مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارشی از طبقه بندی مشاغل در شرکت مخابرات ایران.

مخابرات ما- از ابتدای سال 97 اولین سوال دوستان شرکتی این بود: از طبقه بندی چه خبر؟

همه می خواهند بدانند طبقه بندی مشاغل برای نیروهای شرکتی متوقف شده است یا خیر!

میدانم که بعد از نوشتن این مطلب دهها سوال ریز و درشت به ذهن شما می آید اما من فقط همینقدر می توانم برای شما توضیح بدهم.استانها اطلاعات بیرون نمی دهند.آنقدر سخت گرفته اند که به نیروی انسانی مخابرات ایران هم اطلاعات نمی دهند!! اینکه جدی نبود ولی بدلایلی اجازه بدهید آنقدر حرف بزنم که فقط خیال شما را راحت کنم.

طرح طبقه بندی مشاغل متوقف نشده است.

هیچ مدیری بنای بر متوقف کردن طرح را ندارد.

مهندس صدری از وقتی آمده با این طرح مخالفت نکرده.

مهندس دیانی خودش پایه این طرح را ریخته (البته با همکاران و مدیران نیروی انسانی) بنابراین هرگز با آن مخالف نیست.

هیچ نیروی منفی بر سر این کار وجود ندارد.

فقط به نظر می رسد که مدیر عامل باید در مقابل استانهایی که کند کار میکنند عکس العمل شدید داشته باشد.

گفته می شود نیمی از استانها اطلاعات نهایی خود را به مخابرات ایران داده اند که آنها هم در حال بررسی نهایی آن هستند.وقتی می گویم اطلاعات نهایی منظورم این است که کار نهایی شده.حتی نمرات ارزیابی را هم داده اند لذا باید مخابرات ایران آن را با شرکت خدمات اول یا شسکام نهایی کند.

بنابراین با صراحت و با اطلاع به دوستان شرکتی توصیه میکنم به شایعات منفی توجه نکنند.برخی از استانها نفعشان در عدم اجرای این طرح است بنابراین ممکن است کند عمل کنند اما شما به جای اینکه عصبی و افسرده شوید از طریق کامنت گذاری در مخابرات ما و ارسال نظر برای مهندس صدری ایشان را مجاب کنید به استانها کمی سخت بگیرد.

من مدتهاست نقطه مشکل را به شما نشان داده ایم.صد البته خودمان هم تلاش زیادی داشته ایم برای رسیدن به هدف.اما واقعیت این است که شواهد نشان میدهد در حوزه نیروی انسانی  مخابرات ایران, همکاران پر نلاش ما, ساکت و آرام, بدون توقع و انتظار بشدت در حال کار هستند.باید از آنان تشکر کنیم و به مدیر عامل این شرکت این تلاش را نشان دهیم.

حمایت او در این زمان ضروری است.

ضمنا همین الان شنیدم (11  شنبه شب) دو استا ن در مرحله عقد قرارداد هستند ولی من اسمشان را نمیدانم.

889490cookie-checkگزارشی از طبقه بندی مشاغل در شرکت مخابرات ایران.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
68 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام جناب اقای سردبیر
    از طبقه بندی خدمات اول استان زنجان هیچ خبری نیست.
    باتشکر از راهنمایی شما

  2. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر محترم
    مسئولین استان اصفهان میگن که بچه های امور مشترکین شامل طرح طبقه بندی مشاغل نمیشن آیا این موضوع صحت داره یانه.

  3. شرکتی می گوید

    با سلام
    این پیام محرمانه هست لطفا اگه جوابی دارید برای خودم بفرستید .ممنونم
    من منصوره لیسانس برق از دانشگاه بابل و فوق لیسانس مدیریت هستم .از سال ۸۵ به امید استخدام اومدم اداره مخابرات .الانم توی سالن دستگاه مشعول کار هستم از مازندران ..خبرهای خوبی نشنییدیم .بعد اینکه تهران خواست تا مازمدران لیست رو تصحیح کنه آقای قنبرزاده فرمودن فعلا طرح کنسله .این دو حالت داره اگه خوشبینانه باشه اینه که ایشون میخواد یه کاری برای فنی ها که سالن شاملش نمیشه انجام بده یا اینکه چون نورچشمی ها شامل حالشون نمیشه داره مقاومت میکنه .تو رو به هر کی میپرستی از شرایط مازندران بگید .خیلی شرایط حساس هست .بدجور گیر افتادیم اینجا .ممنونم

  4. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر جان
    متاسفانه ما نیروهای شرکتی قلبمون سیاه شده از بی عدالتی . یه وکیلی یه روز بهم گفت چرا زمانی که مخابرات سال ۹۱ نیرو از بیرون وارد کرد نرفتین شکایت کنین اهی کشیدم تو این مملکت حتما باید دستت یه جا بند باشه که حرفت به جایی برسه . چند تا از همکارای استخدامی ۹۲ همکار ما هستند حالا حقوقی که میگیرند نوش جانشون بگذریم از اینکه همین چند عزیز با درصدهای پدرانشان به جایگاهی رسیدند و اونطور که ازشواهد هم پیداست رتبه علمی برتر نبودند اما بیایید ببینید وبشنوید که چه حرفهایی میزنندو نوک دماغشان را میبینند منکه حسابی اذیت میشوم .همین چند روز پیش بود که یکی از اینها میگفت ما نخبه بودیم که در آزمون قبول شدیم .یکی نیست به اینها بگه برادر من تا اونجایی که ما میدونیم ته نخبگی تو آزمون نمره ۲۸ بوده .اونوقت من تو دانشگاه تو رشته خودم نفر دوم بودم همچین روزگاری دارم به خدا یه فایل اکسل رو بلد نیستن روش کار کنن بعد پز نخبگی میدن .تو رو خدا حداقل به این بزرگواران بگید اینقدر ما رو اذیت نکنن با این حرفهاشون ما کارمند امروز و دیروز نیستیم اگر هم مثل این اقایون امروز نخبه نبودیم دلیلش فقط اینکه بابامون تو جنگ سالم مونده …..

  5. خصوصی می گوید

    توی بعضی استانها شسکام بهتراز تی سی تی کارمیکنه . مسیولینش هم ارتباط بهتری دارن با نیروها .

  6. ناشناس می گوید

    خدا کنه انجام بشه تی سی تی یا شسکام فرقی نداره

  7. خصوصي مخابرات می گوید

    دوستان خبر دارين كسايي كه توي خراسان رضوي طبقه بندي ميشن ميرن زير نظر شسكام طرح جديد مخابرات خراسان براي پاي مال كردن حقوق نيروها .

  8. ناشناس می گوید

    بعد از سالها که قراره طبقه بندی انجام بشه بصورت کاملا زیر پوستی دارن قرارداد این دویست سیصد نفر و میدن به شسکام.این یعنی تداوم بدبختی و ازبین رفتن سنوات چندین ساله با تی سی تی . و آینده زیر دست فرزندان رسمیا

  9. ش می گوید

    بعد از ليسانسها نوبت فوق ديپلما ميشه ؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خودت هم میدونه که نه

  10. توانا می گوید

    سلام سردبیر محترم یه سوال داشتم این که این طبقه بندی شامل چه کسانی میشود ممنون میشم از پاسخ شما سردبیرپر تلاش

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قبلا اینا همه رو توضیح دادیم
      مطالب قبلی رو جستجو کنین لطفا

  11. ناشناس می گوید

    اقای سردبیر در نامه ای که مهندس صدری به استان ها اعلام کرده بودن پاسخگویی ۲۰۲۰و۱۱۸ هم شامل طرح بودن چرا نظرشون عوض شد به خدا ظلمی که پیمانکارهای ۲۰۲۰شرکت مخابرات استان قم دارن به نیروهاشون بلخصوص شرکت پیشگام گستر ارتباطات ایرانیان با حقوق ۶۰۰ هزارتومان از طریق کاهش ساعت کاری و هزار ترفند که جای گفتنش واقعا اینجا نیست توروخدا حداقل اگه جزو طبقه بندی نیستیم حداقل یه نیروی رسیدگی یا مسئول مهم بزارن که این پیمانکارهای ظالم رو کنترل کنند به خدا دیگه خسته شدیم حق اعتراض نداریم حرف بزنیم میگن اخراج

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اگر میتونین اون نامه رو برای من هم بفرستید اگر نمیشه شماره شو بهم بدین

  12. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر جان میدونم سوال تکراری دارم میپرسم ولی باور کنید شما جای ما که چند ساله داره بهش ظلم میشه بودین همینقدر منتظره خلاصی از دست پیمانکار میشدین خلاصه سرتونو درد نیارم از استان قم خبری هست اصلا ..؟

  13. مینا می گوید

    با سلام و احترام
    امیدوارم هر چه سریعتر این اتفاق بیفتد و ما از دست ظلم این پیمانکارهای شرکت مخابرات نجات پیدا کنیم .سه سال هست که در شرکت ۲۰۲۰ مخابرات استان قم کار میکنم با حقوق ماهی ۶۰۰ هزار تومن و در پایان ماه از ما امضا میگیرن که حقوق کامل قانون کار را دریافت کردیم و هیچ کس هم صدایش در نیامد

  14. مسلم رشیدی می گوید

    سلام سردبیرجان.
    من متاسفم واقعا: چون ادم از به دنیا امدنش هم شاکی میشه. ما نیروهای بخش خصوصی نسل سوخته این روزگاریم چون بعد از 10 الی 20 سال با تحصیلات بالا و بیشترین حجم کاری تازه اقایان تصمیم میگیرند طبقه بندی اجرا بشه یا نشه به کی بشه به کی نشه. استخدام حق نیرو انسانی چرا حق خالص نیرو باید دست به دست بشه یا شسکام بده یا خدمات اول . اگر بخواهند درست حق به حقدار برسه نیاز به شسکام و خدمات اول نیست ولی متاسفانه پول کثیف همه انسانها را الوده کرده . ای کاش شما مدیران هم با حقوقی که ما میگیریم زندگی میکردید. شخص من هیچ انگیزه ای در محل کا ندارم حیف به اون شهریه هایی که در دانشگاه از دهن زن و بچه هام بریدم. چون ما در این وضعیت گرانی شرمنده کامل زندگی هستیم.استخدام چرا غیر قانونیه حق درست یک نیروی زحمتکش دادن کدام کتاب خدا غیر قانونی شده . مخابرات پولدار چرا باید حق مارا یک سوم بده باید واسطه حق ما را بخوره . هر چند که ما شرمنده زندگی هستیم ولی مدیران بدانید یک روزی در دادگاه عدل الهی مقابل هم قرار میگیریم. ببینم پول چطور به دادتون میرسه. ای کاش این متن منو مدیران بخونند. و بدانید که میدانید دغدغه نیروها را دارید چرا حقوق کافی زندگی را نمیدهید که با انگیزه کار کنیم . من امیدی جز خدا ندارم چون از اولش مخابرات وعده داده عمل نکرده چون نیرویی که امروز بیاد با من سابقه دار فرقی ندارد . خواهشن جواب بدید.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام دوست خوبم
      متاسفانه اشکالات ما یکی دو تا نیست
      فقط هم از مخابرات نیست
      اگر در جامعه کار زیاد بود حالا باید مخابرات با التماس نیروی متخصص می گرفت.
      درد ما فقط از مخابرات نیست
      خیلی ها وظیفه شونو انجام نمیدن مخابرات یکی شه

      1. یکی بود یکی نبود می گوید

        اینجا منظور از مخابرات کیه؟حتما صاحبان سرمایه است؟زیاده خواهی و بی عدالتی مصیبت بزرگی برای جامعه است که باعث بی اعتمادی میشود و خشک و تر را با هم میسوزاند

  15. امیر می گوید

    سلام سر دبیر محترم
    از مازندران چه خبر .ایا طبقه بندی در این استان اجرا میشود؟

  16. خراسان رضوی می گوید

    با سلام. اینکه احتمالا نیروهای فنی به شرکت شسکام واگذار میشه و الباقی نیروهای شامل طرح طبقه بندی و اداری با خدمات اول قرارداد می بندند امیدوارم عملی نشه . چون نیروها از شرکت خدمات اول رضایت بیشتری دارند. شسکام به مراتب از لحاظ ساختاری و چارت مدیریتی پایین تر هست و سیستم کاری اش تقریبا همون پیمانکاری قدیم هستش‌ ولی با حجم نیروی بالاتر. به هر حال امیدوارم با شرایط فعلی همون خدمات اول با نیروهای فنی هم قرارداد جدید ببنده.

نظرات بسته شده است.