مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

جریمه؛ نوعی برداشت غیر قانونی از حقوق نیروهای شرکتی!

مخابرات ما- در ادارات پاسخگویی, یا گاهی در شبکه و مراکز رفع خرابی, بویژه در همراه اول حقوق بر اساس الگوی جالبی پرداخت می شود.

در ابتدای ماه حقوق شما صفر است.

هر روز بازای تعداد پاسخگویی, تعداد رفع خرابی, تعداد … یکی یکی , حقوق شکل می گیرد تا در پایان ماه به یک عدد برسد.

به تشخیص ناظر کارفرما (!) بخشی از فعالیت ها پذیرفته نمی شود.چرا که در حد استانداردهای تعریف شده نبوده است.لذا به ازای آن حقوقی پرداخت نمی شود , ضمن اینکه مبلغی هم جریمه می شود.

مثلا وقتی پاسخگو با روی خوش سلام نکند, یا در پایان خداحافظی نکند, یا جملات خاصی را در طی مکالمه بیان نکند, آن پاسخ قابل قبول نیست و باید جریمه شود.

بازای تعداد پاسخگویی های کارگر-کارمند که در حد استاندارد نبوده است, هم حقوقش کم میشود هم جریمه می شود (یعنی باز هم حقوقش کم میشود.)

در حقیقت بازای یک فعالیت خارج از استاندارد دو بار جریمه می شود.

این امر از بیخ و بن نادرست است! چرا که نوعی برداشت غیر قانونی از حقوق است.اما بخشی از دلایل ما برای غیر قانونی بودن این پرداخت اینهاست:

الف- در فعالیت های دائمی شما نمی توانید حقوق متغیر پرداخت کنید.

ب- حقوق پایه بعنوان حق حضور و کار بعنوان کارگر عادی پرداخت می شود.بنابراین هیچکس نمی تواند آن حداقل حقوق را کم کند!

ج-اصولا کار کردن بصورت رکوردی و حقوق گرفتن بصورت رکوردی در هیچ جای قانون تعریف نشده است.اگر تعریف شده بود باید شکل پرداخت حقوق هم معین می شد.

د- به قانون مراجعه کنید! در چه صورتی کارفرما می تواند از حقوق کارگر کم کند؟… فقط و فقط بر اساس نظر کمیته انضباطی! فقط! یعنی کارفرما نمی تواند بر اساس نظرات ناظر خودش حقوق کارگر را بدلیل پایین بودن استانداردش کاهش دهد.

و- کارفرما می تواند موارد تشویقی تعریف کند.برای پرداخت تشویقی استانداردی معین نماید.و از این پاداش تشویقی با کم شدن استانداردهای مورد نظرش کاهش دهد.

ی- حقوق حداقلی, نامی است که خودش تعریف کاملی از محتوایش می دهد.حقوق حداقلی است.یعنی هیچ کارفرمایی نباید از این مبلغ کمتر حقوق بدهد! به هیچ دلیلی مگر به حکم کمیته انضباطی.

.

حالا ببینید این نظام غیر قانونی پرداخت حقوق در مخابرات و همراه اول در چه جایگاهی پرداخت می شود! در 9990 – پاسخگویی مشترکین, شبکه, مامورین رفع خرابی و ….. یعنی در جاهایی که مامورین مخابراتی مستقیما با مردم سر و کار دارند!

نتیجه این نوع از پرداخت حقوق چیست؟

مامورینی که به در خانه مردم می روند برای رفع خرابی پول می گیرند.مردم هم بدلیل اینکه کارشان گیر است یا حق را به کارگر می دهند مبلغ را پرداخت می کنند و هرگز شکایت نمی کنند!

اما چه چیزی گیر مخابرات می آید؟

هیچ! فقط مبلغی کاهش هزینه! کاهش هزینه از پولی که جای دیگری و طور دیگری هزینه می شود.

در این باره حرفهای زیادی داریم که خواهیم زد. حالا نوبت شماست که نظر بدهید.

 

931470cookie-checkجریمه؛ نوعی برداشت غیر قانونی از حقوق نیروهای شرکتی!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
13 نظرات
  1. ناظر مقیم می گوید

    امروز پیمانکار مرکز ما یک سری آمار از نوسازی برامون اورد که پس از بررسی دفاتر و بازدید از محل متوجه شدیم که کابل ها رو با روغن پاک کرده و میخواسته به جای نوسازی در صورت وضعیت بیاره .
    دل کسی برای این وضعیت نمیسوزه ؟
    حالا با این وضعیت ما هم چاره ای جز خیانت داریم؟

  2. ناشناس می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت سر دبیر محترم از اینکه حداقل مجمعی هست که درد دلمان را خالی کنیم واقعا کمال تشکر را از جنابعالی داریم
    ما کارکنان مرکز تماس ۹۹۹۰ از بس از حقوق پایه مان کسر شده و همیشه برای به دست آوردن حداقل مبلغ دریافتیمون یعنی تقریبا ۱۳۵۰۰۰۰ تومان حسرت ماندیم و عادت کردیم که هم ماهی ۲ بار شیفت شب و هم اینکه عصر ها سر کار هستیم تا ۲ نصف شب و بدون ایاب و زهابی که ساعت ۲ شب از اداره با پای پیاده و در سرما و گرما به خانه میرویم و با مدرک فوق لیسانس که حقوق با مدرک دیپلم هم نمی توانیم بگیرم چطور ممکنه هر تماس به مبلغ ۲۸۰ تومان به ما داده میشود و روزانه با دویست نفر باید صحبت کنیم و از این تماس ها اگر به یک تماس خطا بگیرن اونم خطا که چه عرض کنم خطایی که اصلا هیچگونه دفاعی از خود نداشته باشی کاملا سلیقه ای، برای هر خطا صدو بیست هزار تومان کسر شود.
    همکاری داشتیم در طول سال خطایی نداشته اند یک ماه برای یک تماس سه خطا زده شده از حقوقشان سیصدو پنجاه هزار تومان کسر شده با این وضع اقتصادی و متاهلی و اجاره و … چطور میتوان گذران زندگی کرد همیشه عصر ها تا یک یا دو شب سر کار هستیم و محروم از شب نشینی ها و مهمونی های خانوادگی و محروم از تعطیلی های رسمی مثل روز تحویل سال نو ،عاشورا و تاسوعای حسینی ،جمعه ها و … که یک ریالی هم بابت آنها به ما نمی دهند
    ممنون از حسن نظرتان و لطفادبه داد ما برسید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این حرفها فقط برای گفتن و شنیدن نیست
      حتما پیگیری هم میکنیم
      ممکنه همین الان نتیجه نده ولی قطعا نتیجه داره.

  3. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیر مخابرات ما
    ممنون سردبیر عزیز برای دفاع از مظلوم و احقاق حق همکارهای و خسته نباشی ویژه خدمت همکارهای پاسخگو بخصوص ۹۹۹۰، من خودم در قسمت ستادی مخابرات مشغول هستم اما از وقتی که با سایت مخابرات ما صمیمی تر شدم و مطالب رو دنبال می کنم واقعا از سختی کار این همکارها آگاه شدم ، یک سوالی که همیشه ذهنم را درگیر کرده این است مگر نه اینکه همکارهای ۹۹۹۰ پاسخگو مشکلات همراه اول هستند چرا ارتباطات سیار این همکارها را زیر پوشش حمایتی خود قرار نمیده ، بی شک اگر ارتباطات سیار متوالی پرداخت حقوق به این همکار های زحمت کش بشه خیلی می تواند از نظر حقوقی کمک حال پرسنل ۹۹۹۰ بشود و حق به حق دار برسه ، چون ما همه پرسنل مخابرات ایران می دانیم درآمد سیار بی نهایت بالاتر از مخابرات ایران هست ، به امید روزی که در مخابرات نیرویی نباشد که از شرایط کار و حقوقی خود ناراضی باشد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      همراه اول از افتخاراتش اینه که فقط با 1000 نفر کل کشور را اداره میکنه.
      این افراد زیر پوشش استانها هستن یعنی اگر همراه اول فردا قراردادش رو برای پاسخگویی با مخابرات استان تمدید نکنه چه اتفاقی می افته؟
      باور کنید وقتی گاهی به این چیزه فکر میکنم تن و بدنم می لرزه

  4. مرگ..... می گوید

    مرگ بر ….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      به شما و نظراتتون احترام میذارم ولی نمی تونم منتشر کنم

  5. دوست می گوید

    واقعا بی انصافی های مخابرات در قبال نیروها تموم شدنی نیست .
    بجای اینکه با شیوه تشویق نیرو ها رو راغب کنن به بهترین نحو ممکن با مشترک ارتباط،برقرار کنن از این شیوه منسوخ استفاده میکنن
    کاش زودتر به خودشون بیان مسولین .سردبیر عزیز ممنون که پیگیری میکنی

  6. ناشناس می گوید

    در 9990 به خاطر انتخاب دلیل تماس بین دو تا گزینه ” اینترنت ” یا ” تنظیمات اینترنت ” گزینه اولی را انتخاب کردم یک خطای بحرانی برایم شده است. یکصدو بیست هزار تومان جریمه شده ام. از بین 5000 تماسی که باید در طول ماه به صورت استاندارد داشته باشیم و هر تماس 280 تومن آیا انصاف است به خاطر یک خطای این شکلی یکصد و بیست هزار تومان از حقوق پاسخگویی که مجبور است مشترکین ناراضی را راضی نگه دارد
    پاسخگو به خاطر خدمات ناقص سیستم هم پیش مشترکین شرمنده است که چرا نمی تواند مثلا تمدید بسته مشترک را متوقف کند یا چرا نمی تواند خطی را که اعلام وصولی بدهی اش آمده است ولی وصل بنماید و هم پیش خانواده اش شرمنده است که اولا زمانی که باید پیش خانواده اش باشد ( روز تعطیل ، شب هنگام ، لحظه تحویل سال نو ) باید سر کار باشد ثانیا به خاطر خستگی مغز نمی تواند با خانواده اش هم صحبتی بکند و ثالثا حقوقی که سر ماه به خانه اش می آورد نصف اش به خاطر خطاهای بی منطق کسر شده است.

  7. ناشناس می گوید

    باسلام خدمت سردبیر محترم وتشکر از اینکه از حقوق پایمال شده کارکنان 9990 دفاع می کنید واقعا جای بسی تاسف است یک پاسخگو روزانه با 300 نفر وبا هر نفر حداقل 40کلمه صحبت می کند می شود روزانه 12000 کلمه وبیشتر ایا دراین مکالمه یک کلمه این ور یا انور گفته نمی شود ؟ مسئولین یک کلمه را 3 خطا اعلام وبرای هرخطا 130 هزارتومان جریمه از حقوق کم می شود یعنی بجای یک کلمه اشتباه 390هزارتومان از حقوق ان هم کمترین حقوق کم می شود ایا این عدالت است ؟ این استثمار است ترا بخدا به داد این همکاران برسید بخدا اینها هم زندگی دارند خانواده دارند زن وفرزند دارند اجاره خانه دارند سوز وگداز گرانی از یک طرف حرفهای رکیک و توهین ودشنامهای تماس گیرندگان از یک طرف و جریمه ها هم از یک طرف واقعا امان مارا بریده است بازرسانی بفرستید به حرف این قشر هم گوش کند ومشکلات انها را بررسی نمایند ترا بخدا

  8. علی بیغم می گوید

    سلام
    این بار میخواهم به گذشته سری بزنم و فلاشبک به زمان حال .خوب توجه بفرمائید :
    سالیان دور شاید 23یا 24 سال پیش مدیر عزیزی که خود با رانت بالا آمده بود و با توپ پر صحبت می کرد ما مسئولین واحد ها را جمع کرده بود و می خواست بقبولاند که شما باید بدون صرف هزینه های اضافی مثل اضافه کار از کارکنان کار اضافه بخواهید و باید تا دیر هنگام کارکنند ولی از اضافه کار خبری نباشد من گفتم کارکنان تحت مسئولیت من سیگار فروشی و دست فروشی را به این نوع کارکردن ترجیح میدهند اگه اضافه کاری را بر اساس کارکرد و نظر مسئول پرداخت می کنید من حاضرم با جدیت کار کنم قبول نکرد ولی ما کار کردیم و نتیجه را تحویل دادیم بعد بحضور ایشان رسیدم گفتم کارکنان من چندین مورد به اصطلاح شیرینی از مشترکین گرفته اند که مسئول این وضعیت شما هستید مردم می بینند اینان کار می کنند و ناله هم می کنند بهشان شیرینی (مثلاً ) می دهند شما که کارها را خراب می کنید اضافه کار و حق جذب و جق جلسه و ….می گیرید چرا؟ گفتند ما کار می کنیم گفتم با دستور شما سوئیچ فلان مرکز که نیاز به جابجائی نداشت در عرض سه ماه سه بار جابجا شد کلی اعتراض مردمی داشت و کلی هزینه روی دست شرکت چرا؟ شما باید اضافه کار بگیری کارمند من نه ؟ خلاصه اضافه کار رو با ثابت کردن کار مفید گرفتم . مدیر با من به لج افتاد و چند سال با زحمت خدمت کردم تا دوباره بالاخره بعد بازنشستگی آن عزیز دوباره در قسمتی دیگر مشغول و مسئولیت پذیرفتم .
    ببینید جرم هر کسی براساس مسئولیتش مشخص میشود .کسی که پمپ بنزین اجاره می کند و چند نفر به انجا می گمارد و به آنها می گوید من فقط شما را بیمه میکنم و حقوقی در کار نیست چه انتظاری دارید پمپ ها دستکاری نشوند ، کم فروشی نشود ، به اجبار شیرینی نگیرند و خیلی کارهای دیگر !!!!!!!!!مدیر عزیز شما کجای این اتفاقات ایستاده ای چکار می کنی ؟ چرا ؟ نمی بینی ؟ یا خودت را به کوچه علی چپ زده اید ؟
    من می خواهم بگویم در هر سازمانی (مثل مغازه ها )ویترینی وجود دارد که وظیف مدیران اینجا بیشتر از جاههای دیگر است شما اگر در درگاههای ورودی سازمانتان از افراد نالایق و ….استفاده کنید ناخوآگاه سازمان را به نیستی برده اید ؟
    چرا مامور رفع خرابی ا….. و ……. و …….باید از مردم استمداد بطلبند ؟ مخابرات کاسه گدائی بدست گرفته ؟ چرا از پول قبوض کمی هم صرف این امور نمی کنید که کارکنان شما با افتخار هدایای مردم را پس بزنند و بگویند سازمان من سازمانی است ایدال من را تامین می کند من هم به نوبه ی خودم چنان تعلق سازمانی دارم که حتی اگر زمانی احساس کنم به سازمان صدمه ای وارد شده با هزینه ی خودم جبران مافات خواهم کرد. آقا ی مدیر اره بر دست گرفته اید و شاخه زیر پای خود را میبرید چرا ؟
    چرا نمی خواهید ببینید ؟
    روزی که ما را فروختند به شرکت اعتمادیان این روز ها را میدیدیم آقا پول خیلی خوبه خیلی ولی آبروی شرکتی مثل مخابرات خیلی بیشتر ارزش داره شاید مشکل با کمتر از 0.5 درصد خیلی راحت حل بشه که : نه سیخ بسوزه نه کباب
    حق یارتان

  9. مخابراتی می گوید

    پیمانکاری که نیروی کافی برای نگهداری از مرکز 100000 هزار شماره ای ندارد خرابی ها را به صورت صوری مشترک نبود یا داخله خراب یا اصلاح شد یا مشترک شناخته نشد ساعت می گیرد در صورتیکه خط مشترک هنوز خراب است یا طبق قرار داد بهینه سازی انجام نمی دهد و با18 نفر پرسنل می خواهد مرکزرابه سر برج برساند دوست داریم چگونه برخورد شود وقتی می گویم شما توان این کار نداری میگه از بیکاری بهتره چی کار کنیم و ده ها مورد دیگه …… روز به روز پس رفت می کند

  10. رشید ترابی می گوید

    با سلام خدمت سر دبیر محترم با مطرح کردن این سوژه درد مرا تازه کردید پارسال بخاطر در رفتگی مچ دستم نتوانستم کابل کشی روستای اقماریم را انجام بدهم پیمانکار که جزی وظیفه کاریش بود کابل کشی کرد و رئیس مرکز روستای از این بابت مبلغ720000 تومان از حقوق من کسر کرد موضوع را از رده پایین ریاست تا بالاترین ان منعکس کردم اما گوش شنوایی نبود که صحت و سقم حرف مرا پیگیری کن از یک میلیون من فقط 250000تومان باقی ماند و با ان خانواده پنچ نفری را اداره کردم ان هم با نان پنیر باور کنید به خداوندی خدا نتوانستم برای دو دختر لباس مدرسه بخرم با لباس سال قبل به مدرسه رفتندتا کمیته حل اختلاف رفتم گفتند حق با شماست ولی دیگر کسر شده و قابل برگشت نیست لازم به ذکر است که کابل کشی اقماری از وظایف ما نیست ولی به اجبار انرا برای ما تحمیل میکنند ما نمیتوانیم درد مان را به کسی بگوییم از شما خواهش میکنم درد من که درد اکثر همکارهایمان میباشد منعکس فرمایید تا تلنگری باشد بر وجدانهای پاک ترابی از اردبیل

نظرات بسته شده است.