مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند-به دوستان شرکتی عزیزم.

مخابرات ما- امروز شاید یکی از سخت ترین روزهای زندگی من باشد. گاهی انسان بدون اینکه خودش بخواهد  حرف, گفته یا نوشته اش در زندگی دیگران هم تاثیر دارد. و ممکن است همه چیز را به سمت صلاح و رستگاری بکشاند یا همه چیز را بر باد دهد.

امروز در چنین موقعیتی هستم. اصلا قصد کتمانش را هم ندارم.

 

یادش بخیر. روزی از یکی از مدیران عامل پیشرو در مخابرات پرسیدم:” چرا برای کارکنان کاری نمی کنید؟ چرا حرکتهای اصلاحی انجام نمی دهید؟ مثلا برای نیروهای شرکتی طبقه بندی را اجرا کنید یا قراردادی ها را دائمی کنید.”

او حرف جالبی زد.

او گفت: “من هر طرفی می چرخم و هر کاری میکنم می بینم در زمین دیگران بازی کرده ام. هر طرفی می روم برای عده ای بخصوص کار میکنم اگر میخواهم برای عده ای شرکتی کار کنم در حقیقت برای همانهایی کار میکنم که در شرکت نفوذ  کرده اند و هر کدام دهها نفر را به   شرکت  چپانده اند. برای قراردادی ها هم همین است.با ز می بینم فرزندان همین  صاحبان نفوذ  دارند دائمی می شوند در حالیکه من می خواهم برای افرادی متخصص و صالح کار کنم که در این جامعه واجد شرایط و صاحب حق هستند.”

گفتم :”اگر قرار بر این باشد پس هرگز کاری انجام نمی شود برای اینکه شما هر کاری بخواهید بکنید این افراد وجود دارند, هستند و در دل نیروهای مخابراتی حضور دارند!”

او گفت: “تا محیط سالم نشود هیچ کاری ممکن نیست.”

زمان گذشت! یکی, دو تا, سه تا مدیر عامل آمدند ولی وضعیت فرقی نکرد.نمی دانم دلیل آنان برای عدم انجام اصلاحات چه بوده است شاید آنها هم مثل اولی فکر می کردند اما کاری نشد!

حالا مهندس صدری آمده است!

جالب است که او نیز با تمام اندیشه های اصلاحی دقیقا همین مسیر را رفته است و دقیقا در همان گردنه گیر کرده است.

“با این اطلاعات نمی توان کاری کرد.. هر طزفی می چرخم برای عده ای صاحب نفوذ کار میکنم!”

من نمیدانم در هفته گذشته بر مخابرات ایران چه گذشته است که باز دوباره  بر اساس برنامه عمل نمی کند .کار قراردادی ها متوقف میشود کار طبقه بندی هم کند شده است و …

“اطلاعات سالم به مخابرات برسد فورا اقدام می شود!”

اعتراضات نیروهای شرکتی از حد و اندازه گذشته! در اعتراض به شکل اجرای طرح طبقه بندی! از آنجا که مخابرات ایران افراد را محدود کرده است استانها کسانی را انتخاب کرده اند. که شائبه ایجاد کرده است.کسی از آشنادار ها در بیرون گود باقی نمانده اما دیگران خیلی!

حالا, در این هفته همه دنبال سالم سازی فضا هستند در حالیکه ابزار مناسبی برای این کار ندارند.

اینجاست که می گویم یک تصمیم می تواند همه چیز را بر باد دهد یا اینکه همه چیز را به سمت صلاح بکشاند..

متاسفانه -برای خودم- من مجبورم در این لحظه تصمیم بگیرم .تصمیمی سخت و دشوار.

در مسیر سالم سازی فضا حرکت کنم یا هیچ کاری نکنم و منتظر گذر زمان باشم.بلایی که سر قراردادی ها آمد, خدای نکرده بر سر شرکتی ها هم بیاید. کسانی که صاحب حق هستند در آتش دیگران بسوزند…!

چاره ای ندارم که با شما , شمایی که سالهاست رفیق و همراه هم بوده ایم راهی را آغاز کنم که ممکن است به بهبود بیانجامد.

من به همه گروههای مخابرات ما در شبکه های اجتماعی گفته ام چه کنند. خواسته ام دوستان و همکاران مرا آزاد بگذارند تا نظرات اصلاحی خود را بنویسند! هر نظری باشد. البته با رعایت اخلاق در کلام! نیازی به توهین یا استفاده از کلمات خاص نیست.

از شما می خواهم اگر حرفی دارید,  اگر اشکالی به یک روند دارید  همه را به دوستان من بسپارید تا یک بار برای همیشه همه چیز  حداقل برای خودمان روشن و واضح شود.

یک بار برای همیشه پیرایه ها را از چهره مخابرات سالم  پاک کنیم و اگر مشکلی در جایی هست بنا به اطلاعات مردمی رد یابی شود.

همه با هم به این سمت  حرکت کنیم.

اگر مشکلی هست باید شفاف و علنی شود. هر کسی به ه ربهانه ای حرفش را نزند می توان به این نتیجه رسید که جو سازی کرده است و برای ضربه به مخابرات و آدم های سالمش جوسازی کرده است.

متاسفانه شرایطی ایجاد شده است که همه اشکالات را به مدیران قدرتمند  نسبت می دهند هر قدر قدرتمند تر , حرف و حدیث بیشتر! در حالیکه من از نزدیک با خیلی ها کار کرده ام. دلم میخواهد این پیرایه ها برای همیشه از مخابرات رخت بربندد و اگر هم اشکالی هست پاسخی روشن و آشکار پیدا کند.

سردبیر مخابرات ما

28 مرداد 1397

 

937310cookie-checkسردبیر سلام می کند-به دوستان شرکتی عزیزم.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
126 نظرات
  1. شرکتی می گوید

    سلام علیکم
    با عرض ادب و احترام در خصوص دلنوشته حضرتعالی مواردی به ذهن می رسد که جهت استحضار مطرح می شود .
    اینکه روابط در شرکت مخابرات حرف اول را می زند مطلب جدیدی نیست و بر کسی هم پوشیده نیست . من خود به عنوان یکی از قربانیان نداشتن رابط در مخابرات هستم اما آنجا که شما از مدیران ارشد دفاع می کنید و اذعان می نمائید که اصلاح نمی کنند چون نمی خواهند برای کسانی کار کنند که در زمین دیگران بازی کنند قلب انسان را جریحه دار می کند و خود نشان از عدم صداقت و راستی گوینده و یا گویندگان این مطلب است .چرا که بعد از سالیان متمادی و با آمد و شدهای مکرر آیا هیچ یک از این مدیران نتوانستند به راه حل های ساده ای که جهت حل این مشکل وجود دارد دست یابند ؟؟؟؟؟آیا تنها دلیل این عدم اصلاحات این نبوده که مبادا کسی از آن بزرگان صاحب رای و نفوذ از دست مدیران فهیم شرکت آزرده خاطر شوند و مقام و موقعیت این مدیران دلسوز به خطر افتد ؟؟؟؟؟ یا اینکه مبادا طرحی ارائه دهند که دست دلجوئی خود از بزرگان صاحب رای و نفوذ را محدود نمایند ؟؟؟؟؟ و یا . . . آیا برای این مدیران فهیم و دلسوز این امکان وجود نداشت با جمع آوری اطلاعات پرسنل شرکتی در سطح کشور با گذشت حداقل ده سال از سابقه کم سابقه ترین آنها اقدام تا بر اساس امتیازات واقعی آنها نسبت به اجرای طرح های مصوب مانند طبقه بندی مشاغل اقدام می نمودند امکان پذیر نبود ؟؟؟؟؟ تا از اعمال صد در صدی روابط در تصمیمات [جلوگیری شود ؟؟؟؟؟ امروز من به عنوان یک نیروی شرکتی با 15 سال سابقه در شرکت مخابرات فقط بوی دروغ را از رفتار و کردار مسئولین این شرکت عریض و طویل استشمام می کنم . بویی آزار دهند و متعفن . عدالت اگر اجرا می شد حتی اگر شامل همه افراد هم نمی شد اما استشمام بوی خوش آن کام همه را شیرین می کرد .
    و اما جمله آخر برای این مدیران محترم و دلسوز (البته فرقی نمی کند مدیر ارشد سازمان باشد یا خرده مدیر و یا منی که به واسطه رابطه بر سر کار آمده ام به عنوان یک نیروی شرکتی و . . . . و می دانم که در بسیاری از جاها حق دیگران را ضایع نموده ام ) و شما به عنوان پل ارتباطی آنها :
    معصوم علیه السلام می فرماید : بدبخت ترین مردم کسانی هستند که آخرت خود را برای آبادانی دنیای دیگران ویران می کنند .
    والسلام

  2. نا شناس می گوید

    سردبیر عزیز سلام
    با این حرفهای شما باز هم به شرکتی های بد بخت که رسید همه چیز از بین رفت ولی رفاهیات رو به رسمی ها و بازنشستگان دادند ولی به ما هیچی ……….

  3. نا شناس می گوید

    با سلام
    سردبیر عزیز یعنی به ما که رسید آسمون ابری شد و همه چیز خراب شد…..

  4. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشید جناب سردبیر
    واقعا استرس طرح طبقه بندی داره ما رو به کشتن میدن هر روز یه داستان جدید خسته شدیم

  5. ناشناس می گوید

    سلام
    لااقل میذاشتید طرح اجرا بشه که یکبار هم مخابرات ثابت کنه برای نیروهای شرکتی کاری کرد
    این همه به حرفهایی که زده می شد بد بین بودیم و همه وعده ها الکی
    اینم به بدبینیمون دامن زد
    پس اونایی که شرایط داشتند و این همه انتظار کشیدند چی
    جواب این بچه ها رو کی میده

  6. خدمات اول تهران می گوید

    با سلام سردبیر عزیز یعنی با این تفاسیر طبقه بندی دیگه انجام نمی شه ……به ما که رسید همه چیز ازبین رفت

  7. النازی می گوید

    سلام سردبیر گرامی
    از کلمات شما بر می آید که طبقه بندی اجرا نخواهد شد اگر اینطور هست واضح و شفاف با ما در میان بگذارید که دیگر توان انتظار کشیدن را نداریم!
    الان درست یک سال و اندی است که ما منتظریم هر لحظه این طرح اجرا بشه و ما به حق قانونیمون برسیم ولی دریغ و صد دریغ که در میان مدیران ارشد مخابرات چیزی به عنوان انصاف و جود ندارد
    اگر مسئول مربوطه شخصا به هر استانی سر زده بود تا حالا لیست آماده بود و کسی نمی توانست اعتراض کنه که من شامل می شدم یا نه !

  8. آرام می گوید

    سلام سردبیر قشنگم ،اینکه شما میفرمایید ، شائبه نیست عین واقعیته ، اومدن نیروی فوق دیپلم رو آوردن تولیست ، مشخص بود لو میره ازابتدا گذاشتن تا این مرحله برسه ، که بتونن همین ها رو به غولی پیرهن عثمون کنن ، که چی ؟که ایهاالناس چه نشسته اید که داره پارتی بازی می شه حالاراحت میتونن زمان بخرن وهردفعه به یک دلیل واهی طرح رو حداقل 6 یا 7 ماه عقب بندازن که اگر تجمعی صورت گرفت ، بگن ماداریم انجام میدیم دوسه تا استان هم انجام شده وگرنه برادر من از یه لیست در هر استان یکی دو درصد نورچشمی هست که خیلی راحت با چک کردن مدارک مشخص میشه چه کسی اون سه شرط ( مدرک ، سابقه ، …)داره وکی نداره خیلی راحت از لیست حذف بشه .
    کارروخوبه خدا درست کنه…

  9. شرکتی می گوید

    سلام چرا پیام من نمیرسه

  10. جواد می گوید

    خسته نباشیدسردبیرجان.اینهمه انتظارکشیدیم ولی طبقه بندی باطل شد.دیگه کلا ناامیدشدیم.ازشمابابت زحماتت تشکرمیکنیم

  11. کارشناس شرکتی می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید.من به عنوان یه نیروی شرکتی با تمام وجود دیگه از مخابرات ناامید و خسته شدم که هر روز به یک بهانه ای طرح طبقه بندی رو به عقب میندازه اون هم طبقه بندی که مطمئنا همچین آش دهن سوزی نخواهد بود و چندرغاز به حقوقمون اضافه خواهد شد که با این وضعیت اقتصادی هیچ دردی از ما دوا نمیکنه امروز هم واسه بار آخر منتظر خبر شما بودم واقعا فکر میکردم میخواین بگید که شهریور ما طبقه بندی اجرا میشه که متاسفانه با خوندن مطلبتون دیگه کلا ناامید شدم چون به نظرم این فقط یه بهانه جدید واسه مخابراته وگرنه در کدوم اداره یا نهاد تونستن نیروهایی که با پارتی اومدن رو با نیروهایی مثل ما که با بدبختی اومدن رو از هم تفکیک کنن که حالا مخابرات بتونه این کارو بکنه من فقط دیگه از خدا یه چیز میخوام اونم این که حالا که خودم جرات استعفا رو ندارم کاش مخابرات اخراجمون کنه که حداقل این چندسال باقی مونده عمرمون رو زندگی کنیم.

  12. powerman می گوید

    متوجه نشدم چی شد.یعنی طبقه بندی کنسل؟

  13. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر جان
    یعنی هیچی به هیچی؟ کنسل شد به همین راحتی؟ دوباره روز از نو ؟

  14. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سر دبیر محترم
    خسته نباشید
    من از مطلب شما اینطور استنباط کردم که ما شرکتی ها هم مثل قرار دادیها فعلا باید بی خیال قضیه بشیم .یعنی طبقه بندی فعلا کان لم یکن شده ویا شایدم کلا منتفی

  15. ناشناس می گوید

    درود بر شما سردبیر که هنوز رنگ و بوی صداقت دارید
    من بعنوان یک نیروی شرکتی که با مدرک لیسانس و سابقه کار بالا، تنها چیزی که از مخابرات برام موندگار شده این هست که عده ای همیشه از همه چیز خبر دارند و در صف اول ایستاده اند.
    مهندس صدری میخوان اقدامی انجام بدهند از همان آزمون سال 91 شروع کنند ، تعدادی که پذیرفته نشدند بعد از قبول کتبی در آزمون…. دلیل هایی داره که فقط یک مدیر ازش مطلع میشه نه ما نیروی بدون پشتوانه

  16. باران می گوید

    با سلام
    ضمن قدردانی از سردبیر محترم و اعضای بزرگوار سایت مخابرات ما به دلیل اطلاع رسانی و شفاف سازی وقایع مخابراتی و پیگیری دلسوزانه که بر ما پوشیده نیست
    امیدوارم با بازنگری در اجرای این طرح به صورت عادلانه هرشخصی به حق واقعی خودش برسه ،همه بچه ها توی این شرکت زحمت کشیدن چه رشته مرتبط چه غیر مرتبط ،چه امور مشترکین و 118 و … چه بچه های فنی و اداری ،امیدوارم با احتساب آیتم های مختلف به صورت جداگانه و لحاظ نمودن تمامی رزومه افراد (مدرک ،سابقه کار،بازدهی و عملکرد شغلی، سابقه دوره های آموزشی گذرانده شده و …) این طرح برای همه اجرا بشه .خیلی از ما بچه های شرکتی از زمان دولتی توی این شرکت زحمت کشیدیم و چه بسا فرصتهای شغلی دیگه رو به خاطر اشتغال در این مجموعه از دست دادیم ،خیلی ها تمام وقتشون رو صرف کار کردن و با داشتن مدرک تحصیلی بالا از ابتدای اشتغال دیگه به دنبال گرفتن مدرک مرتبط نتونستن برن به هر دلیلی.بنابراین امیدوارم که مدیران با در نظر گرفتن تمام جوانب در پی اصلاح امور باشن تا انگیزه شغلی بالاتر و به دنبال اون درآمد بالاتری برای شرکت حاصل بشه. از سردبیر عزیز هم خواستار پیگیری مجدانه جهت اجرای مناسب این طرح و جلوگیری از اجحاف در حق تک تک بچه ها هستیم.

  17. بدون پارتي می گوید

    سلام خسته نباشيد
    دراينكه الان مابين نيروهاي سالم نيروهاي نفوذي زياده شكي نيست ،نيروي نفوذي منظور اشخاصي هست كه با پارتي وارد شده اند.والان بقيه دارن پاسوز اونا ميشن .اگرواقعا مسولان ميخان كاري بكنن كه اينها مزاحمشون هستن و ميخان همه چي به نفع اونا تموم نشه يه بررسي بكنن و كساني كه باپارتي بازي وارد مخابرات شده اند رو شناسايي كنن ولطفشون رو شامل حال كساني بكنن كه سالم وارد مخابرات شده اند.مصداق ضرب المثل هميشه شعبون يه بارم رمضون ….

  18. شرکتی یزدی می گوید

    باسلام
    سردبیر عزیزتر از جانم واقعا روتون برمیاد بعد از این همه وقت این خبر را بدیت

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قربون شکلت
      بخدا برای شدنش مثل .. جنگیدم.
      حداقل همه مدیران رو از خودم رنجوندم
      من با هیچ تعویقی حتی یه روز موافق نیستم صریحا هم گفتم.
      نه روم نمیشه بگم عزیزم

  19. ناشناس می گوید

    واقعاآاااااااااااااااااااااا که !!!!

  20. یکی بود یکی نبود می گوید

    یعنی طبقه بندی پر

نظرات بسته شده است.