مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید- … بهوش باشیم و بدانیم … نگاهی به مدیریت در مخابرات!

مخابرات ما- روز گذشته مطلبی تحلیلی داشتیم بر ورود مهندس راسخ از زیرساخت به مخابرات در قامت معاونت مالی.

راسخ! مردی از سرزمین زیر ساخت؛که انتظارات ما را بالا برده است!

در این مطلب آمده است که راسخ با پیشینه کار در وزارتخانه و شرکت زیرساخت می تواند به مخابرات کمک کند.چرا که وقتی او به زسرساخت وارد شد شرایط امروز مخابرات را داشته است.

یکی از همکاران “خوش قلم” زحمت زیادی کشیده است بر همان مطلب حاشیه ای نوشته که خواندنی است.

    نویسنده می گوید

 

مدیریت ها, در مخابرات

از رئیس هیئت مدیره تا معاون مالی جدید

روند تغییرات شرکت مخابرات ایران در ماههای اخیر چه در حوزه تئوری و نظرات مدیریت و چه در مصادیق و افراد به نحوی رقم خورده است که نا امیدوارانه ترین نگاه ها را به خود جلب نموده است .
همکاران عزیزم !
صاحب این قلم یکی از هزاران کارمند مخابرات در سراسر کشور است و مانند شما بیم ها و امیدهای فراوان در خانواده مخابرات را گذرانده و با تجارب حاصله از سالهای متمادی خدمت، خانواده مخابرات را مرور می کند،
مقدمتاً عارضم که تا کنون قلم به غیر حق نبرده ام، امروز نیز به حرمت محاسن سفید خود احتراز از گمانه زنی کرده و آنچه بدان رسیده ام را به عزیزان جان عرضه می دارم :
در سه ماهه چهارم سال گذشته، وضعیت وخیم مخابرات بر عقلای قوم مسجل شد، دست بکار شده و هیئتی را برای مدیریت و مدیری را برای عاملیت و اداره شرکت و مهمتر از آن بهبود حال بیمار ما و مخابرات و … گماردند. امروز ششماه چند روز کم یا زیاد می گذرد، دود سفیدی که از دودکش مذاکرات بیرون آمده انتظار بجا و بحق کارکنان است، در آنسو اقدامات گسترده ای در اجراست.
به آخرین اقدام که برگ برنده مدیریت است، می پردازم .
معاون مالی شرکت مخابرات ایران، ژنرال کارکشته میدانهای اداری و سردار همیشه پیروز عرصه مدیریت ارتباطات !
مجیز گوی مهندس راسخ نیستم چرا که، اولاَ به سابقه خدمت سالهای دور و به گواه آنها که می شناسندش حاج مهدی راسخ از سلک اصالتمندان است، پلکان از کف پیموده و نوکیسه ای نیست که زر به پای حرف نشاند و ثانیاً برای برترین مدیر دهه اخیر در حوزه ارتباطات معاونت مالی مخابرات شأنی نیست که مدحی برآن لازم آید .
این را می نویسم تا بدانید روزگاری که مخابرات به زیرساخت چربش عیان داشت، جوان سالهای نه چندان دور مراکز مخابرات تهران به کسوت معاون مالی و اداری زیرساخت بنایی نهاد که امروز رشک مخابراتیها را بر انگیزد .
مدیر با تدبیر به معاونت وزارت آمد تا بهره مندی از توانمندی، بیشتر و گسترده تر گردد .
امروز مخابرات ایران بهره مند از مدیر مجرب و آزموده ایست که بر تمامی شئون ساختار حاکمیت دولتی و خصوصی و ارتباطات آن اشراف داشته و به توانمندی او شرکت مخابرات ایران تواناتر می شود .
بهوش باشیم و بدانیم !
تغییرات مخابرات مشهود و ملموس است، آنها که بر مسند مسئولیت هستند ، مدیر نه که مسئولند .
پیر دیر مخابرات دکتر مهدی صفری به خلاف اسلاف می کوشد تا توسعه پایدار و اقتدار سازمان را باز گرداند .
مخابراتیهای قدیم مهندس یافتیان و مهندس جباری اعضاء هیئت مدیره ای هستند که در قامت مدیران اجرایی همه روز و همه ساعت مدیرعامل را همراهی می نمایند .
مدیر عامل مرد عمل با عملکرد شفاف، ساده و صریح می گوید و عمل می کند، مدیریت او در جزوه، تئوری، بیلبورد و تراکت و پاور پوینت تبلیغاتی نیست. عملکرد او بیانگر بوده و خواهد بود .
معاون سرمایه انسانی شرکت از میان کارکنان می گذرد و درد نیروی انسانی را بر روی میزی که مقابلش کارکنان باشند علاج می نماید، نقاب نمی زند و در پیچ و خم فلان وزارت و بهمان دیوان شعبده نمی سازد .
و شاه بیت غزل، معاون مالی شرکت، یار و رفیق قدیمی مخابرات به خانه خود آمده در قامت مدیری مؤثر بر نظام اداری و سیاسی کشور.
اغراق نیست اگر بگویییم می توانست به صندلی کابینه یا حداقل کرسی نمایندگی مجلس بیاندیشد که هم شایسته است و هم توانا، لیکن برای نجات آمده است .
همکاران عزیزم! ما از خصوصی سازی خیری ندیدیم، راه بازگشت هم نیست. امروز که مخابراتیهای واقع با مأموریت نجات شرکت و کارکنان آمده اند شایسته است که گام به همراهی نهاده و دل به همدلی دهیم.
قطع یقین و روشنتر از آفتاب است که یک شب و یک روز همه چیز گل و بلبل نشده و حالمان بر وفق مراد نگردد، مضافاً که بسیاری از متنفعین هرج و مرج گذشته با تهدید کسب نامشروعشان و تعطیل دخل نامربوطشان ، کمر به ناکامی این تیم می نهند .
بهوش باشیم ! این وقایع اثر استقامت ما بوده و روزهای روشن آینده حاصل صبر امروز ما خواهد بود که ” اَلصَبرُ مِفتاحُ الفَرَج …”

 

927490cookie-checkشما نوشته اید- … بهوش باشیم و بدانیم … نگاهی به مدیریت در مخابرات!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. همکار رسمی می گوید

    با سلام به همه همکاران شاغل و بازنشسته گرانقدر خصوصا سر دبیر عزیز . نظر من در خصوص مهندس صدری و مهندس راسخ و مهندس فرقانی مثبت است .برای اینکه روح و روان خودمان همیشه در ارامش باشد باید به داشته هایمان فکر کنیم و مثبت نگر باشیم . اگر فکر صحیح و ذهن مثبت بود ارامش را که گم شده جوامع بشری است را در اغوش خواهیم گرفت . می دانم زندگی سخت شده باز هم هر چه فکر می کنم می بینم در مقابل بعضی از اقشار جامعه÷ ما پرسنل رسمی مخابرات دربرابر بعضی از افراد شاهانه زندگی می کنیم البته زندگی ما مثل زندگی مدیران نیست اما بد هم نیست و واقعا من همیشه به این فکر می کنم که کارگزاران و پرسنل پیمانکاری با این حقوق ناچیز چطور زندگی را می گذرانند یا افراد بیکار جامعه . پس برادران عزیزم به کار در شرکت مخابرات ایران افتخار کنید حالا اگر ما حقی داشتیم و داریم و ندادند خدا داند و اگر حق ما را هم داده اند باز هم خدا ناظر بر اعمال ما بندگان می باشد. پس بگذارید مدیریت جدید کارش را با ارامش انجام دهد انشالله که در کار همه گشایشی پدید اید و مدیریت جدید هم با تصویب قوانین خدا پسندانه توشه ای را برای اخرت خود ذخیره سازند چون همه باید یک روزی در مقابل محکمه الهی بایستیم و جواب کارهای دنیوی خود را بدهیم. اقا سید امیدوارم در اخرت مقابل جد بزرگوارت رسول الله سربلند باشید .

  2. مدیرشناسی می گوید

    با سلام و احترام به نوشتار زیبای همکارمان باید بعرض برسانم بجز زیبایی کلمات و ترکیب آنها محتوا را اصلا نپسندیدم.
    نوع مدیریت آقای صدری مناسب یک کسب و کار پویا وعلمی و دارای رقیب نیست بلکه مدیریتی محفلی می باشد.
    تغییرات ایشان نیز با همین مبنا مبتنی بر خواسته های وزارتخانه ای ایشان میباشد. مثل انتخاب معاون مالی شان.
    ایشان نه اهل مشورت و اخذ پیشنهادات از همکاران هستند و نه اهل پذیرش انتقاد. بعضی اوقات از یک ته سوزن رد میشوند و برخی اوقات از دروازه عبور نمی کنند.
    برای ایشان مهم است که عموم کارکنان در خصوص ایشان چطور فکر میکنند و ممکن است برای جلب این نظر عمومی کلی هزینه کنند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      نظر دیگران نسبت به این نظرات چیست؟

  3. آرمان می گوید

    با سلام
    کجا بودی , چرا اینقدر دور کشف شدی ؟
    اگر جناب صدری زودتر آمده بود یقینا مخابرات گل و بلبل میشد چیزی که خصوصی سازی وعده داده بود .
    اگراز بحث رفاهیات , و بهروری و مناسبتها بگذریم , ایشان واقعا مدیر با فکری هستند و این در تصمیمات او مشخص است . به جدیدترین آنها می پردازم .
    امروز نامه ای جهت انتخاب جانیشن برای روسا , مسولین و کارشناسان آمده و هرشخص باید جانشینی برای خود مشخص کند که شرایطی هم دارد . به این دلیل که بزودی قرار است طرح پاداش اعلام شود و اگر این انتخاب بیفتد کمترین اسیب را به سیستم وارد میکند .
    این نشانه فکر است و آینده نگری مدیر
    ما که میریم ولی خوش به حال کسانی که می مانند .
    ای کاش اخرین دستور را هم که همانا جایگزینی فرزندان با مدرک مرتبط میباشد صادر فرمایند (قطعا تعداد کمی است) تا ما با فراق بال شرکت را ترک کنیم و عمری دعا گو باشیم .

  4. ناشناس می گوید

    سلام مجدد همکاران محترم جهت پیگیری و مسئولین محترم جهت رعایت حقوق حقه ایثارگران چرا شرکت عظیمی مانند شرکت مخابرات ایران مقطع تحصیلی بالاتر و فوق العاده ایثار گری رزمند گان مظلوم دوران دفاع مقدس اجرا نمیکند. ایا خدای ناکرده اگر الان جنگی در گوشه ای از کشور عریرمان رخ دهد بغیر تز سربازان و بسیجیان جوان چه کسی میخواد بجنگید . بلکه همین مسئولین شرکت باشند.

  5. خدمات اولی مشهد می گوید

    همکار محترم ماکه از پس پرده خبر نداریم ولی همیشه وظیفمون رو خوب انجام دادیم ولی خدا قوت هم به شما هم به تیم مدیریتی جدید

  6. هستی می گوید

    نغز گفت آن حکیم دوراندیش!

    چه قلم زیبا و توانایی! با درود و احترام فراوان.

  7. خدمات اولی گلستانی می گوید

    فوق العاده زیباااااا
    احسن به شمااا

  8. ناشناس می گوید

    با سلام
    فکر میکنی نوش دارو پس از مرگ سهراب جواب میده
    پولی که تا دو سال پیش با هاش میشد کد اقل یه ماشین خرید الان نمیتوانی با هاش خر بخری
    بعد شما ما رو وعده فرج میدی

نظرات بسته شده است.