مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

یک بررسی و یک گزارش-بازنشستگی در مخابرات 97.(2) – کارشناسی و بالاتر

مخابرات ما – همانطوری که در مطلب قبلی توضیح داده ایم  طرح بازنشستگی دارندگان مدارک فوق دیپلم و کمتر ,همچنین مشاغل قائم بفرد یا فاقد سازمان روی میز است و مراحل آخر را میگذراند.

مطلبش را اینجا بخوانید.

 

در این مطلب مشاغل قائم بفرد را توضیح میدهیم و بعد به مشاعل کارشناسی و بالاتر می پردازیم.

 

احتمالا در طرحیکه برای بازنشستگی مصوب می شود مشاغل قائم بفرد یا همان مشاعلی که ردیف در ساختار فعلی ندارند هم می توانند از طرح بازنشستگی تشویقی استفاده کنند.

اما از آنجا که مشاغل زیر لیسانس هزینه هایی برای شرکت دارد, ضمن اینکه با بازنشستگی این همکاران, شرکت بشدت کمبود نیرو خواهد داشت بنظر می رسد احتمال تصویب طرح کلی بازنشستگی برایسانس و بالاتر وجود نخواهد داشت.در حال حاضر نگاه مدیران مخابرات این است مگر اینکه چیزی در این میان تغییر کند.

چه چیزی این قواعد را بهم می ریزد؟ مشاغل قائم بفرد, عدم وجود سازمان برای فرد در ساختار، عدم تاثیر مدرک تحصیلی فرد در حوزه فعالیت آینده شرکت, کم شدن توانائی فرد برای تاثیر گذاری از جمله عواملی است که ممکن است طرح خاصی را به روی میز مدیران بکشاند.

برای خودم این سوال پیش آمد که آیا ممکن است بنا به نظر یک مدیر, در حقیقت با جلب نظر مدیر منطقه, یا واحد بتوان بازنشسته شد؟معنی و مفهوم عدم توانائی همین است دیگر!

تحقیقات بعدی نشان داد که مخابرات اصلا نمی خواهد مدیران را در فشار یک تصمیم قرار دهد.بلکه برای این امر قوانین شفاف و روشنی خواهد گذاشت که به تصمیم فرد بستگی داشته باشد.

بهر حال بنظر می رسد برای کارشناس و بالاتر طرح فراگیری وجود ندارد. مدیران فعلی طرح سال 92 را مناسب و موفق نمی دانند به نظر آ«ها این طرح در مدارک بالاتر باعث شد بسیاری از کارشناسان خوب مخابرات از چرخه فعالیت خارج شوند و به شرکتهای رقیب بروند.

البته سال گذشته وقتی از مدیران ارشد شرکت در این مورد تحقیق کردم احتمال میدادند که طرحی در شش ماهه اول وجود داشته باشد.مثلا مهندس صدری در جلسه ای اعلام کرده بود که ما باید برای همه افراد برنامه داشته باشیم.بطوریکه هر کس می خواهد بازنشسته شود بتواند با شرایط مناسب جدا شود.

مهمتر از همه! مخابرات از نظر منابع مالی برای این هزینه ها در تنگناست!

بنابراین باید بمانیم و ببینیم.

889440cookie-checkیک بررسی و یک گزارش-بازنشستگی در مخابرات 97.(2) – کارشناسی و بالاتر

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. رضا می گوید

    سلام لطفا” بازنشستگی را اختیاری بکنید تاهرکس مایل به بازنشسته شدن هست بادریافت پاداش بازنشستگی بازنشست شود.

نظرات بسته شده است.