مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کارگزار بیمه کیست و چه نقشی به عهده دارد؟(1)

[box]مخابرات ما- با توجه به عقد قرارداد های بیمه ای ، اطلاعاتی پیرامون بیمه می تواند برای همکاران ما مفید باشد. ابتدا از کارگزاری بیمه شروع کرده ایم.[/box]

بخش اول

مخابرات ما- هر ساله هنگام عقد قرارداد بیمه های تکمیلی بحث هایی سر می گیرد که ما با کم اطلاعی فقط شنونده آن هستیم.امسال تصمیم گرفتیم دنبال این تعاریف و اصطلاحات برویم تا ما و شما بدانیم در پس این کلمات چه مفاهیمی نهفته است و ما بعنوان سرویس گیرنده چه وظایفی داری.

کارگزار بیمه اولین اصطلاحی بود که با آن برخوردیم.شاید برای اولین بار سه یا چهار سال پیش این اصطلاح را شنیدم.این نام ها بسادگی میلیاردها تومان پول جابجا می کنند ضمن اینکه ممکن است خدمات خاصی نیز به مشتریان ارائه کنند.

 

کارگزاری بیمه چیست؟

در گوگل با این نام جستجو کردیم.اولین تعریفی که بصورت جداگانه در سمت چپ این جستجو نوشت این بود:

 

[box]کارگزار بیمه، شرکت یا موسسه‌ای است، که در مقابل دریافت کارمزد از شرکت بیمه‌گر، واسطه انجام معاملات بیمه، بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر بوده و فعالیت آن، منحصر به ارائه خدمات بیمه‌ای می‌باشد. ویکی‌پدیا[/box]

تصویرش را هم ببینید.

 

به این نیز اکتفا نکردیم.به سراغ کارگزاران بیمه رفتیم.تمام این افراد یا موسسات فقط متن مشترکی را در سایت خود گذاشته بودند که کاملا یکسان بود.

بر اساس این تعاریف کارگزار بیمه:

1- دستمزدش را از شرکت بیمه می گیرد.

2- به بیمه خواه خدمات اطلاعاتی می دهد.

 

 

حالا مفاهیم پیچیده بیمه ای را کنار می گذاریم و به نعاریف معمولی بین خودمان می پردازیم.

کارگزار بیمه یک واسطه است که معمولا با توجه به چرخه خدمات دهی در کشور، پس از عقد قرارداد کارش پایان می یابد اما معمولا برای اینکه مبالغ دریافتی تعریفی داشته باشد یک نماینده در هر مرکز بزرگ (مثلا مرکز استان) ممکن است بگذارد تا در خدمات دهی شرکت بیمه تسهیل کند!

اجازه بدهید به تعاریف قانونی تری از کارگزاری بیمه بپردازیم:

همانطور که می بینید در شورای عالی بیمه, برای تعریف آیین نامه کارگزاری بیمه، آن را دلالی تعریف می کند.این تعریف دقیقا در کشور ما کاربردی است. در حقیقت پس از عقد قرارداد بین بیمه شده و شرکت بیمه، این دلال کارش پایان می یابد.

آیا در همه کشورها چنین است؟

آیا همیشه و همه جا باید کارگزار بیمه وارد ماجرا شود؟

اصولا در قراردادهای بیمه ای مانند مخابرات نقش کارگزاری بیمه چیست؟

کمک کارگزاری پس از عقد قرارداد چه باید باشد؟

و …..

سوالات مشابه را در مطالب بعدی خواهید خواند.

 

بخش دوم بسیار خواندنی تر خواهد شد! مطمئن باشید!

 

882140cookie-checkکارگزار بیمه کیست و چه نقشی به عهده دارد؟(1)

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.