مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر- زندگی پیوسته نبرد است برای محافظت از آینده!

سردبیر: دوستان شرکتی! یک امروز ازتون اجاره میخوام سردبیر همیشگی نباشم! میخوام جواب آدم های نق نقو و روحیه خراب کن رو بدم! … منو ببخشید!

مخابرات ما (سردبیر) – امروز یکی از روزهای خوب کاری در سایت است.باز و بار دیگر توانستیم آیینه تمام نمای جامعه خود باشیم و عینا آن را به تصمیم گیران نشان دهیم.

صد البته مدیران هم باید به آن درک و اعتبار رسیده باشند که به این آیینه توجه کنند, وگرنه ما پیوسته آیینه بدستیم!

همین ابتدا باید بگویم -برای دوستان جوان خودم که کم تجربه تر هستند- زندگی پیوسته یک نبرد است.هر لحظه عقب بنشینید باید امتیاز بدهید! هر گاه بخواهید بخوابید  یا بترسید یا … باید ا متیاز بدهید.

چرا؟

چون  دیگران نیز چنین می کنند و برای رسیدن به خواسته های خود در نبرد هستند.گاهی تضاد منافع شما را روبروی هم قرار می دهد.

به همین قضیه شرکتی ها توجه کنید.

گروهی که نامشان در لیست ها نبوده – بسیاری حق دارند, گروهی نیز صاحب حق نیستند- تلاش کرده اند , زحمت کشیده اند تا طرح را متوقف کنند!

دیگی که برای من نجوشد, چرا باید بجوشد؟!

رفته اند پیش مهندس صدری و مدارکی نشان داده اند که حق آنان حضور در طرح است.نسبتش داده اند به مواردی دیگر.

من به آنان حق میدهم! این گروه به حرف درستی اشاره کرده بودند اما خواسته نادرستی داشته اند! این حق آنان است که اگر شرایطش را دارند جزو طرح باشند ولی حق ندارند توقف طرح را بخواهند! به هر دلیلی!

خبر به ما رسید که گروههایی با مهندس صدری دیدار کرده اند. پس از آن نیز شنیده اند که مهندس صدری گفته طرح را متوقف میکند.کنسلش می کند! این می کند! آن می کند!

مهندس صدری واقعا از وقایع جاری عصبانی بوده است. وقایع جاری نشان می داد همه وابستگان در طرح هستند ولی همه غیر وابستگان در طرح نیستند!

به هر حال خبرهای رسیده چندان به نفع اجرا نبود!

هر اتفاقی افتاده باشد. هر چیزی شده باشد باید در مدتی محدود و کوتاه اشکالات را برطرف کرد.اگر ساز و کاری داریم بکار بیندازیم اگر هم نداریم از خود نیروهای شرکتی کمک بگیریم.

از صبح شنبه به هر دری زدم! توفیقی نیافتم! فضا سنگین بود! منطق من بردی نداشت.من شکست خورده بودم.

صبح یکشنبه از شما کمک خواستم! چرا نخواهم؟!

ولی دلم نمی خواست قلب هایتان بشکند..اما بدون شما کاری از من ساخته نبود!

با شما صحبت کردم! بخشی از رخدادها را به شما گفتم!… بخشی را!

کامنتها رسید … رسید … رسید! … و من بخش زیادی را برای مدیران فرستادم! … رسید … و فرستادم!.. هر چه باداباد! نهایتا با ما دعوا می کنند! ما هم که هر روزمان دعواست!

آخر شب مهندس صدری پیامی فرستاد و در آن نوشت که هرگز قصدش توقف طرح نبوده است.نمی خواسته طرح را کنسل کند. این برداشت از حرفهایش درست نبوده است.

به این نتیجه رسیدیم که برداشت مهمانان مهندس صدری, و بعد مدیران اجرائی طرح برداشت نادرستی داشته اند…. دیگر بقیه ماجرا, گذشته و حال مهم نبود!

با خواندن پیام خوشحال شدم! از ایشان تشکر کردم و باز با شما حرف زدم!

تا رسیدیم به امروز , دوشنبه صبح!

امروز بجای اینکه شما ناراحت باشید باید خوشحال باشید که توانسته اید جلوی یک انحراف زمانی را بگیرید.

پیوسته باید مثل شیر منتظر باشید! انتظار و خواب معنی ندارد! باید از نهال کوچکتان مراقبت کنید تا به ثمر بنشیند!

نهال کوچک طبقه بندی مشاغل نیروهای شرکتی!

این نهال به مراقبت نیاز دارد.

حرف آخر!

اگر بقدر سر سوزنی از من گله داشته باشید! از من ناراحت باشید! … از شما نمی گذرم! چون من در کنار شما و برای شما بودم!

تازه! من هم زمان سه تا مسئله و مشکل را دنبال می کردم! یکی از آن نیروهای شرکتی بود! در یکی توفیقی نیافتم و در دو تا شکر خدا تا حدی جلو رفتیم.حالا حجم فشار روانی روی سردبیر را حساب کنید!

شاید روزی روزگاری بتوانم همه چیز را برای شما باز بگویم!

****

جدا از موضوع!

امروز همه ما وظیفه داریم به مدیر عامل کمک کنیم تا نگرانی هایش رفع شود.حالا که او به نفع نیروهای شرکتی وارد فضا شده است, باید نگرانی هایش را رفع کنیم.

هم مدیران نیروی انسانی در استانها و معاونت آن در مخابرات ایران, تا من و شما که در انتهای صف ایستاده ایم. در مورد چند و چونش قبلا صحبت کرده ام.

موفق باشید.

937890cookie-checkسردبیر- زندگی پیوسته نبرد است برای محافظت از آینده!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
33 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سر دبیر عزیز
    سلام امروز دوشنبه بود

  2. ناشناس می گوید

    با سلام خسته نباشید
    تو این وضعیت اقتصادی جامعه به قران خسته شدیم با بی پولی الان 100 تومانم 100 تومان با کارشناسی ارشد الکترونیک معدل 19 ،1300 یا 400 به نظرتون کم نیست فقط پول رفت و برگشتمون به اداره میشه فشار زیاده حق همه نیروهاست که با توجه به شرایط کاری سنوات خدمت،تحصیلات و… تو طرح باشن ولی اگه قراره اجرا نشه یکدفعه اعلام کنن و خیال همرو راحت کنن ،نیروهارو بازی ندن اگه یک لحظه خودشونو یا فرزندانشونو تو شرایط ما قرار بدن ببینن تو این وضعیت بد اقتصادی میتونن با این حقوق ناچیز دوام بیارن الان کارگر ساده تو شهرستان روزی 50 میگیره منکه به شخصه احساس پوچی میکنم. در ضمن سالم بودن طرح و معرفی نیروها از سمت استان ها، قابل کنترل و بررسی از سمت مخابرات ایران میتونه باشه و هیچ کاری نشد نداره اگه همه همت کنن و بخوان برای نیروهای شرکتی کاری انجام بدن میتونن انجام بدن همه میدونن که نیروهای شرکتی بیکار نیستن و کار زیاد رو دوششون سنگینی میکنه،همه میدونیم طرح طبقه بندی یعنی شامل همه بشه ولی با توجه به آیتم های مختلفی که نیرو داره،امید به خدااااااااااا بازم ممنون سردبیر دلسوز

  3. ناشناس می گوید

    شرکتی می گوید
    خدا قوت سردبیر

  4. حسین می گوید

    سلام خدمت سردبیر گرامی.واقعا بی عدالتی در این طرح موج می زند نمونه بارز آن استان بوشهر هست باید هم مهندس صدری نگران باشد مدارک محکمی دال بر پارتی بازی و رایزنی در این طرح هست که افراد با سابقه دو سال و اندی با رایزنی نماینده و رییس اداره در لیست هستند ولی افراد با سابقه و دوره دیده سالن دستگاه و ام دی اف و سایر قسمتهای فنی در لیست نیستند و باعث نارضایتی پرسنل شده.

  5. ناشناس می گوید

    کلا در جامعه ما حق خواهی یعنی جلوگیری از رسیدن دیگران به حقشون دقیقا مثل ماجرای تبدیل وضعیت آزمونی های ۹۲ که حقشون بود تبدیل بشن اما بقیه دوستان که با طرح و جایگزین پدر و بقیه موارد اومده بودن رفتن جلوی طرح رو گرفتن و راه رو برای حل مشکلات خودشون در آینده هم بستن

  6. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیر عزیز و سپاس از زحمات بی منت جنابعالی
    مشکل اصلی مخابرات عدم اعتماد و باور کارکنان به اجرای خیلی از طرح ها در آینده است
    یعنی خیلی از طرح های سنوات گذشته با تغییر مدیران و سیاستهای شرکت و … یا بطور کامل فراموش شده و یا به مرحله اجرا نمیرسن
    همین مسئله باعث شده که نفراتی که شامل طرح طبقه بندی نشدن امیدی به ادامه و اجرای طرح در اینده نداشته باشند
    ضمن تشکر از اقای صدری که این مطالبه به حق کارکنان شرکتی را پیگیری و تا حدودی به مرحله اجرا نزدیک کرده اند
    به نظر بنده همه نفراتی که شرایط اجرای طرح را دارند بایستی به نحوی شامل این طرح بشن و اگر هم امکان انجام اینکار در زمان فعلی مقدور نیست میشه بین نفرات با شرایط یکسان شاخص های مختلفی ( مثل تخصص، سابقه شغلی، مدارک اموزشی مرتبط با شغل و ..) گذاشت و بر اساس این شاخصها نفرات شامل طرح انتخاب بشن
    پیشنهاد بنده خدمت اقای صدری اجرای طبقه بندی برای سایر نفرات کارشناس با گروه بندی پایین تر هست اینطوری سایر کارشناسان شرکت شامل طرح میشن واین مهم مشوقی میشه برای سایر انها تا بیایند و فعالیتهای کارشناسی شرکت را بر عهده بگیرند و برای رسیدن به گروه های بالاتر تلاش کنند که ثمره این تلاش پویایی و درامدزایی شرکت را در پی خواهد داشت
    مثلا برای نفراتی که شامل طرح میشن گروه 12 و برای کارشناسانی که شامل طرح نمیشن گروه های دیگر مثل 8 و 10 در نظر گرفته شود

    در شرایط کنونی با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم نمیشه انتظار داشت که حقوق کم نیروهای شرکتی کفاف زندگی انها را بدهد و علت مخالفت برخی ها در مشکلات معیشتی و شرایط جاری جامعه نهفته است
    به هر حال تا زمانی که کارکنان دغدغه مشکلات مالی و معیشتی داشته باشند و حس تبعیض را در رفتار اداری در سازمان خود ببینند امکان اجرای طرح ها و پروژه ها و نیز جلب رضایت مشترکین وجود ندارد و در نهایت رسیدن به درامد و سود شرکت حاصل نخواهد شد
    میتوان بر اساس یک جدول گروه بندی سایر نیروهای شرکتی را هم در اجرای طرح طبقه بندی جا داد تا اونها هم حس دیده شدن در شرکت مخابرات را درک کنند
    با اینکه خود بنده شامل طرح طبقه بندی هستم ولی راضی نیستم که سایر همکاران شرکتیم که شامل طرح نمیشن دلشکسته بشن و از حق و حقوق خودشون جا بمونن با روشی که گفتم میشه روزنه امیدی برای سایرین نیز ایجاد کرد و رضایت نسبی نیروهای شرکتی را بدست آورد
    هرچند بهای جوانی از دست رفته ما در شرکت مخابرات جبران نخواهد شد ولی میشه با اجرای این طرح مرحمی بر زخم مشکلات نیروهای شرکتی بود و قطعا رضای خداوند را هم در پی خواهد داشت

  7. خدمات اولی مشهد می گوید

    سلام
    سردبیر جان بعضی اوقات با خودم فکر میکنم که چقدر انسانهایی مثل شما کم هستند واقعا!! ما از زمانی که در این شرکت وارد شدیم به غیر از حرفهای مایوس کننده از همکاران و مدیران نه چیزی شنیده ایم ونه رفتارهای خوبی دیده ایم .به خیلی از ماها حق بدهید دائم بین امیدواری و نا امیدی سر درگم باشیم . شما خیلی بزرگوارید خدا و ائمه (ع) همیشه پشتتان باشند وحمایتتان کنند ان شااله ولی در همین برهه زمانی که هم شما وهم ما میدانیم که نیروهای شرکتی در جایگاه خاصی قرارگرفته اند ‌هنوز متاسفانه برخورد مدیران و بعضا همکاران رسمی ناعادلانه و غیر انسانی است . اغلب اوقات زخم خورده ایم واز این سازمان خسته اما چه کنیم ؟ ولی بگویم نا امید نیستیم حداقل من نیستم انهم به خاطر وجود بابا سردبیر خوبی مثل شما . همه ما دوستون داریم وبه وجودتون در کنارمون افتخار میکنیم

  8. ناشناس می گوید

    سردبیر جان یک درخواست تکراری که تا حدی خسته کننده هم شده. با توجه به این بخش از گفته های شما:
    “”تازه! من هم زمان سه تا مسئله و مشکل را دنبال می کردم! یکی از آن نیروهای شرکتی بود! در یکی توفیقی نیافتم و در دو تا شکر خدا تا حدی جلو رفتیم.حالا حجم فشار روانی روی سردبیر را حساب کنید!””
    میشه حدس زد یکی از مسایلی که پیگیری کردید مربوط به قراردادی هاست. اگه براتون مقدوره بفرمایید که دقیقا چرا مدیرعامل نظرشون در مورد قررداد دائمی کردن 92 ی ها برگشته در حالی که هم خودشون رسما اعلام کردند و هم سایت مخابرات ایران این موضوع رو اعلام کرده، و لطفا یک راهنمایی بفرمایید، در مورد ورودی های 92، با توجه به اینکه در زمان آزمون و پس از آن بارها از طرف منابع رسمی و مدیران مخابرات ایران اعلام شد که پس از 3 سال قبولی های آزمون دائمی خواهند شد و با توجه به اینکه موضوع دائمی شدن نیروهایی که از طریق آزمون پس از سال 89 وارد شرکت خواهند شد به صورت مشخص و واضح در آئین نامه آمده است، در صورتیکه مدیران ارشد شرکت و هیئت مدیره از انجام این موضوع سرباز بزنند (امیدوارم این مخالفت مقطعی باشه)، قراردادی ها (مقصود قبولی های آزمون سال 91) از چه طریقی میتوانند به صورت مسالمت آمیز احقاق حقوق نمایند؟ (با توجه به اینکه چندین جلسه بین مدیرعامل محترم و معاونت توسعه سرمایه انسانی شرکت با نمایندگان قراردادی های سال 92 برگزار گردیده و نتیجه بخش نبوده، ظاهرا این روش مثمرثمر نیست!)

  9. شرکتی می گوید

    سلام سر دبیر مهربون
    موضوعی که این همه اجراش طول بکشه حرف و حدیث زیاد توشه
    انجام بشه بره
    که به فاز جدید برسه
    تو رو خدا لا اقل بگید شهریور اجرا می شه
    اسامی استانها کی اعلام می شه

  10. امین حقیقت خواه می گوید

    با تشکر از زحمات بی مانند سردبیر گل.دیروز اینقدر اعصابم خورد بود که حال خودم نبودم.
    شاید بتونید مارا درک کنید.حساب کن تمام امیدت به نور شمعی باشد بعد یک نفر راحات فوت و خاموش
    خدا میداند که بعد از خواندن پیام شما با اون سلام گرمتون چه بر سر ما رفت خدا میداند
    البته بعد متوجه شدم که در انتهای تمام جمله هام از کلمات فردی استفاده کردم که فقط جنابعالی رو خطاب قرار داده بود که پوزش می طلبم.
    اگر گله بود و هست از مدیران بالادستی هست که بعضن پا روی دل ما میگذارند

  11. یکی از بسیار (رامین) می گوید

    سردبیر محترم ، شما رسالت واقعی این رسانه را که پل تعاملی بین مخاطبینی که هیچگاه دستشان به مدیران نمی رسد و دریافت و بازتاب پیام آنان را به نحو احسن انجام دادید و با این اطلاع رسانی به موقع و سریع خون تازه ای را در رگ این طرحی که شده همه زندگی و امید ما وارد نمودید و به یقین بخش عمده ای از دسیسهه هایی که در جریان بود و فقط شما از آن مطلع بودید را خنثی کردید. شجاعت و بجان خریدن ریسک ارسال پیام پر از شکوه مخاطبین به گوشی مدیر ارشد یک سیستم در یک ساعت غیر اداری و ساعات پایانی شب که به قطع دلخوری وی را به همراه خواهد داشت ، یک حرکت انتحاری است که فقط از خبرنگاران خوش قلبی که پایبند به ارزشهای متعالی خبرنگاری هستند بر می آید؛ممنون.

  12. جواد می گوید

    خسته نباشید.خسته نباشید.خسته نباشیو.حالا توشهریوراسم استانهامیاد؟

  13. نیروی شرکتی می گوید

    با سلام خدمت سر دبیر محترم
    الان حدود یکسال هست که نیروهای شرکتی منتظر اجرایی شدن طرح طبقه بندی هستیم،مگر ما چقدر توان داریم؟طبق این قول روی خرج و مخارج زندگیمون حساب کردیم.بالفرض که همه ما شرکتی ها با رابطه و پارتی وارد شده باشیم،بالاخره حداقل ده سال هست که داریم تو این سیستم زحمت میکشیم و وقت و جوونی و همه موقعیت هامونو پای این ارگان گذاشتیم،آیا با وجود مدارک و تحصیلاتی که داریم و تجربه ای که بعد این سال ها تو این کار کسب کردیم، لایق این نبودیم که تو این بحران اقتصادی و تورم حدود ۶۰۰ هزار تومان به حقوقمان اضافه بشه؟ آیا واقعا بعد از یک سال اینقدر پیدا کردن نیروهای لایق و کاری سخت بود؟آخر این چه رسمی است که هر روز بهانه ای میشنویم؟ما که با تمام وجود توی این سیستم زحمت میکشیم چه تقصیری داریم؟کاش تکلیفمان روشن شود اگر قرار است این طرح طی چند ماه گذشته اجرا نشود بگویند تا فکری به حال زندگیمان بکنیم؟

  14. شرکتی می گوید

    سلام سر دبیر عزیز خدا قوت ایشاالله خدا به شما و خانواده محترم تون سلامتی بده و ما تا اخر عمر زحمت های شما رو فراموش نمی کنیم با سپاس فراوان

  15. ناشناس می گوید

    عالیه تو حرف نداری سردبیر
    حتی حتی اگه طرح خدااااای نکردددده اجرا هم نشه ، اجر کارای شما محفوظه
    بهرحال پولی که درمیاری حلالت چون واقعا داری به وظیفه ات عمل میکنی…رسانه یعنی همین

  16. خدمات اول تهران می گوید

    سلام سردبیر جان
    ما همیشه به شما ارادت داریم و همچنین به مدیر عامل مخابرات آقای صدری شاد وپیروز باشید .ما همیشه یار و یاور شما هستیم . به امید روزهای خوب…………التماس دعا

  17. ناشناس شرکتی می گوید

    واقعا ممنونم از شما سردبیر محترم. زحمتهای شما بی دریغ و بی منت هست همیشه.

  18. بانوی شرکتی می گوید

    کاش مدیران میانی حذف میشدند… به نظرم اطلاعات به طور مستقیم از پرسنل دریافت بشه خیلی بهتره

    مثلا خود ما نه فرمی پر کردیم نه چیزی بهمون زنگ زدن یکسری اطلاعات گرفتند حالا نمیدونیم اصلا اسممون رد شده یا نه

  19. ناشناس می گوید

    سر دبیر عزیز سلام
    تو رو خدا بگید طبقه بندی شهریور اجرا می شه اینقدر عقب افتاد اینطور شد
    زودتر اجرا بشه حرف و حدیث کمتره
    منتظر اعلام استانها هستیم

  20. تعمیرکار تلفن همگانی می گوید

    سلام سردبیر عزیز من از اولش هم میدونم که شما هر چی تو سایت میذارین به نفع ماست. شما بعد خدا اخرین امید ما هستین اگه اینجا کاری انجام بشه مطمئنن که شما پشت همه اینا هستین .ممنون که هستین.

نظرات بسته شده است.