مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آمار از کل قراردادی های شرکت مخابرات, از ابتدا تاکنون!

مخابرات ما- چندی پیش این بحث مطرح بود که گروهی از نیروهای قراردادی شاغل در مخابرات, با تصویب هیئت مدیره دائمی می شوند.

البته این طرح پس از مدتی مسکوت ماند چرا که گفته می شد آمار این افراد چندان منطقی نیست یا اگر بخواهیم خودمانی مطرح کنیم این است که تعدادی از افراد را لابلای قراردادی های 91 جا داده اند.

چرا و چگونه؟ باشد برای بعد.

فعلا می خواهیم برای ورود به این بحث اشاره ای به آمارهای واقعی قراردادی های مخابرات داشته باشیم.

این تصویر را منتشر می کنیم تا شما بدانید آمار دقیق استانها در اختیار ما هست! ببینید:

اجازه بدهید قدری تصویر را بزرگ کنیم تا آمارش را ببینید.

افرادی که از سال 92 به بعد استخدام شده اند تعدادشان 2303 نفر است. ضمن اینکه تعداد قراردادی های  پیش از 92 نیز 1181 نفر است.طبق این آمار جمع قراردادی ها 3484 نفر است.

در آمار دیگری پیدا کرده ایم  تعداد افرادی که در آزمون سال 91  پذیرفته شده اند 1973 نفر هستند.  از کسر این اعداد از یکدیگر مشخص می شود که تعداد 330 نفر قراردادی های از نوع دیگر در طی سالهای 92 تا 96 بوده اند این افراد  جایگزین والدین و سهمیه های فرزند شهدا و جانبازان و… بودهاند که مجوز رسمی برای تغییر وضعیت داشته اند.

حالا دیگر همه آمار و اعداد واضح و روشن است.

فقط یک سوال باقی می ماند.بر اساس آخرین آمار کسب شده در سال 92 تعداد افزادی که با آزمون 91-92 وارد شده اند حدود 1500 نفربوده است.به این آمار اعتماد ندارم اما مشخص است نعدادی از این افراد بدون مجوز وارد شده اند!

چرا و چگونه؟

افرادی هم که قبل از 91 قراردادی بوده اند برخی با آزمون آمده اند اما همه چنین نبوده اند!

حالا با این وضعیت گفته می شود برخی از مدیران میانی در معاونت توسعه نیروی انسانی در اقدامی جالب از گفته مدیر عامل مخابرات ایران چنین استفاده کرده اند که برای همه این 3400 نفر مجوز رسمی شدن گرفته اند.در حالیکه همه این افراد در این طرح موردنظر نبوده اند.

مدیر عامل وقتی انتظار دارد حداکثر لیستی 2000 نفره به اوبدهند با لیستی 3400 نفره روبرو می شود.این تفاوت در آمار باعث می شود او قدری تعلل کندوپیگیر صحت اطلاعات شود.

در همین فاصله این سیاست قدیمی مخابرات در مجموعه رشد پیدا میکند که اگر کسی رسمی شود دیگر مانند کارکنان قدیمی مخابرات می شوند و دیگر بسختی کار می کنند و …!

به این ترتیب دائمی شدن یا رسمی شدن برای مدتی نامعلوم  از مخابرات دور می شود.

 

 

 

936190cookie-checkآمار از کل قراردادی های شرکت مخابرات, از ابتدا تاکنون!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
22 نظرات
  1. س می گوید

    سلام سردبیر عزیزم بابت جواب دادن به سوال های میشود ممنونم یک جا در مطالب بالا امده کسانی که به جای والدینشان منظور جایگزنی نیست که به جای پدر ویا مادر مشغول شدن با این تفاصیل ما که فرزند ازاده و جانبازمتوفی هستم و پدر هم مخابراتی میباشد چرا قردلد مستقیم نشدم یعنی شامل حال ما نمیشود

  2. ناشناس می گوید

    سردبیر جان خسته نباشید، یه درخواستی ازتون دارم. با توجه به این آمار دقیقی که از قراردادی‌ها به‌دست آوردید، قطعا میتونید یه آمار کلی دقیق از وضعیت نیروی انسانی شرکت به ما دهید. در تمام شرکت آمار متناقض از نیروی انسانی میشنویم. اگه براتون مقدوره یه آمار دقیق از تعداد کارکنان رسمی، قراردادی (که البته ارائه شد)، شرکتی (شامل tct و شسکام) و کارگزاران روستایی ارائه بفرمایید بفهمیم اصلا تو شرکت چه خبره!؟ پیشاپیش از لطفتون ممنونم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      صدای همه در میاد ها!

      1. ناشناس می گوید

        دلیلی برای این موضوع وجود نداره، چرا باید نسبت به این موضوع اعتراض صورت بگیره؟ چرا نباید تعداد کارکنان شرکت شفاف و مشخص باشه؟ به این طریق خیلی از مسائل مثلا تعداد بازنشستگان در آینده شرکت مشخص میشه! کارگزاران معترض مشخص میشه! و خیلی مسائل دیگه! در زمینه تعداد نیروی انسانی واقعا آمار متناقض در شرکت بسیار زیاده!

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          در این شرکت همه چی محرمانه است
          حرف شما رو من قبول دارم
          ولی دیگران قبول ندارن

  3. مهم نیست می گوید

    تو شهر ما یه خانم نابغه ای تو ازمون 92 استخدام شدن که ماشاله هزار ماشاله بلد نیستن با کامپیوتر کار کنن .ما در تلاشیم بهش افیس یاد بدیم …
    رشته حسابداری
    درحالیکه تو ازمون قرار بود اقا استخدام بشه ولی خانم اومدن سرکار

    حالا هی بگید ازمون سخت و مصاحبه و ….رو پشت سر گذاشتیم

    اخه ما اینو باور کنیم یا چیزایی که چشممون میبینه رو

    اونوقت ما هایی که قبل خصوصی سازی قرارداد مستقیم مخابرات بودیم رو برگردونند به پیمانکار

    خدا مسبب این کار ها رو نمیبخشه

    فشاری که الان ما تحمل میکنیم گردن اونهاس

    سردبیر جان حالا تو ناراحت میشه و پیام منو پست نمیکنه

    1. گلی می گوید

      بله ازمون مخابرات خیلی سخت بود و اگر هیچ سهمیه ای نداشتی باید از نظر علمی خیلی بالا بودی که قبول میشدی ولی خوب به خاطر سهمیه جانباز و … خیلی ها از نظر علمی پایین بودن مثلا همکار خودم نمیدونست ip چیه رشته it قبول شد چون پدرش جانباز و سپاهی بود قبول شد.چیکار میشه کرد قوانین مملکت است دیگر.

    2. مریم می گوید

      خدایا ملت های جهان دارن سفینه میسازن میفرستن به دورترین سیاره ملت ایران بعضی هاشون هنوز درگیر آفیس هستن!!! خدایا اینا دیگه چه افرادی هستن!!!شما بهتره نابغه بودن خودت را اثبات کنی و نحوه ورودت را اول توضیح بده.با این حرف هایی که شما زدید مدیون خیلی از بچه های تلاشگر هستید. به جای مدیر عامل بودم هرکی حق کسی را ضایع کرده آورده توی مخابرات، با همون نفرش به شرکتی تبدیل میکردم. جا را با رابطه شماها پر کردید که فرصت را در همه زمینه ها از بقیه گرفتید میخواییم از حقمون دفاع کنیم شما میشید مثال ما که اونا را نگاه کنید 15 ساله اینجا هستن ولی قراردادی هستن. میخواییم بگیم درس خوندیدم حقمون نیست میگن شرکتی ها را نگاه کنید با فوق لیسانس حداقل حقوق را دارن خب شما ها و رابطه مند بودن استخدامتون ضربه به کل جوان ها زده و این دنیا نه اون دنیا ایشالا پاسخ های خوبی داشته باشید.حسادت شما را فقط خدا بهتون جواب بده

  4. فنی می گوید

    وقتی داماد فلان مدیر رو بخاطر فامیلی از شرکتی تبدیل وضعیت کردن و شده قراردادی صد درصد اون کسی که تبدیلش کرده واسش لابی میکنه که دایمی بشه و در مسیر ما سنگ میندازه مخصوصا اگر خودش هم درمنابع انسانی باشه و جلوی کار ماها رو هم بگیره. این بچه های جایگزین پدر و بقیه قراردادی ها روز اول بهشون قول دایمی نداده کسی ولی ما بهمون قول دادن دایمی میشیم آگهی استخدامیش هم هست در گوگل سرچ بشه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      فنی جان
      از بالا تا پایین حرفهای شما تضاد داره قربونت!
      اونی که قراردادی کرده طرفشو, همراه با شما هم قراردادی است, چه دلیلی داره سنگ بندازه جلوی کار شما!
      میخوای یه خبری بهت بدم؟
      اتفاقا اتفاقا همونی که شما میگی در این لحظه تنها مدافع شما برای دائمی شدنه!
      یادت بمونه اینی که میگم ها!
      تنها مدافع!

      1. فنی می گوید

        خیر سردبیر جان منظورم اینه که اون آقا طرف رو آورد قرار مستقیم کرد و بصورت قراردادی الانم وقتی بحث دایمی شدن ماست میخاد اونو قاطی ما کنه که وقتی دیده صدری و هیيت مدیره قبول نمیکنن جلوگیری میکنه از کل قضیه منظورم اینه که اول بحث دایمی شدن ما بود که بعدا اونا هم از این راه برای دایمی کردن اقوام وارد شدن و بعد ماجرا سنگین شد شد سنگ بزرگ

  5. مریم می گوید

    میشه این نتیجه را گرفت با توجه به خبر قبلیتون مبنی بر 1500 نفر عدم تکلیف و یا هرچی اسم اون را گذاشت این افراد مرتبط میشن به نیروهای قراردادی قبل 92 ، یعنی 1181 نفر حالا با احتساب 330 نفر جدید میشه 1511 نفر !!! البته اگر درست باشه.

  6. نارنج می گوید

    سلام
    ما ازمونی های 92 که شفاف ترین نوع استخدام در کل تاریخ مخابرات بودیم که با یه آزمون علمی سخت و کلی مصاحبه های مختلف جذب شدیم چرا باید به پای بقیه بسوزیم؟؟؟؟
    نباید بقیه که با روشی غیر ازمون وارد شدن با ما مقایسه بشن.
    حداقلش اینه که مطابق آیین نامه در مورد ما عمل بشه و بعد برن وضعیت بقیه رو بررسی کنن که چجوری وارد مخابرات شدن جریان ما که با ازمون سازمان سنجش و چندین مرحله مصاحبه وارد این سیستم شدیم کاملا شفافه دلیلی نداره کاره ما لنگ بمونه.
    از آقای صدری انتظار داریم به حرفشون عمل کنن چون همیشه عده ای تنگ نظر هستن که نخوان کار ما انجام بشه.ما ازمونی های 92 چه گناهی کردیم که باید بخاطر طبیعی ترین حقوقمون اینقدر انتظار بکشیم.

  7. پژمان می گوید

    با سلام و احترام
    ضمن تشکر از زحمات شما سردبیر محترم، خواهشمندیم آمار دقیق استخدامی های 92 را به طریقی که صلاح میدونین به اطلاع مهندس صدری برسونین.
    با تشکر

  8. سید می گوید

    سلام جناب سردبیر وقت بخیر وخسته نباشید منظور قراردادی اینه که بندهاز فرزندان جانباز وازاده وبابام هم از کارکنان مخابرات بوده ومن سال 89 وارد مخابرات شدم واز سال 92رفتیم زیر نظر شرکت خدمات اول ایا این قرداد داعم شامل ما هم میشود با مطلبی که کفته شده سهمیه جانبازی وجایگزینی فرزندان به جای پدروواقعأ منظورشون چیه بااین تفاصیل ما جزء این امار هستیم یا نه با تشکر فراوان

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      برادر من
      گروهی از فرزندان شهدای گرانقدر
      طبق مصوبه مجلس و صد البته پذیرش مخابرات
      قرارداد مستقیم با مخابرات بستن.
      همین
      فرزندان جانبازان -فکر میکنم بالای 70 درصد , فکر میکنم مطمئن نیستم- شامل طرح بودن بقیه نبودن
      اینا هم قرارداد بستن و تموم شده رفته
      هیچ چیز جدیدی وجود نداره
      توضیح کامل دادم که دیگه سوالی پیش نیاد

  9. ناشناس می گوید

    من و امثال من بیچاره که کسی رو نداشتیم و با آزمون اومدیم هم باید چوب این دوستان آشنا دار رو بخوریم که از طریق فک و فامیل بین ما جا شدن؟ واقعا این ظلم نیست؟؟؟؟

  10. علی می گوید

    یعنی کارکنان قدیمی مخابرات کار نمیکردند؟!
    چه توجیه احمقانه ای
    با این استدلال ها نمیشه توجیه کرد دایمی نکردن رو ، به هر حال صدری حرف زده باید پای حرفش بمونه.

  11. تسنیم می گوید

    با سلام خدمت سردبیر گرامی
    خبر ذیل خبر سال 9نیم باشد:
    “آزمون شرکت کردند و پنج هزار نفر از آنها پذیرفته شدند که نهایتا پس از طی مراحل اداری و مصاحبه حضوری دو هزار و 500 نفر را استخدام خواهیم کرد، همچنین به منظور جلوگیری از هرگونه تبعیض یک کمیته تعیین کردیم و به دقت موضوع استخدامی ‌را دنبال می‌کنیم. نتایج استخدامی‌ قبل از پایان اسفند 91 اعلام خواهد شد و احتمالا در سال 92 این افراد شروع به کار خواهند کرد.”
    حالا این سوال برای من پیش اومده بیش از نود هزار نفر آزمون دادن و قرار بوده 2500نفر استخدام بشن چرا این رقم 1973 نفر بوده یعنی 527 نفر کمتر بوده اگر تعدادی انصراف داده باشن یا حتی خدای نکرده فوت کرده باشن چرا از همون 5000 نفر قبولی جایگزینشون نشده این یه سوال هست اگه ممکنه راهنماییم کنین چون ما با سالها کار در مخابرات از مصاحبه رد شدیم و من در سایت خوندم که مجددا بعد از اعلام نتایج 120 نفر در استان تهران همونجایی که من آزمون داده بودم استخدام شدن وسالهاست که برای من سوال هست چون به من گفتند شما یک امتیاز کمتر از نفر قبلتون داشتید. سهمیه 527 چی شده؟

  12. هستی می گوید

    سردبیرجان سلام

    درسته که دائمی شدن ما به تاخیر افتاده و این خیلی آزاردهندست ولی این بررسی موشکافانه ی جناب آقای صدری رو تحسین میکنم و ازشون میخوام حالا که این داستان رو شروع کردند تا انتها و شفافیت کامل با قدرت جلو برن و خواهشا بعد از مشخص شدن موضوع همه دست اندرکاران این بی قانونی رو برکنار کنند. تا درسی بشه برای همه.
    امیدوارم که عملی بشه .
    خدای عادل پشت و پناه همه ی حق خواهان

    1. ناشناس می گوید

      شدیدا موافقم

      واقعا ستمه ما با این همه سابقه و ازمون دادن قبول نشدبم بعد یکی راست راست اومده نشسته پشت میز شده رییس یه بخش
      فکرم میکنن حقوق حلال میبرن سر سفره زن و بچشون

  13. ناشناس می گوید

    متاسفانه مخابرات بسیار بی‌نظم و بی‌سامانه! یه نگاه به بانک‌ها بیندازید، بسیار قانونمندتر در جذب نیرو عمل میکنند، در این ۶ یا ۷ سالی که قانون استخدام از طریق آزمون سراسری اجرا شده هم میشه سازمان‌های دولتی یه سر و سامانی در جذب نیرو گرفتند، با توجه به قانون مجلس هیچ نیرویی بدون آزمون در دستگاه‌های دولتی استخدام نمیشه، حتی بانک‌های خصوصی هم قانون آزمون رو خودخواسته اجرا میکنند! ولی شاهدیم که حتی الان در مخابرات، ولو انگشت‌شمار، نیروها با سفارش یا هر طریق دیگه قراردادی میشوند! صاحبان مخابرات برای امتیازگیری به واگذاری امتیاز در زمینه استخدام اقدام میکنند! دقیقا مثل مباحث درآمدی که کاملا بی‌نظمه و مبهمه! ای‌کاش سال ۹۱ آقای زارعیان و آقای پوررنجبر به جای وعده‌های غیرواقعی در مصاحبه‌ها آشکارا اعلام میکردند که مخابرات هرگز نظم خاصی برای استخدام نداره، ای‌کاش در اون زمان نقشه‌ی راهی که مخابرات رو به امروز رساند به ما نشان میدادند! البته خوشبختانه بچه‌های ۹۲ درصد بالاییشون قصد اقامت دائمی در شرکت رو ندارند و صدالبته خوشبختانه هم سن و سال و هم مدارگ تحصیلیشون امکان شرکت در آزمون‌های گوناگون و مشغول شدن در جاهای دیگه رو به اونها میده، درصد بالایی از قبولی‌های ۹۲ دنبال موقعیتی برای ترک مخابرات میگردند، سردبیر جان قطعا شما توانایی یافتن آمار خروجی‌های قبولی‌های ۹۲ از شرکت رو دارید، بدون شک اگه این شیوه ی مدیریتی و برخورد ادامه پیدا کنه (که به نظر تغییر نخواهد کرد) سایر قبولی‌های ۹۲ هم به محض پیش آمدن موقعیت از شرکت خواهند رفت. البته لازم به ذکر هست که در میان قراردادی‌های سال‌های پیش از ۹۲ نیروهای بسیار شایسته‌ای وجود دارند که بعضا الان پست‌های مهمی هم دارند ولی جدا کردن آزمونی‌ها و قراردادی‌های بدون مورد قبلی خیلی کار راحتیست که ظاهرا به دلیل ایجاد هزینه‌های غیر مالی، مدیریت از انجامش سرباز میزنه.

نظرات بسته شده است.