مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مخابرات ایران زمان سرویس DNS Resolusion را به یک ششم کاهش داد.

مخابرات ما – شرکت مخابرات ایران با توزیع سرویس دهنده های DNS Resolusion و استقرار آن د ر5 منطقه کشور زمان سرویس دهی را بسیار کاهش داده است.

برای درک DNS Resolusion Service این مطلب علمی را بخوانید.

اما شرح خبر این است که مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ایسنتاگرامش از طرحی فنی -مخابراتی پرده برمیدارد که موجب افزایش سرعت سرویس های اینترنتی شده است.

مطلب اینستاگرام مدیر عامل را عینا منتشر می کنیم:

تجربه مشتری(QoE) ، شرکت مخابرات ایران نسبت به طراحی و اجرای سیستم DNS پکپارچه شرکت در پنج نقطه کشور اقدام نمود. در حال حاضر سه نقطه از این پنج نقطه اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است و راه اندازی دو نقطه دیگر در ماه آتی انجام می پذیرد.
براساس اطلاعات بدست آمده و سنجش های انجام گرفته شده، متوسط زمان پاسخ دهی سیستم در کل کشور از حدود ۱۱۰ میلی ثانیه در اسفند ۹۶ به حدود ۳۰ میلی ثانیه در انتهای اردیبهشت ۹۷ کاهش یافته است.
همچنین با استفاده از قابلیت DNS Anycast در سیستم پیاده سازی شده، ضریب دسترسی پذیری سیستم بهبود یافته به نحوی که درصورت بروز مشکل در یکی از سیستم ها، بدون ایجاد وقفه و اختلال درسرویس مشترکین، درخواست مشترکین به نزدیکترین سیستم در نقاط دیگر راهیابی میشود.
هدف گذاری انجام شده در این حوزه ، کاهش زمان پاسخ سیستم به زیر ۲۵ میلی ثانیه است که با بهره بردای از دو نفطه باقی مانده پروژه به این هدف خواهیم رسید. ان شاء الله..

 

903010cookie-checkمخابرات ایران زمان سرویس DNS Resolusion را به یک ششم کاهش داد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.