مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- سلام بر رئیس و اعضای هیئت مدیره (با یک سوال, یک انتظار و یک اشاره!)

مخابرات ما – سلام خدمت همه دوستان امروز مخابرات و مخابرات ما.هم زمان با بحث تصمیم گیری هیئت مدیره در باب موضوع کهنه رفاهیات ترجیح دادم موضوع را بطور خلاصه, مختصر و مفید مطرح کنم, البته در قالب یک سوال, یک انتظار و یک اشاره!

یک سوال از اعضای هیئت مدیره بویژه رئیس آن!

 

سوال: اعضای محترم هیئت مدیره بویژه  رئیس محترم آن!

همین مدتی قبل بود که وقتی در جلسه عمومی مورد خطاب و سوال کارکنان قرار گرفتید, با صدای بلند گفتید: ما, همه اعضای هیئت مدیره! همه اختیارات را به مدیر عامل شرکت واگذار کرده ایم! او هر کاری بکند ما از او حمایت می کنیم و از تصمیمش دفاع خواهیم کرد!

سوال من این است که حالا وقتی مدیر عامل و معاونت نیروی انسانی همین مدیر عامل, طرحی روشن و شفاف با سابقه ای چند ساله برای هیئت مدیره می آورند, در آن ان قلتی اساسی می آورید؟

حالا چه شده است؟ حرفتان یادتان رفته یا مدیر عامل توانش را از دست داده!؟ شاید حافظه کوتاه مدت اعضای هیئت مدیره در میان گرفتاری ها پاک شده است؟!

یک انتظار! انتظاری از رئیس هیئت مدیره و اعضای آن!

کارهای بزرگ از مردان بزرگ ساخته است! تصمیمات بزرگ برای انجام کارهای بزرگ ضروری است! من شخصا رئیس هیئت مدیره را مرد بزرگی می دانم. قطعا انتظار یک کار بزرگ از او دارم! کاری که تا سالهای سال در مخابرات جاری بوده و همه حرفش را بزنند!

همانطوری که امروز از کار بزرگ دکتر سیدهاشمی در تصمیم بزرگ بازنشستگی تشویقی حرف می زنیم و تمام آرامش بازنشستگان تشویقی را مرهون تصمیم او می دانیم, انتظار داریم شما هم یک تصمیم بزرگ بگیرید!

ما در مخابرات برای امور جاری به شما نیازی نداریم. چه بسا مخابرات برای شما کوچک باشد. اما تمام این فاصله , از روزمره گی تا یک کار بزرگ را , با یک تصمیم بزرگ پر کنید!

تصمیم به اجرای دستور العمل آیین نامه سال 1389, چه قانونی باشد چه نباشد! چه حق کسی باشد چه نباشد!

باید بدانید برای چرخیدن چرخ زندگی کارکنان مخابرات در این وانفسای گرانی و تورم وحشتناک, این کار ضروری است چه حق کارکنان باشد چه نباشد!

از شما انتظار دارم تصمیم بزرگی بگیرید!

… و یک اشاره به فردا!

 

.. و اگر تصمیم اخذ نشد, مجبورم انگشت اشاره ام را به یک سوی دیگر بچرخانم!

آقای رئیس!

آقایان هیئت مدیره! چنانچه با پیشنهاد قبلی من موافقید ادامه مطلب را نخوانید! سوء تفاهم ایجاد می کند! اما اگر مثل گذشته متاسفانه بر طبل مخالفت می کوبید و نیاز کارکنان را نادیده می گیرید, مجبورم انگشت اشاره ام را به سمت فردایی بچرخانم که بین شما و کارکنان فاصله افتاده است!

اشاره به فردایی که عدم اعتماد جایگزین شرایط امروز می شود, همان روزی که خشم و افسردگی کارکنان خدای نکرده به تجربه های تلخی منجر شود که معمولا گرسنگان از سر ناچاری می کنند!

آن روز برای من  آنقدر تلخ و وحشتناک است که اصلا نمی خواهم بیاد آورمش! ولی در عمر چند ساله خصوصی سازی متاسفانه از این روزها زیاد دیده ایم, فقط کارکنان رسمی تا بحال صبوری کرده اند و مثل دوران دولتی بودن به مدیرانشان هنوز اعتماد کرده اند!

وای اگر این اعتماد بشکند, وای اگر این سد اعتماد بشکند, آنگاه چه چیزی مایه دوام این مخابرات مادر مرده خواهد بود؟!

.

تمام شد!

تمام هنر من نوشتن همین مطلب بود! با خودم جنگیدم برای نوشتنش! هفته ای با خودم کلنجار رفتم برای گفتنش! چرا که در این موقعیت حساس کشورم  می ترسیدم مایه سوء تفاهم شود! اما آرزو می کنم شما با کارکنان همراهی کنید! تا شما هم همچنان بزرگ بمانید و ذخیره ما  باشید برای روزهای سخت و دشوار آینده مخابرات, نه اینکه امروز هزینه تان کنیم برای موضوعی به کوچکی یک اضافه دریافتی!

.

آقای رئیس!

بزرگ باشید! بزرگی کنید! بزرگ بمانید! تصمیمات بزرگ بگیرید! ما هم یاریتان خواهیم کرد! ما هم از کوچکی, از کوچک بودن, خرد ماندن, برای مسائل کم ارزش چانه زدن بیزاریم! اما …

… اما … باور کنید بسیاری از همکاران ما از فقر در رنج هستند! … بخدا   درصد زیادی از افراد دچار فقر مزمن هستند! … امیدوارم شما هم این را ببینید!

 

و یک آرزو!

با آرزوی اینکه فردا, وقتی خورشید دهمین روز تیر ماه سر بر می آورد و به میانه آسمان می آید تا گرمایش همه را به سایه بکشاند و  پس از جلسه هیئت مدیره, همه لبخند بزنیم و هیچکس خشمگین نباشد!

خدا  یاریمان کند!

سردبیر مخابرات و دوستان مخابرات

شامگاه نهمین روز تیر ماه 1397

نزدیکی حرم امام هشتم(ع)

 

 

 

 

916140cookie-checkسردبیر سلام می کند- سلام بر رئیس و اعضای هیئت مدیره (با یک سوال, یک انتظار و یک اشاره!)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
39 نظرات
  1. امیدوار می گوید

    سردبیر عزیز
    سلام و واقعا خدا قوت
    چرا خبری از تبدیل وضعیت قرارداد دائم ۹۲ ها نیست
    این که در دست بررسی است که شامل همه بشود بهانه ای شده است
    مرحله به مرحله اجرا کنن برای ورودی هایی که مشکل ندارن واسه بقیه هم بعد از تایید اجرا کنن

  2. خ.... می گوید

    سلام به ایران
    سلام به نیروهای شرکتی
    سلام به طبقه بندی از دست رفته
    سلام به حقوق 1400 ی
    سلام به کرایه خونه
    سلام به سکه 3 میلیونی
    سلام به ….

  3. پیام می گوید

    سلام همه میدانیم سنگ بزرگ. برداستن. نشانه نزدن است .اجرای ایین نامه رفاهیات. 89برای همه به لحاظ مالی امکان پذیر نباشه. ولی اولویت بندی بشه ابتدا برای شاغلین اجرا بشه . وهمچنین. دوگروه معوقه شاغلین هم داده بشه.ما شاعلین ممنون میشیم

  4. احسان می گوید

    سلام خدمت همکاران مخابراتی و سلام مخصوص به پرسنل زحمتکش و مظلوم رسمی
    به قول شاعر : عنان مال خویش به دست غیر مسپار که ستاندنش کم از گدایی نیست
    مشکل کارکنان مخابرات اینه که همبستگی و اتحاد در میانشان نیست . اگر فقط یک روز دست از کار بکشند و سیستم های ارتباطی کشور را مختل نمایند ، مطمئناً تمامی ظالمان فکر کار خویش نموده و همه حق و حقوق کارکنان را خواهند داد .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      احسان جان
      مخابراتی ها که نمی خواهند از مردم انتقام بگیرند
      گذشته از آن , این کار اصلا نه صلاح است نه لازم.
      تجهیزات ارتباطی حق اولیه مردم است دارن کاسبی میکنن زندگی میکنن ما حق نداریم آن را از مردم بگیریم
      ولی مطالبه حق چیز دیگری است که باید انجام سود

  5. راضی و ناراضی می گوید

    سلام.سردبیر جان همه رو ول کن اعم از رسمی شرکتی قراردادی و … . بچسب به قرداد همکاران نقلیه.مسئولان شسکام روی کاپیتولاسیون و ترکمنچای رو با با قرارداد شون سفید کردن. نمیدونم خدا رو شکر کنم از این که جای اونا نیستم یا گریه کنم به حالشون.واقعا نمیدونم چی بگم.خدا امام زمان رو برسونه.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      من چند بار این کار رو کردم
      واقعا قرارداد اونها اصلا منطقی نیست
      اما وقتی از سوی خوانندگان کامنتی گذاشته نشه و اونا پی خبر رو نگیرن
      دیگران هم بهش توجهی نمی کنن.
      یه مطلب از شرایشون بنویسید منتشر کنم.باشه؟
      اگر به خودشون هم دسترسی دارید بفرمایید بهشون که باید نسبت به خبرهاش عکس العمل نشون بدن

نظرات بسته شده است.