مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

باز دوباره توی کار مخابرات گذاشتند! آبونمان سود هنگفت مخابرات بود؟

مخابرات ما- نمی دانستیم مخابرات نیز جزو بخش هایی است که از آبونمان سودهای هنگفتی به جیب می زند!

اخیرا پس از لغو دریافت آبونمان ماهانه توسط شرکت مخابرات, بخشی از رسانه ها تمام تسویه حسابهای گروهی و شخصی خود را در این زمینه خرج کرده اند تا شاید مخابرات زمین گیر شود.

کاری به اهداف آنان نداریم. فقط دلمان می خواهد بدانیم چرا موضوع مخابرات اینقدر مهم شده است برای رسانه ها.

مخابرات حسابی منتفع شود.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارانجوان؛ شرکت مخابرات برای نگهداری از خطوط تلفن ثابت مبلغی را با عنوان آبونمان از مشترکین دریافت می‌کند که با حکم دیوان عدالت اداری این قانون لغو و  از قبض‌های تلفن ثابت حذف شده است.

شرکت مخابرات به بهانه پرداخت نکردن آبونمان خطوط تلفن توسط مشترکین این خطوط را قطع کرده و به مشترک دیگر واگذار می‌کند که با حذف آبونمان از قبض‌های تلفن ثابت شهروندان دیگر دغدغه و نگرانی برای قطع یا سلب مالکیت  خطوط خود را نخواهند داشت.

در ادامه این مطلب به مسائل بسیاری اشاره میکند تا حذف آبونمان را توجیه کند اما نویسنده در ابتدای این متن جمله ای می نویسد که کل هدف مخابرات را از برقراری آبونمان توجیه می کند:”شرکت مخابرات برای نگهداری از خطوط تلفن ثابت مبلغی را با عنوان آبونمان از مشترکین دریافت می‌کند.”

شرکت مخابرات طبق محاسبات جداگانه ای که شخصا انجام داده ام در شهرهای بزرگ – غیر از تهران- دو ماهه مبلغی حدود 3500 تومان هزینه نگهداری به شرکتهای پیمانکاری پرداخت می کند.

یعنی مبلغ آبونمان ذکر شده بسیار کمتر از هزینه نقدی مخابرات است.

مقایسه مخابرات با شرکتهایی که اخیرا تشکیل شده اند و بر بستر مخابرات یا بر بستر موبایل سرویس هایشان را ارائه می دهند کاملا غیرمنطقی است.

د راین باره باز هم حرف می زنیم.

 

931570cookie-checkباز دوباره توی کار مخابرات گذاشتند! آبونمان سود هنگفت مخابرات بود؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. همکار رسمی می گوید

    اتفاقا هزینه نگهداری خطوط و سیستم ها حق مخابرات است. چرا دولت یک سری به شهرداری های خودش نمی زند که از حق اتش نشانی تا آموزش و پرورش و هزار چیز دیگر و و عوارض و تلکه کردن مردم در پارک خیابانی و عوارض سالیانه خودرو و هزاران چیز دیگر اما یک آبونمان جزیی شده خبر یک یک رسانه.
    دیوان نه چندان عدالت بهتره یک سری اونجا بزنه و دیون کارکنان رو پیگیری کنه که اصلا هم خوانی با اسم این سازمان نداره.

  2. کارمند دل خون می گوید

    باسلام پولی که به درد کارمند وکارگر نخورد برای ما فرقی نمی کند که به جیب گشاد بعضی ها برود یا نرود

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بنده خدا, اون جیبی که مورد نظر توئه پول خودشو برمیداره
      این منو شما هستیم که جیب مون خالی تر میشه.

  3. احمد می گوید

    سلام
    خیلی از مشترکین ADSL مخابرات وسایرشرکتها مانند شاتل وآسیاتک و………. فقط به منظور برقراری ارتباط اینترنت از خطوط تلفن ثابت مربوطه استفاده میکنند و تلفنهای مربوطه هیچ درامدی به عنوان مکالمه ندارند وجهت جبران بخشی از هزینه های نگهداری ورفع خرابی چاره ای جز دریافت ابونمان نمیباشدگاها فقط یک مورد رفع خرابی فیزیکی اینگونه خطوط چندین برابر هزینه ابونمان ماهیانه برای مخابرات هزینه داردبا قطع هزینه آبونمان نه تنها درامدی از اینگونه خطوط نصیب مخابرات نمیشود بلکه به ناچاربابت نگهداری این خطوط باید هزینه های بسیاری متحمل شود وعملا به طور رایگان باید خطوطی را که درامد ان نصیب سایر شرکتها میشود نگهداری کند.

  4. سعید می گوید

    اقای سردبیر به حقوق و دستمزد استان که مراجعه می کنی میگن هنوز هیچ خبری از پرداخت رفاهیات نیست؟ شما خبری ندارید؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سعید جان
      آخه مالی استان بنده خدا از کجا بدونه؟
      ما که خبرشو زدیم این ماه پرداخت میشه .یا دز طول ماه یا حداکثر با حقوق

  5. همکار می گوید

    به نظر من مدیران مخابرات شجاعت ندارند اگر جلوی این رای ناحق را نگیرند چرا آب برق و گاز چندین آیتم به جز هزینه مصرف از مصرف کننده میگیرند وهیچکس هم هیچی نمیگه چرا سالی یک الی 2 بار قبضهاشون گرون میکنند اما مخابرات سالها افزایش قیمت نداشت اگر مخابرات آبونمان نگیره کسی که از خطش استفاده ریالی اونچنانی نداره برای مخابرات دائر ماندن خطش فقط ضرر مخابرات و اونهمه هزینه نگهداری به زودی اثر بسیار سوء و غیر قابل جبرانی رو به مخابرات میزنه

    1. ناشناس می گوید

      سلام
      تلفن هایی که به علت خرابی شبکه کابلی قطع و مخابرات سالهاست از رفع خرابی ان عاجز مانده چرا باید ابونمان پرداخت کنند.

نظرات بسته شده است.