مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

به این دلایل طرح بازنشستگی شما قابل اجرا نیست(تا پایان سال)!

[box]مخابرات ما- طرح بازنشستگی کاردانها با مشاغل کارشناسی به دلایل زیر در انتهای سال قابل اجرا نیست باید زمانش افزایش یابد.[/box]

 

مخابرات ما – طرح بازنشستگی کاردانها در مشاغل کارشناسی بالاخره به اصرار رسانه ای اجرا شد.در حقیقت اجرایش توسط مدیر عامل مصوب شد.شرایط و شکل اجای آن را در مطلب زیر خوانده اید در اینجا بصورت محتوایی از شنیده ها بحث میکنیم.

شرح بازنشستگی را با مستنداتش اینجا بخوانید.

بحث قوانین مصوب چیزی دیگر است اما در صحنه اجرا قرار است اتفاقاتی دیگر ببیفتد که ما ضمن صحبت با آگاهان قوانین نیروی انسانی همین شمیده ها را نقد می کنیم. در حقیقت شکل اجرا که از زبان متولیان نیروی انسانی در جلسه روز شنبه عصر با استانها مطرح شده مورد بررسی قرار می گیرد.

.

باید به صراحت بگوییم این طرح در این نقاط اشکال دارد:

  1. در اولین مرحله لازم است از بیمه تامین اجتماعی استعلام بگیرند.این استعلام یک هفته زمان می برد.برای کسی که 23 اسفند تقاضایش را تحویل میدهد و در لحظه باید بازنشسته شود چه حکمی صادر میکنید؟
  2. مقرر شده است به محض تحویل تقاضا توسط کارکنان، حکم بازنشستگی توسط امور اداری صادر گردد.حالا اگر پس از این حکم و پس از یک ماه صندوق های بازنشستگی مخالفت کردند و اعلام شد که فرد مورد نظر سابقه اش کافی نیست, چه اتفاقی می افتد؟ این فرد از لحظه تحویل فرم بازنشستگی از کار منفک شده است. گفته شده است مرخصی نشویقی برایش حساب می کنیم!… شدنی است؟ فاصه بیمه را چه می کنید؟
  3. به محض صدور حکم توسط امور اداری، حقوق کارمند قطع می شود.وقتی صندوق بازنشستگی را  نمی پذیرد عدم دریافت حقوق و عدم واریزی پول بیمه به حساب بیمه چگونه محاسبه می شود؟
  4. کلیه مکاتبات متقاضی به ماه فروردین می افتد.ماهی که صندوق ها اصلا در مورد بازنشستگی مکاتبه ای ندارند و به چیزی جواب نمی دهند.در این ماه نمی توان تکلیف فرد را روشن کرد. یعنی نمی توان حکم بازنشستگی فوری صادر کرد.
  5. حداقل حکم تسویه حساب یک هفته طول می کشد.کسی که 23 اسفند وارد شده چگونه از بیمه تاییدیه می گیرد؟ چگونه تسویه حساب میکند با اداره اش؟ تا بتوانیم در سال جاری برایش جکم بازنشستگی صادر کنیم؟ در این فاصله شدنی نیست.
  6. اگر فردی همه شرایط را داشت و بازنشسته شد, مخابرات با قرعه کشی هر ماه 60 نفر را انتخاب میکند و پولشان را پرداخت میکند! قرعه کشی؟ آینده بازنشسته؟ 60 نفر؟ … آینده اش را به قرعه کشی می سپارید؟
  7. در ابتدای بازنشستگی 15 میلیون تومان به طرف داده میشود! ان مبلغ چه دردی از او دوا میکند؟
  8. اگر فرضا 1000 نفر در کشور مشمول باشند و هر ماه به 60 نفر پول داده شود 20 ماه طول می کشد تا فرد پولش را بگیرد! در این میان هر چند که 15 درصد اضافه پرداخت خوب است ولی با یان تورم کل پولش به خطر افتاده است!

این موارد بخشی از مشکلات است.ولی نشان میدهد که نحوه اجرا دقیقا کارشناسی نشده است.یعنی با ضوابط قانونی صندوق ها تطبیق ندارد.

توصیه می کنیم فعلا به افراد دو ماه فرصت داده شود.البته فرم درخواست امسال دریافت و ثبت گردد ولی زمان اجرا و صدور حکم بازنشستگی دو ماه در نظر گرفته شود تا مشکلات احتمالی در این زمان حل شود.

 

878120cookie-checkبه این دلایل طرح بازنشستگی شما قابل اجرا نیست(تا پایان سال)!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.