مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تشریح چشم انداز دانشکده‌ی پست و مخابرات در زمینه‌ی یادگیری الکترونیکی

[box] مخابرات ما -رییس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، پیرامون دلایل یادگیری الکترونیک برای دانشکده، گفت: کنترل هوشمندانه و مستقل به وسیله‌ی دانش پذیر، جذب بیشتر منابع آموزشی و عملکرد بهتر آموزشی حوزه‌های نظری از جمله موارد اهمیت این نوع یادگیری است. [/box]

مخابرات ما (محمد –  سیتنا) –  دکتر وحید یزدانیان، در دوازدهمین کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران (یادا) که در محل دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران در حال برگزاری است، ضمن ارائه‌ی توضیحاتی پیرامون تاریخچه‌ی شکل گیری دانشکده‌ی پست و مخابرات، گفت: این دانشکده از سال 1309به عنوان مدرسه‌ی عالی پست شروع به فعالیت کرد و پس از گذراندن عناوینی چون مدرسه‌ی عالی پست و تلگراف، اکنون به عنوان دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات مشغول فعالیت است و از سال 1390 تاکنون 1500 نفر از این دانشکده فارغ التحصیل شده‌اند.

رییس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، گفت: در حال حاضر دو پردیس یکی در تهران و دیگری در اصفهان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به آزمایشگاه‌های مختلفی که در این دانشکده دایر است، اظهار کرد: در حال حاضر امکانات کمک آموزشی و رفاهی برای یادگیری بهتر دانشجویان دانشکده در نظر گرفته‌ایم.

رییس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، پیرامون سهم دروس آزمایشگاهی و نظری در رشته های این دانشکده، گفت: حدود 60 درصد سهم دروس ما آزمایشگاهی و کارگاهی و 40 درصد دروس هم نظری است.

وی خاطرنشان کرد: ما دومین دانشگاه کشور هستیم که عضو اتحادیه‌ی جهانی مخابرات است و در این راستا هم دوره‌هایی را برگزار کرده‌ایم.

یزدانیان گفت: تبدیل شدن دانشکده به مرجع ارائه‌ی آموزش‌های کاربردی مهارتی ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله چشم اندازهای ما به حساب می‌آید.

وی پیرامون دلایل یادگیری الکترونیک برای دانشکده، گفت: کنترل هوشمندانه و مستقل به وسیله‌ی دانش پذیر، جذب بیشتر منابع آموزشی و عملکرد بهتر آموزشی حوزه‌های نظری از جمله موارد اهمیت این نوع یادگیری است.

یزدانیان در رابطه با چشم انداز دانشکده با توجه به وظایف محوله به آن در زمینه‌ی یادگیری الکترونیکی، تشریح کرد: مخاطبین شاغلی که امکان حضور در کلاس‎‌ها را ندارند می توانند از این دوره ها استفاده کنند، همچنین تنوع دوره‌ها بیشتر است و به دلیل بعد مسافتی و مکان دانشکده، شاید امکان رفت و آمد سخت باشد.

یزدانیان ادامه داد: ما به دنبال رفع ابهامات هستیم تا بازار خوبی را برای آموزش و بازار اشتغال فراهم آوریم.

یزدانیان در پایان از همکاری مشترک دانشکده و انجمن یادا در یک مجله‌ی علمی پژوهشی خبر داد و گفت: به زودی با همکاری انجمن یادا یک مجله‌ی علمی پژوهشی در زمینه‌ی یادگیری الکترونیکی منتشر خواهد شد.

***

878640cookie-checkتشریح چشم انداز دانشکده‌ی پست و مخابرات در زمینه‌ی یادگیری الکترونیکی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.