مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

اولین نشست برخط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی ظهر امروز شنبه در نخستین کنفرانس خبری آنلاین خود به صورت همزمان پاسخگوی سوالات خبرنگاران از سرتاسر ایران بود.

وی در ابتدای این کنفرانس خبری آنلاین ایده برگزاری این کنفرانس برخط را با هدف اجرای عدالت رسانه ای عنوان کرد و افزود: از این طریق امکان دریافت و انعکاس نظرات و سوالات خبرنگاران از سراسر ایران وجود دارد و تمام مسوولین و کسانی که امروز باید در حوزه کاری خود پاسخگو باشند می توانند از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات برای این منظور استفاده کنند.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی  درباره تشکیل نظام مهندسی IT  ، گفت : با توجه به تحولات و تغییرات ایجاد شده در این حوزه ایجاد نظام های صنفی به عنوان یک مطالبه مطرح است و تاکنون نیز با توجه به ظرفیت های ایجاد شده نظام مهندسی در این حوزه شکل نگرفته است و به همین منظور  معاونت فناوری و نوآوری این وزارتخانه در حال پیگیری موضوع است .

وی درباره مشکلاتی که کسب و کارهای نوپا برای فعالیت خود با آن مواجه هستند نیز با تاکید به اینکه زیست بوم مناسب برای فعالیت این کسب و کارها باید در کشور ایجاد شود، اظهارکرد: توسعه زیرساخت ها و دسترسی ها وظیفه وزارت ارتباطات بوده که هم اکنون تمام شهر های کشور به نسل 3 و 4 تلفن همراه دسترسی دارند و گام بعدی نیز ایجاد زیست بوم فعالیت این کسب و کارها مانند تدوین قوانین و مقررات و ایجاد مشوق ها است .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به برنامه های این وزاتخانه برای تسهیل در ایجاد زیست بوم کسب وکارهای نوپا اشاره کرد و افزود : ایجاد مراکز توانمند سازی کسب و کارهای نوپا در تمامی استان های کشور یکی از برنامه های وزارت ارتباطات در این زمینه است .

وی راه اندازی یک شعبه از پارک علم وفناوری ICT  سجاد در اردیبهشت ماه سال 97 در مشهد را گام دیگر وزارت ارتباطات در این حوزه بیان کرد و گفت : برنامه داریم که در این شعبه از پارک سجاد شرکت های نوپا با حجم 500 میلیونی بازار وارد و با حجم 5 میلیارد تومانی خارج شوند.

آذری جهرمی، طرح تکاپو را یکی دیگر از گام های دیگر وزارت ارتباطات با همکاری وزارت کار و اموراجتماعی عنوان کرد که برای ایجاد زیست بوم مناسب کسب و کارهای نوپا در کشور در حال پیگیری است .

880270cookie-checkاولین نشست برخط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.