مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارش سوم- پرسش و پاسخ سردبیر مخابرات ما با مهندس صدری در جلسه.

[box]مخابرات ما- حالا باید سراغ بخش سوم از این پرسش و پاسخ برویم.آنجا که سردبیر سایت مخابرات ما سوالاتی مطرح کرد که سوال همه است.[/box]

 

مهندس علی آرشیان- اداره برنامه ریزی:

اولا خوشحالیم که شما پس از سالها حرفهایی می زنید که ما خوشمان بیاید. شما خوشبختانه از چیزهایی میگویید که با هم اتفاق نظر داریم.اما به چیزی بیش از خوش آمدن نیاز داریم!

مهندس صدری (وسط حرف سردبیر آمد و گفت): شما هم چیزی بگویید ما خوشمان بیاید.

مهندس آرشیان: آخر حرفهایم شما قطعا خوشحال خواهد شد.

در حال حاضر بویژه بعد از شروع شال 97 باید ما روی مصادیق صحبت کنیم.یعنی وضع کارکنان چنین است, وضع شرکت چنان است, اینها همه درست! ما باید طرح و برنامه ای داشته باشیم تا هر کسی که می خواهد کاری انجام دهد وظیفه اش را بداند.وظیفه بنده در کل مجموعه شرکت برای کسب درآمد چیست؟

بعد از آمدن شما باید تغییری در کار من ایجاد شده باشد …

مهندس صدری: (باز هم کم صبر, وسط حرف آمد) این همان شرح وظیفه است که قبلا صحبتش را کرده ایم.

مهندس آرشیان: حالا اجازه بدهید من ادامه بدهم.حرفهایم کامل   و کلام منعقد شود, بعد منتظر جواب می مانم.

مثلا تا وقتی که موضوع اختلاف  رفاهیات فعلی و رفاهیات گذشته با کارکنان رسمی به جایی نرسد ته دلشان گرم نمی شود.کسی نمی گوید شما همین الان میلیاردها تومان به ما بدهید.ولی برایش طرح و برنامه داشته باشید.شما بگویید من این موضوع را پذیرفته ام اگر شرکت پولی داشت خواهم داد.ولی اصل موضوع را مبهم نگذارید.

در مورد شرکتی ها هم همین است در مورد قراردادی های 92 هم همین است.اصل برنامه شما ابهام دارد.

موضوع بعدی این است که ما از خودی بیشتر ضربه می خوریم.دولت از طریق سازمان خصوصی سازی قوانینی مصوب می کند که به ضرر مخابرات است.همین طرح اخیر برای تعیین قیمت اینترنت, با کدام وجه مخابرات سازگاری دارد که ما تمام مشتریان روستایی خود را از دست داده ایم در شهرستانهای کوچک مشتریانی که توان پرداخت 20 هزار تومان یا 40 هزار تومان نداشته اند از دست می دهیم.در حقیقت باید با دولت صحبت کنید شیوه هایش را عوض کند.

دیگر اینکه برخی از قوانین ما متناسب با شرکت خصوصی نیست.ما خصوصی شده ایم اما قوانین ما دست و پا گیر است.در شرکت خصوصی مدیر تصمیم میگیرد خودش هم پاسخگوست اما در اینجا مثلا مدیر منطقه یک سری قوانینی دارد که نمی تواند بر اساس آن عمل کند.اینجا باید برحی از قوانین تغییر کند تا بتوانیم با مردم مراوده داشته باشیم  مدیر بتواند کار مثبتی انجام دهد.

خارج از این موضوعاتی که گفتم بحث دیگری هم دارم.اصلا کاری به بحث شرکتی و رسمی ندارم اما چشم مخابرات امور مشترکین است.امور مشترکین منظر شما در مقابل مردم است اما آنجا کارکنانی کار میکنند که حقوق یک میلیون و دویستی تومانی می گیرند و ناراضی هستند.تا کاری برای اینها نکنیم اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.

از طولانی شدن حرفن عذرخواهی میکنم.

 

مهندس صدری: حرفهایی که گفتید من قبول دارم.ما اصلا مبهم با کسی صحبت نمی کنیم.من از اولش هم گفته ام. برای اینکه نشان بدهم چیزی را قبول کرده ام نیازی نیست که حتما قسم حضرت عباس(ع) بخورم. وقتی میگویم قبول است, قبول است دیگر.

منتهی برای اینکه من بتوانم این را به نتیجه نهایی برسانم باید بروم نزد هیئت مدیره ای که واقعا حامی من است .

یکی از افتخاراتم این است که هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران این دوره بطور کامل مرا حمایت می کند.از رئیس هیئت مدیره تا دیگر اعضایش بواقع اختیاراتی به من داده اند که همان حرف اول و آخر را بزنم.

دوستان خوبمان در دایره آبی در حین پرسش و پاسخ، با لطف تمام چنین عکسی را گرفتند و روی کانال خود گذاشتند. واقعا محبت کردند.

مهندس آرشیان: البته این افراد بویژه مهندس صفری رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران صراحتا به این موضوع اشاره کرده اند و بارها آن را گفته اند ….

مهندس صدری- مدیر عامل :

بله! منتهی شاید ما بقدر کافی جسور نیستیم که صراحتا بگوییم این بشود یا نشود.خدا انشا الله آن جسارت را به ما بدهد (بصورت طنز لطیفی بود) .ولی آنها اختیار را به ما داده اند.

نکته ای که شما گفتید در مورد سازمان تنظیم و دولت, باید بگویم ما در حال حاضر تعامل بسیار بسیار بسیار خوبی با حوزه وزارت ارتباطات داریم.ما سال گذشته -البته من تا نتیجه نگیرم معمولا اعلام نمی کنم ولی اینجا این را می گویم که شما در جریان باشید – جلسه ای دو سه ساعته با آقای … (روی نوار صدا مفهوم نبود)  داشتیم حدود 16-17ذمورد ذکر کردیم که ما روی آن حرف داریم.در حوزه های مختلف. حتی چیزهایی که بقل شما از قبل تصمیم گرته شده است.در حال حاضر ما تیمی را آماده کردیم که از سوی دو طرف (ما و آنها) کار می کنند.البته ما عجله داریم.آنها هم باید چارچوب کاری خودشان را رعایت کنند ولی فکر میکنم ما تمام مواردی که با حوزه وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات داریم سه ماه تا شش ماه حل می شود.باید ساز و کارش پیدا شود.قول می دهم به شما که اینها همه بر طرف می شود.

ما باید شرایط جامعه خودمان را هم در نظر بگیریم.سازمان تنظیم و زیر ساخت هم برای مواردی مثل قیمت اینترنت میدانند که ممکن است در جاهایی به صرفه و صلاح نباشد اما شما چیزی را که در جامعه اعلام کرده اید نمی توانید فوری تغییر دهید.جامعه قدرت پذیرش آن را ندارد.

در صورتی که شما شرایط تورم و همچنین وضعیت دلار را  می بینید , به هر کسی هم بگویید که در طی چند سال گذشته بجای اینکه قیمت سرویس من بالاتر برود کاهش داشته است حرفتان را می پذیرد.اما  فرهنگ سازی هم نیاز دارد.من این را در سازمان تنظیم مقررات هم گفتم اینجا هم تکرار میکنم در دنیا  قیمت اینترنت موبایل گرانتر از اینترنت ثابت است. ولی در کشور ما ناگهان اپراتوری اینترنتش را گیگی هزار تومان عرضه می کند در حالیکه قیمت ثابتش گیگی 700 تومان است. نتیجه آن معلوم است.کسی که گوشی موبایل دستش است وقتی به خانه رسید انگیزه ندارد برای 300 تومان, از خط موبایل روی خط ثابتش تغییر وصعیت بدهد.با توجه به اینکه سرعتش هم از ثابت بیشتر است.

باید این موارد فرهنگ سازی شود.

آقای جهرمی وزیر ارتباطات, در این کار هم خودش تجربه کافی دارد هم صاحب ایده است در مدت کوتاهی این مواردی که شما گفتید حل میشود انشا الله.

 

مهندس آرشیان:من حرفهایم را جمع بندی کنم.از شما تشکر میکنیم از وقتی آمده اید فضای خوبی بین همکاران ایجاد شده است .

مهندس صدری: خدا کند بتوانیم ادامه دهیم …

مهندس آرشیان: انشا الله ادامه می دهید. البته اگر بخواهیم ادامه دهیم باید امیدوار باشیم. ما هم اگر شما را امیدوار نبینیم چه کنیم!

مهندس صدری: من که امید دارم.هرگز هم ناامید نشدم!

مهندس آرشیان: ما کارکنان برای هیچ مدیری کم نگذاشته ایم.در هر شکلش هر کاری از دستمان بر می آمده انجام داده ایم.برای شما هم همینطور است.انشا الله برنامه های شما محقق شود و ما هم روز خوش ببینیم.

مهندس صدری-: انشا الله! خوشی و روز خوش ما هم وقتی است که کلیه پرسنل مخابرات راضی باشند و مردم هم از سرویسی که می گیرند راضی باشند. این روز خوش ماست. من وقتی وارد امور مشترکین می شوم -برای بازدید های دوره ای – از دو جنبه به من سخت می گذرد هم بخاطر مردم هم بخاطر پرسنلی که آنجا هستند.این وضعیت تغییر میکند.

مهندس آرشیان: همینجا بچه های شرکتی کنار من هستند.به من گفتند و از من خواستند که از طرف آنها از شما تشکر کنم.اینجا چون میکروفون دست من بود دوستان از من خواستند که این نکته را اعلام کنم.

مهندس صدری: شما سخنگوی شرکت هستید؟ (به شوخی)

مهندس آرشیان:- نه سخنگوی مردم هستم! (به جدی)

*************************

این مطلب طولانی شد.بخش بعدی دقایقی بعد منتشر می شود.

 

888700cookie-checkگزارش سوم- پرسش و پاسخ سردبیر مخابرات ما با مهندس صدری در جلسه.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.