مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارش اول- پرسش و پاسخ صریح مدیران و کارکنان خراسان رضوی با مدیر عامل در مشهد.

مخابرات ما- سفر مدیر عامل مخابرات ایران به مشهد باعث شد جلسه ستادی مخابرات خراسان رضوی تبدیل شود به جلسه ویژه دیدار با مهندس صدری.

در این جلسه ابتدا مهندس کارگزار گزارشی از فعالیتهایش ارائه کرد پس از آن مهندس صدری توصیحاتی داد اما مهمترین بخش آن جلسه پرسش و پاسخ صریح مدیران مخابرات خراسان رضوی با مهندس صدری بود. در حقیقت پرسش و پاسخ نبود گفتگوی دو طرفه مدیر با کارکنان بود.

.

سوال اول- مهندس موذن رئیس مخابرات گناباد گفت:

بصورت راهبردی وظیفه شرکت مخابرات و مدیرانش را در رابطه با  تعهدات مشخص کنید.مثلا فرماندار گمان می کند ما هنوز دولتی هستیم و زیر نظر وزارت ارتباطات.این را یک بار برای همیشه مشخص کنید لطفا.

ما توسعه اساسی امکانات در طی این سالها نداشته ایم بویژه در روستاها.برای توسعه امکانات هم دستوراتی بدهید.

موضوع بعدی سرویس های ارزش افزوده است.برای این سرویس ها خیلی با مردم درگیر  شده ایم.مخابرات ایران با شرکتی مثل شادیانه قرارداد می بندد ما  اصلا خبر نداریم.یک مرتبه در روستایی با 70 کیلومتر فاصله از شهر متوجه می شویم که یک بچه یا نوجوان 500 هزار تومان هزینه روی دست پدر و مادر گذاشته. برای تمدیدش هم بصورت اتوماتیک تمدید می شود.با یک تماس بچه ها دوماه تمدید میشود سرویسش.

 

مهندس صدری می گوید:

این توفیقی است که مردم ما را بعنوان تک برند می شناسند.یکی از سیاست های اصلی ما تعامل است.اولین تعامل با رقباست.اف سی پی ها اپراتور ها و …. بعنوان رقیب به آنان نگاه نمی کنیم.

هیچ شرکتی قدرت رقابت با مخابرات ایران را ندارد منتهی باید از امکانات درآمد کسب کنیم.راهش این است که به رقیب سرویس بدهیم پولش را بگیریم. اهمیت ویژه به کالای اساسی بدلیل شعار سال و کلام مقام معظم رهبری خواهیم داشت.

من انتظار و توقعم از کارکنان خودمان خیلی بیشتر از اینهاست بهمین دلیل مشاوران خارجی را متوقف کردیم.جاهایی که بچه های ما می توانند کار را انجام دهند نیازی به مشاور خارجی نداریم.حتما از نیروهای اداری استفاده میکنیم.تعامل از اصول اساسی ماست با تولیدکنندگان محتوا یا صاحبان مجوز ها.

نگهداری سایتهای همراه اول را گرفته ایم.حالا اگر لازم شد نگهداری رایتل و ایرانسل را هم داشته باشیم بهتر است.اگر نگهداری آنها را هم ما انجام دهیم با این کارها هم درآمد داریم هم نیروی انسانی کار خواهد داشت.

این جزو سیاستهای ماست.ما با همه مراکز دولتی باید تعامل داشته باشیم.فرمانداری نمایندگان مجلس.البته شرکت چارچوب و اصولی دارد.

من فکر میکنم   باید در دوره جدید شرح وظایف و ساختار منطقی را همراه با یکپارچگی و بدلیل یکپارچگی دوباره بررسی کنیم.در چارچوب نیروی انسانی هم باید دوباره شرح وظایف مشخص کنیم..مثلا رئیس گناباد بداند چه وظیفه ای داشته .یک مرتبه مدیر منطقه از او چیزی نخواهد که جزو وظایفش نبوده.

در موردارزش افزوده  حرف شما را قبول دارم باید معاونین تجاری استانها و مخابرات ایران دائم در تماس باشند.ممکن است سرویسی را که در تهران ارائه میکنیم در گناباد با این قیمت نباشد.هر منطقه ای سرویس خاص می خواهد با قیمتی خاص خودش.ما میخواهیم سرویس ها را منطقه ای یا شهری تعریف کنیم.

 

رئیس گناباد کاملا پاسخش را نگرفته بود لذا گفت:

بیشتر روستاها الان دنبال همراه اول هستند.روستاهایی که همراه دارند دنبال 4G هستند خیلی از شرکتها بدنیال سرویسهای مخابراتی و  دیتا هستند و می خواهند دولت سوبسیدی بابت آن بدهد.منظور من اینهاست. یا همان USO  را جا بیندازید.

.

مهندس صدری:

هر روستانی در قالب USO  می گنجد  اطلاع دهید وزارت ارتباطات مسئول آن است بودجه ها دست آنهاست ولی ما کاملا هماهنگیم.هر جایی  که ما نتوانیم هزینه بدهیم آنها آمادگی دارند هزینه کنند.این مطالبات مردم است البته شما هر قدر بتوانید در روستاها امکانات فراهم کنید مهاجرت کمتر می شود.درآمدتان هم بالاتر می رود.

ما امکانات خوبی داریم که می توانیم با دیگران همکاری کنیم مثلا همین کاری که با های وب کردیم چند تا روستا را آنها راه انداختند و ما رومینگی راه انداختیم .یا همین طرحی که آقای کارگزار روی همراه اول میخواهد انجام بدهد می توانیم با های وب انجام دهیم هر کسی هم سهم خودش را بردارد. این همکاری ها باعث می شود فقط یک بار برای توسعه هزینه شود بقیه هم از همان امکانات استفاده کنند.کار آنها راه می افتد ما هم پولمان را میگیریم.

 

سوال بعدی – مهندس رضائی مدیر شهرستان تربت حیدریه:

در دو زمینه خواهش دارم توضیح بدهید.یکی توسعه شبکه شهری مشکل داریم تعامل ما با مدیران شهری خوب است آنها نیز متقاضی امکانات تلفن ثابت هستند.مناطقی در شهرها هست که نیاز به توسعه دارند.کافوی مسی داریم آنجا  که باید تبدیل به نوری شود.

دوم یک بار برای همیشه مشکل ما را با کارگزاران حل کنید.اگر با مخابرات هستند ….

.

مهندس صدری بلافاصله گفت: هستند ….

.

سوال کننده ادامه داد:

اگر هستند پس اینها امکانات نیاز دارند دریل, پیچ گوشتی, انبردست تجهیزات نگهداری نیاز دارند.

.

مهندس صدری:

بحث کارگزاران روستایی یکی از دغدغه های ما است ولی تعداد زیاد کارکنان کارگزاران و نیروهای شرکتی کار را سخت کرده است. ما از طیف مشابه کارگزاران روستایی, در خدمات اول مخابرات داریم در شسکام هم داریم پیمانکاران محلی هم هستند ضمن اینکه کارگزاران روستائی هم هستند.اینها همه جزو خانواده مخابرات هستند ما واقعا بدنیال رفع مشکلات این دوستان هستیم منتهی چیزی نیست که بگوییم یک شبه همه کارها درست می شد. عدد کوچکی هم بخواهی اضافه کنی باید برای صد هزار نفر اضافه کنی کار راحتی نیست سهامداران ما هم توقعی دارند.من اطمونان دارم سهامداران ما هیچکدام راضی نیستند بقدر یک ریال در حق کسی اجحاف شود تا سودی به آنها برسد.اعتقادی به این نداریم.ولی باید  تدبیر کنیم و چنین کاری در حال انجامش هستیم

مثلا همین بازنشستگی فوق دیپلم به پایین رقم بزرگی می شد.ولی آنها که  بازنشسته می شوند هم خقی دارند او میخواهد پاداشش را بگیرد برود دنبال زندگیش.بالاخره باید دنبال راه حلی باشیم که دو طرف ضرر نکنند.همه 60 هزار نفر بتوانند با خیال راحت بازنشسته شوند  ما هم مکلف باشیم حق و حقوق آنان را در موقع خودش بدهیم.

با کارگزاران هم صحبت کرده ایم.امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر هر چه سریعتر هر چه سریعتر نتیجه ای بگیریم.حق کارگزاران و پرسنل اگر در چارچوب قانون باشد دنبال راهی هستیم که مشکلشان را حل کنیم.

.

خانم پویا از بندرعباس. برای ریارت به مشهد آمده بود.او مهمان خراسانی ها شده بود.

یکی از نمایندگان هستم قرار بود ملاقاتی با شما داشته باشیم تا الان ممکن نشده. به نمایندگی از نیروهای استخدامی در سال 92 می خواهیم تکلیف این افراد روشن شود …

 

[box]سردبیر- هم مطلب طولانی شده هم من خسته شده ام هم شب گذشته است. ضمن اینکه از آن سو در حال ساخت برنامه صوتی و تصویری هستیم که جمعه حوالی ظهر منتشر می شود.

بخش بعدی این جلسه را فردا شب بخوانید.

[/box]

 

 

 

888300cookie-checkگزارش اول- پرسش و پاسخ صریح مدیران و کارکنان خراسان رضوی با مدیر عامل در مشهد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.