مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر- یکشنبه مثبت! یکشنبه منفی!

مخابرات ما- ابتدا از حراست گذشته و سیاست های خوبش می گوییم.سپس به بحث یکشنبه مثبت و یکشنبه منفی می پردازیم.تایید یا عدم تایید آیین نامه 89 توسط هیئت مدیره , همه چیز را تغییر می دهد.

مخابرات ما (سردبیر) – من می خواهم از نگاه دیگری به یکشنبه بپردازم. روز یکشنبه هیئت مدیره به جلسه می رود.جلسه ای که پس از آن چسب بین کارکنان و مدیریت ارشد از بین می رود یا بیشتر می شود.حدمیانه ای نیز ندارد.

در صورتی که روز یکشنبه هیئت مدیره آیین نامه 89 را دوباره برقرار کند انتظارات کارکنان و بازنشستگان برآورده می شود.پس از آن ارتباطات پر چسب می شود.

چنانچه این اتفاق نیفتد کارکنان به فاز دیگری می روند که قطعا روز 25 تیر دور هم جمع می شوند تا حرفشان را با هم به هیئت مدیره بزنند.پس از آن چسب بین مدیران و کارکنان به شدت کم می شود.

این همه, بخاطر تاخیر در تثبیت قوانین است.هیئت مدیره بسیار دیر می جنبد.بسیار کند!

 

یکشنبه مثبت, یکشنبه منفی

اجازه بدهید در صورت تصویب طرح نام یکشنبه را بگذارم “یکشنبه مثبت” و اگر نشد “یکشنبه منفی” بنامم.بیش از این سیاه و سفیدش نکنیم.

حالا می خواهم توجه همه را به چیزی جلب کنم که از یکشنبه منفی به بعد رخ می دهد.

 

ضررهای یکشنبه منفی, حراست و سیاست های خوبش

سالهاست در مخابرات فضای آزادی داشته ایم که همه حداقل حق داشته اند حرفشان را بزنند.منقدین قدرت ابراز وجود داشته اند.ما , سایت و گروههای مخابرات ما یک نمونه کامل آن هستیم.البته هم ما و هم بقیه گروههای منتقد گاهی از محدوده خط قرمز عبور کرده ایم ولی هدف نهایی ما ضربه زدن به مخابرات یا مدیرانش نبوده بلکه فقط گاهی عصبانی شده ایم.همین.

مدیران امنیتی و حراستی مخابرات خوشبختانه در طی این سالها آنچنان  مدیریت کرده اند که کار خودشان را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند و ضمن آن محدودیت زیادی برای ما ایجاد نکردند.توجه همه را جلب می کنم به ارگانهای دیگر , شرکتها, ادارات و موسسات دیگر که صرفا با یک انتقاد, طرف ها را به حراست جلب می کنند و فضای بسته ره آورد کارشان است.اینان مدیریت حراستی را با بستن فضا اشتباه گرفته اند.

این دوران خوب حراست, منافع زیادی داشت و ما توانستیم از دوران گذار, با کمترین آسیب عبور کنیم.بجای اینکه در هر شلوغی, دهها اخراجی و چندها بازداشتی بجا بگذاریم, بسلامت نسبی عبور کردیم.در شلوغترین دوران مخابرات در اواسط سال گذشته, پس از آرام شدن فضا, خود استانها تعدادی را به شیوه های خودشان اخراج کردند که آن هم مورد قبول حراست مخابرات ایران نبوده است بلکه استانها  این شیوه را راه حل می دانستند.

 

اینک مدیر حراست تغییر کرده است.

مدیر جدید از جایی می آید که به اجبار آنلاین بودنش, به ضرورت فرهنگی بودنش, بسته عمل کرده است. او ما را نمی شناسد.فرهنگ بین ما را نمی داند.شیوه انتقادمان را نمی شناسد.بنابراین پس از یکشنبه منفی با ما چه خواهد کرد؟

میدانید نگران چه هستم؟ نگران تفاوت نگاه بین ما و مدیر یا مدیران جدید حراست.

چیزی برای ما عادی است که ممکن است برای او وحشتناک باشد.چیزی برای او عادی است که برای ما شکستن شان کارکنان است.

من نگرانم.

 

سردبیر- از فرصت استفاده می کنم از مهندس امینی و همکارانش تشکر کنم.در حالیکه می توانست طور دیگری رفتار کند, چنین نکرد!

باید تغییر را بپذیریم و امیدوار باشیم همه با هم, تحت نام مخابرات به تفاهمی مناسب برسیم.دقت کنید! من هدفم رسیدن به تفاهم گفتگوست.در مورد خوب بودن یا خدای نکرده بد بودن آدمها حرفی نمی زنم.هر کسی باید کار خودش را بکند.ماهیت حراست تامین امنیت و ورود در منافذ ناسالم است.هیچکس با این وظیفه کاری ندارد.ولی بخشی از کار حراست, تامین امنیت کارکنان است.حفظ امتیازات آنان, تامین امنیت حریم آنان است.برای این کار باید هر دو, به تفاهم برسند.این تفاهم با گفتگو و حسن نیت بدست می آید.

 

.بعد از یکشنبه منفی چه می شود؟

این همه زحمتی که برای فرهنگ انتقاد کشیده ایم چه می شود؟

خدا می داند برای اینکه امروز شیوه انتقاد را یاد بگیریم, برای اینکه بتوانیم با حفظ حرمت ها انتقاد کنیم, 11 سال زحمت کشیده ایم. اگر امروز به آرشیو مخابرات ما مراجعه کنید و کامنتهای سالهای اول را بخوانید متوجه می شوید چه می گویم .(mokhaberatema.com/archieve).

بعد از یکشنبه منفی این فضا دیگر زنده نخواهد بود.هیچ گریزی از آن نیست! هیچ!

.بقدر کافی گفتیم. بگذریم.

بعد از یکشنبه منفی حرمتهای مانده بین کارکنان و مدیران ارشد شرکت خواهد شکست.دیگر بجای نمایندگان کارکنان و مذاکره, اختیار بدست افرادی می افتد که صدای بلند تری دارند.کسانی که مدت هاست خسته شده اند از گفتگو و مذاکره و حرف زدن! من از یکشنبه منفی به بعد,  دیگر حق را به آنان می دهم.آنان اجازه می یابند منطقی ها را به کناری برانند و فقط صدایشان را بلند کنند چرا که کسی صدای نرم و ملایم گفتگوی تشکل ها را نشنیده است.

.

هرگز از یاد نمی برم آن روزی در تجمع گروهی از کارگزاران, حرمت ها شکست.حالا من نگرانم بعد از یکشنبه منفی اختیار از دست صلحا خارج شود.

هرگز کار با بگیر و ببند حل نشده است! اگر کسی چنین فکری میکند واقعا با فضای مخابرات آشنا نیست!

 

.بیایید فرض کنیم, یکشنبه, همه چیز مثبت شود.

من فرض می کنم روز یکشنبه مثبت, شما مدیران هیئت مدیره در یک سال 500 میلیارد هزینه برای شرکت بتراشید (که اینقدر هزینه نخواهد بود! اگر پرداختی های فعلی را از آن کم کنید هزینه مازاد تقریبا دو سوم این عدد خواهد شد) هزینه شما عدد و رقم خواهد بود, پول خواهد بود,.

دوستی می گفت تا وقتی که مشکلی با پول حل شود, مشکل نیست بلکه هزینه است! چیزی که با پول حل نشود مشکل است!

.

پس از یکشنبه منفی …

مشکلات ما پس از یکشنبه منفی بسیار زیاد خواهد بود.حتی اگر مخابرات بخواهد با فضای بگیر و ببند همه چیز را به اختیار خود درآورد!

.

اجازه می خواهم آخرین حرفم را مستقیم به اعضای کهنه کار هیئت مدیره بگویم.

آقایان!

من و شما عمری گذرانده ایم! من و شما و کارکنان مخابرات یک انقلاب را دیده ایم. یک جنگ را از سر گذرانده ایم. از بازسازی عبور کرده ایم. در تمام اینها هزینه داده ایم مشکلات داشته ایم.جوانانی را داده ایم و عزیزانی  جانباز شده اند! پدرانی هنوز چشم براه پسرانند و فرزندانی پدرانشان را می جویند.

اینها همه لازمه این حرکت اولیه بوده است! اینها دیگر  با پول حل نمی شود ! شما می فهمید که من چه می گویم!

تمام این حوادث و وقایع به ما آموخته اند هزینه هایمان را کاهش دهیم.هزینه ها را مالی کنیم.هزینه ها را محدود کنیم.

شما برای کاهش هزینه و محدود کردن آن چه میکنید؟

هزینه مالی مخابرات را کم میکنید؟

از اعصاب, روحیه و مایملک کارکنان هزینه می کنید؟

از سود  مخابرات کم میکنید؟

…. شما چه میکنید؟

.

دل نگرانی های ما این فیل  افتاده است!

دل نگرانی های ما تمامی ندارد! دل نگرانی بزرگتر ما مخابرات امروز است.مخابراتی که مثل یک فیل بزرگ به زمین افتاده و قدرت برخواستن ندارد, ما هم نمی توانیم از زمین بلندش کنیم! ….

.

اجازه بدهید همه با هم به بلند کردن این فیل بپردازیم.

اینها فقط و فقط از شما برمی آید! فقط و فقط …!

آنقدر در طی این سالها از همکارانم صبوری و تحمل خواسته ام, که دیگر نمی توانم از آنان چیزی بخواهم چرا که آنان را محق می دانم. در عین حال همه را به صبوری دعوت می کنم. برای کاهش هزینه های یک تصمیم.

.

خداوند همه را یاری کند …

سردبیر- 15 تیر 97

دیگران می گویند پس از 25 تیر هیچ چیز مثل دیروز نخواهد بود, اما من می گویم از همین یکشنبه, هیچ چیز مثل دیروز نخواهد بود.همه چیز فرق خواهد کرد!

 

 

 

 

919540cookie-checkسردبیر- یکشنبه مثبت! یکشنبه منفی!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    آئین نامه 89 جزو منفک ناپذیر از پروسه خصوصی شدن مخابرات ایران می باشد. هر گونه تغییر در این آئین نامه شرعا مجاز نبوده است چرا که شرایط خصوصی شدن مخابرات دارای بنیان هایی بود که اگر هر کدام نبودند خصوصی سازی مخابرات محقق نمی شد. یکی از این بنیان ها نیز تعیین تکلیف پرسنل شرکت مخابرات ایران بود که می توانست با اجرای ائین نامه تدوین شده محقق گردد. و متاسفانه حالا باید بگوئیم با خدعه این بنیان را پس از ایجاد نادیده گرفتند و حقوق پرسنل را تضییع نمودند.
    مثال اینکه همانطور که وضو باعث پذیرش نماز می گردد آئین نامه تدوین شده برای خصوصی شدن مخابرات نیز باعث مشروع بودن خصوصی سازی مخابرات بوده است.

  2. بهار می گوید

    سلام جناب سردبیر الان به من از شرکت زنگ زدن کاهش ساعت کاری من لغو شده به دلیل اینکه دختر من 5 سالشه و میگن این قانون مال کسایی هست که بجه زیر 5 سال دارن !!! مکه میشه قانون و عوض کنن؟؟ مگه این مصوبه مجلس نیست که زیر 6 سال شامل این قانونه چطور برا خودشون عوض میکنن؟؟ لطفا خواهشا پیگیری کنید چطور مادرای رسمی که بجه 5 سله دارن میتونن استفاده کنن ماها نمیتونیم کجا نوشته زیر 5 سال ؟؟؟ ازتون خواهش میکنم پیگیری کنید

  3. علی بیغم می گوید

    ما به حراست جدید سلام می کنیم ازش میخواهیم ، می خواهیم سبک و سنگین کند حق با کیست؟ قبل از ما قدم پیش بگذارد و پا درمیانی کند موضوع را بررسی کند و به وظیفه اش عمل کند وظیفه حراست ، پاسداری از حقوق تضعیع شده کارکنان نیز هست میدانیم او باید نظر مدیرش را جلب کند ولی قبل از آن به ایشان می گوئیم نظرش به خدا باشد
    مارا مجبور به کاری که دلمان نمی خواهد نکنید تجمع اعتراضی خوب نیست ، دعوای بین رئیس و مرئوس خوب نبوده همه ی ما چند صباحی بیش مهمان شما نیستیم بگذارید با خاطره ی خوش به پایان برسد.
    چیزی اضافه بر سازمان از شما نمی خواهیم و نخواسته ایم فقط حق مان را بدهید فقط .

  4. حسن می گوید

    پاداش سخاوتمندانه دایملر به کارمندان خود برای موفقیت در سال 2017

    پس از یک کسب و کار موفق در سال 2017، کارکنان دایملر پاداش قابل توجهی از سوی کمپانی خود دریافت می‌کنند.

    براساس اعلام رسمی کمپانی دایملر، کارکنان دایملر و همچنین کارکنان شرکت خودروسازی مرسدس بنز که سرجمع حدود 130 هزار نفر می‌شوند، به پاس قدردانی از زحمات آنان برای طی کردن یک سال موفق و پرفروش، درصدی از سوددهی کمپانی را صرف اعطای پاداش به کارکنان خواهند کرد که طبق محاسبات انجام شده، برای هر نفر مبلغی حدودا 5700 یورو (حدود 7000 دلار) در نظر گرفته شده است که در ماه آوریل به کارکنان پرداخت می‌شود. هرچند کمپانی دایملر از سال 1997 میلادی به کارکنان خود پاداش می‌دهد. 

    در این خصوص مدیر مسئول نیروی انسانی کمپانی دایملر یعنی “ویلفرد پورث” اعلام کرده است که “کارکنان ما کلید موفقیت و عملکرد ما در سال 2017 بوده‌اند و داشتن نیروی کاری متعهد و آموزش دیده برای موفقیت‌های بلند مدت کمپانی بسیار ارزشمند و ضروری است. حال با اعطای پاداش فرصتی برای تشکر و قدردانی از کارکنان فداکار و ماهر بدست آمده است”.

    در سال‌های اخیر علاوه بر کمپانی خودروسازی دایملر، پورشه هم پاداش‌های سخاوتمندانه به کارکنان خود پرداخت کرده است، به عنوان مثال در اوایل سال 2017 میلادی، بیش از 20 هزار کارگر و کارمند پورشه یک پاداش 9111 یورو، معادل 11 هزار و 340 دلار دریافت کردند. 

  5. همکار رسمی می گوید

    در این لحظات کشور اصلا شایسته نیست عده ای مدیر بذر نفاق و جدایی بین کارکنان بپاشند. امروز روز همدلی و اتحاد است.آنچه مسلم است از جدایی و افتراق کسی سود نمیبرد.

  6. علی می گوید

    امیدوارم گوش شنوا باشد و الا بعد از20 تیر هزینه های مخابرات خیلی بیشتر از برآوردها خواهد شد

  7. ناشناس می گوید

    درود سردبیر عزیز
    عالی بود
    وعده ما 25تیر ماه

    1. ناشناس می گوید

      افرین…انشالله

  8. یک در به در باز نشسته اسیر مطلب کار مخا برات پول دار می گوید

    جناب سر دبیر عزیز ییعنی یک جورایی از یک شنبه منفی مارا ترساندید که حتما دستگیر می شویم !!!!!

  9. شهاب الدین می گوید

    سردبیر عزیز ممنونم از تحلیل موضوعی و آنالیز دقیق قضایا توسط شما. دقیقا از روزی که این انتصاب در سطح حراست مخابرات ایران انجام شد و خبر رسید که فردی خارج از مجموعه سکان مدیریت پر مشغله حراست مخابرات ایران را بدست گرفته ، مدام این سوال به ذهنم خطور کرده که این انتصاب با وجود افراد مجرب و ماهر زیادی که در سطح و بدنه مخابرات ایران وجود دارد چه معنی و نکته ای می تواند در آن نهفته باشد؟اصولا قراره آیا این انتصاب سوپاپ اطمینانی در برابر چه حادثه یا موضوعات غیر عادی در شرکت باشه؟با این نوشته شما با عنوان یکشنبه مثبت و منفی و رویکردهایی که مطرح نموده اید خوف آن دارم که آن سوپاپ اطمینان از برای فرداهای بعد یکشنبه منفی باشد . خدا نکند و انشالله که مرغ حق به خیر و صلاح مخابرات کشور آمین گوید.

نظرات بسته شده است.