخابرات! … مخابرات کیلویی چند است؟ …. رنگ متالیک ماشین اوتومات ایشان کدر مباد!…. بچه های مردم از گرسنگی در این شرکت می میرند ، به جهنم! صفرهای حساب بانکی اینان کم مباد!

.

دارم دیوانه می شوم! آقایان کاتولیک تر از پاپ شده اند! منتقد تر از ما شده اند!

تنها دو بار و دو شخص جرات کرده است به سمت این شاهزاده ها و زنگوله های پای تابوت برود.یکی دکتر سرائیان که با حذف هیئت مدیره های استانی بخشی از کار را انجام داد ولی همین مدیران مانع شدند!… و … او رفت!

بار دوم مدیر عامل فعلی است که فعلا جرات کرده به سمت سایه نشین ها برود و اعضای لشکر مشاورین را به کار فرا بخواند! … آیا این را نیز فراری می دهند؟ …. آیا این را نیز از شرکت می رانند؟

ما کاری به صدری و سرائیان نداریم! ما با کار، کار داریم!

دو کار در اولویت است.یکی حذف لانه های فساد در شرکت و دیگری حذف مدیران بیکار با هر عنوانی باشند! این را بارها گفته ایم.

اگر مدیری به سمت این دو کار نرود هیچ کار دیگری نمی تواند انجام دهد! … هیچ کاری!

اما چه کسی جرات می کند به سمت این زنگوله های پای تابوت برود در حالیکه هر یک لشکری از وزیر و وکیل و آقازاده پست سرشان بعنوان حامی، زنگوله های پای تابوت را بصدا در آورده اند!

به جان عزیزتان! حلالتان باد هر چه تاکنون گرفته اید اگر …. همین چند صباح را اجازه بدهید مخابرات نفس بکشد بدون شما! … اما بدانید که فردا حتما با امروز تفاوت خواهد داشت.فردایی که مخابرات ناکار شود اطمینان داشته باشید حسابهای بانکی به دادتان نخواهد رسید. آنگاه همین مخابراتی ها بابت سالهای مدیریت از شما پاسخ خواهند خواست!

.

آی آدمها! بابت امروز مخابرات باید از چه کسی پاسخ بخواهیم؟

غیر از این است که همین مدیران باید پاسخگو باشند؟ … قبل از فرا رسیدن روز پاسخ، مثل یک مدیر لایق، منافع خود را فقط چند صباحی کنار بگذارید و بفکر اصل باشید.

در این مخابرات، در یک روز هزاران رئیس مرکز بی جایگاه شدند! صدای کسی درنیامد!

در این مخابرات مادر مرده در یک روز هزاران رئیس اداره بی جایگاه شدند صدای حمایتی نیامد!

اما وای از اینکه جایگاه دو مشاور  یا دو مدیر  کمی بلرزد! …

لطفا زنگوله ها را غلاف کنید! بگذارید مخابرات نفس بکشد! … ما هنوز هم معتقدیم تا نیمی از این مدیران پی کارشان نروند مخابرات روی رستگاری و آبادانی نخواهد دید!

این را از این سردبیر پیر به یادگار داشته باشید!

سردبیر

اسفند 96

روزهای پایان سال

 

 

878100cookie-checkسردبیر سلام می کند- سلام بر زنگوله های پای تابوت!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.